Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Materiais Moleculares Código 610509021
Titulación
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
García Romero, Marcos Daniel
Correo electrónico
marcos.garcia1@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura completa a formación do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais aportando una visión molecular. Proporciona ademais unha panorámica das aplicacións mais importantes de estos materiais

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A3 Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química
A4 Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B10 Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional
B13 Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
-O alumnado comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades dos materiais moleculares. AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13
O alumnado coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), así como as súas características. AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13
O alumnado coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares (microscopía óptica de polarización, calorimetría diferencial de barrido, etc). AM4
BM1
BM5
BM7
BM10
BM11
O alumnado terá unha visión xeral das aplicacións mais importantes dos materiais moleculares, tales como pantallas, transistores de efecto campo (FETs), diodos emisores de luz (LEDs), célas solares, sensores e máquinas moleculares AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos 1.1. conceptos básicos
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares 2.1 Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
-estrutura, propiedades e síntese
2.2 Compostos policíclicos aromáticos
-bidimensionais: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
-estrutura, propiedades e síntese
-tridimensionais: fullerenos, nanotubos de carbono
-estrutura, propiedades e síntese
2.3 Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
-estrutura, propiedades e síntese
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos,
semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares
3.1 Cristais líquidos
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
3.2 Semiconductores e electrónica molecular
-conceptos básicos (conductividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polaróns e solitóns)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
3.3 Materiais optoelectrónicos
-conceptos básicos (excitóns, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
3.4 Imáns moleculares
TEMA 4. Dispositivos e aplicacións. 4.1 Displays e pantallas de cristal líquido. Ventás intelixentes.
4.1 Transistores de efecto campo (FETs)
4.2 Diodos emisores de luz (LEDs)
-iluminación
-pantallas
4.3 Célas solares
4.4 Engranaxes e máquinas moleculares
4.5 Sensores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A4 12 34 46
Seminario A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 7 7 14
Presentación oral A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 9 11
Proba mixta A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón).
Seminario - Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da
empresa, a administración ou de outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas
distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes.
- Resolución de exercicios prácticos (problemas, interpretación e
procesamento da información, evaluación de publicacións científicas, etc.).
Presentación oral Realizarase a exposición oral, de forma individual, sobre un tema relacionado cos contidos teóricos da materia.
Proba mixta Prográmase 1 exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade de aplicación dos contidos da materia por parte do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación.
Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables:
Resolución de problemas e casos prácticos (10%)
Realización de traballos e informes escritos (10%)
20
Presentación oral A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios. 10
Sesión maxistral A1 A3 A4 Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros. 10
Proba mixta A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso. 60
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia farese
mediante un sistema no que os seus apartados e ponderación serán os seguintes:

1. Avaliación continua 10%

2. Resolución de problemas e casos prácticos 10%

3. Realización de traballos e informes escritos 10%

4. Exposición oral (traballos, informes, etc) 10%

5. Proba mixta final 60%

O estudante debe repasar os
conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de
apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema.
Aqueles estudantes que encuentren dificultades importantes á hora de traballar
as actividades propostas deben consultar ao profesor, co obxetivo de que este
poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades.

A asistencia a todas as
actividades avaliables é necesaria para superar a materia. Aa faltas asociadas
a algunha das actividades presenciais (seminarios, presentacións orais,
seminarios) deberá ser xustificadas documentalmente, aceptándose so razóns
contempladas na normativa universitaria vixente. Para aprobar a materia será
preciso obter na proba mixta unha nota igual ou superior ao 4 e conseguir,
sumadas as cualificacións de todas as actividades avaliables, unha nota mínima
de 5 sobre 10. Por tanto, para os alumnos cunha nota media igual ou superior a
5 que non alcanzasen a cualificación de 4 na proba mixta, a materia figurará
como Suspensa, cunha nota de 4,5 na acta. Os alumnos que participen nun número
de actividades avaliables non superior ao 15% obterán a cualificación de Non
Presentado.

No que respecta á segunda
oportunidade de avaliación, a cualificación da proba mixta de xullo substituirá
á obtida na proba mixta de xuño. A cualificación correspondente ás demais
actividades avaliables poderase conservar na oportunidade de xullo ou, de maneira
alternativa, como parte final da proba de xullo, os alumnos poderán realizar un
exercicio avaliable, con actividades análogas ás desenvolvidas nos seminarios
durante o curso. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar
á Matrícula de Honra se o número máximo destas para o correspondente curso non
se cubriu na súa totalidade na primeiro oportunidade.

Polo que se refire aos sucesivos
cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación,
refírese a un curso académico, e por tanto volvería comezar cun novo curso,
incluídas todas as actividades e procedementos de avaliación que sexan
programadas para o devandito curso.

 


Fontes de información
Bibliografía básica

1. Molecular Electronics : From Principles to Practice . M. C. Petty, John Wiley & Sons, 2007
2. Dekker Encyclopedia of Nanoscience and Nanotechnology . New York: Marcel Dekker, 2004
3. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
4. Organic Materials for Photonics: Science and Technology. G. Zerbi (ed), Amsterdam: North-Holland, 1993
5. Organic Photovoltaics : Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. C. Brabec, V. Dyakonov, U. Scherf, (eds). Weinheim: Wiley-VCH, 2010
6. Organic Photovoltaics : Mechanism, Materials, And Devices. S.-S. Sun, N. S. Sariciftci, (eds.) Boca Raton: Taylor & Francis, cop. 2005
7. Light-Emitting Diodes. E. F. Schubert, Cambridge: Cambridge University Press, 2003
8. Molecular Devices and Machines : a Journey into the Nano World. V. Balzani, A. Credi, M. Venturi (eds.), Weinheim: Wiley-VCH, 2003
9. Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications. F.-G. B?nic?. Chichester:John Wiley, 2012
10. Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. P. J. Collings, London: Taylor & Francis, 2001
11. Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. S. Kumar,Cambridge: Cambridge University Press, 2001
12. Liquid Crystals. S. Chandrasekhar, Cambridge: Cambridge University Press, 1992
13. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
14. Molecular Magnets: Recent Highlights. W. Linert, M. Verdaguer (eds.). Wien: Springer, 2003
15. Magnetic Properties Of Organic Materials. New York: Marcel Dekker, 1999.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Profundización en Química Analítica/610509001
Profundización en Química Física/610509002
Profundización en Química Orgánica/610509004
Análise Estrutural Avanzado/610509005
Profundización en Química Inorgánica/610509003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Propiedades de Materiais/610509020
Deseño e Desenvolvemento de Materiais Avanzados/610509018
Técnicas de Preparación e Caracterización de Materiais/610509019

Materias que continúan o temario

Observacións

É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación
Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de
Nanoquímica e Novos Materiais



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías