Identifying Data 2020/21
Subject (*) Organometallic Chemistry Code 610509111
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
Vazquez Garcia, Digna
E-mail
d.vazquezg@udc.es
Lecturers
Fernandez Sanchez, Jesus Jose
Vazquez Garcia, Digna
E-mail
jesus.fernandezs@udc.es
d.vazquezg@udc.es
Web http://Para más información: http://miiquimica.webnode.es/
General description A asignatura “Química Organometálica” está incluida no Módulo M3 e constitúe a base para a comprensión doutras asignaturas do módulo de Química Sintética. O seu estudo é imprescindible para comprender a parte da Química que enlaza as grandes áreas da Química Inorgánica e da Química Orgánica.
Está incluida no “Perfil Investigador” do Master, con carácter obligatorio dentro do mismo, no módulo M3 (“Química Sintética”). Se relaciona, fundamentalmente, coas asignaturas do módulo M3, e tamén con outras asignaturas dos módulos M2 e M4.
Asienta coñecementos previos de Química Inorgánica e de Química Orgánica, aplica os da Química de Coordinación, e abre as puertas á Química Sintética, Biolóxica y a sección directamente relacionada coa Medicina.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificación
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías docentes agás a proba mixta, que se suprime.
*Metodoloxías docentes que se modifican
As actividades de “Sesión maxistral”, “Solución de problemas” e “Análises de fontes documentais” manterán o mesmo formato e contidos coa única diferencia de que serán impartidas utilizando Teams ou a plataforma que a UDC poña a disposición da comunidade docente.
A proba mixta suprímese.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
En calquera das ferramentas indicadas, a petición do alumno proporcionaráselle axuda titorial cando así o solicite en horario a convir: Plataforma Microsoft Teams, correo electrónico institucional da UDC ou Moodle
4. Modificacións na avaliación
Suprímese a Proba mixta, quedando as porcentaxes no peso de avaliación da seguinte maneira:
Resolución de problemas e casos prácticos 50% Realización de traballos e informes escritos 40% Asistencia e participación 5% Evaluación continua do alumno mediante preguntas e cuestions orais durante o curso 5%
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá cambios na bibliografía e recursos web referenciados en Moodle e na Guía Docente da materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry.
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A3 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A8 Analyze and use the data obtained independently in complex laboratory experiments and relating them with the chemical, physical or biological appropriate techniques, including the use of primary literature sources
B1 Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context
B2 Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir as características dos compostos organometálicos e predecir de forma razoada a súa estabilidade e reactividade en función das características electrónicas; comprender as diferencias entre os compostos formados polos grupos principais e os elementos de transición; describir os mecanismos básicos dos procesos nos que participan compostos organometálicos: reaccións de sustitución de ligando, procesos de inserción, reaccións de adición oxidante e eliminación reductora, entre outras, valorar a utilidade dos compostos organometálicos en procesos catalíticos que teñen lugar en medios homoxéneos e heteroxéneos; utilizar razoamentos basados en efectos estéricos e electrónicos para predecir o efecto de cambios nos reactivos, metais e ligandos no curso das reaccións organometálicas AC1
AC2
AC3
AC6
AC8
BC1
BC2
BC4
BC5
BC7
BC10
CC1
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Química Organometálica 1. Regra dos 18 electrons. Clasificación de ligandos.
2. Xeralidades dos compuestos dos grupos principais.
3. Derivados de litio e de magnesio.
4. Compostos de aluminio e de silicio.
5. Compostos de elementos de transición. Estrutura e enlace.
6. Reaccións de sustitución. Reaccións de adición oxidante e de eliminación redutora.
7. Tipos de catálise: homoxénea e heteroxénea. Importancia do metal nos ciclos catalíticos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 12 36 48
Problem solving A1 A2 A6 A8 B2 B4 C3 C1 6 12 18
Document analysis A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B7 B10 C3 C1 0 7 7
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A6 B1 B2 B4 C1 2 0 2
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Actividade presencial na que se presentan os aspectos mais destacados do programa. Non obstante, a pesares de ser clases expositivas, requerirase nelas a participación do alumnado. É conveniente co alumno, con anterioridade o de cada clase, lea a bibliografía recomendada nas partes relacionadas co tema a tratar.
Problem solving Clases en pequenos grupos, concibidas como un conxunto de actividades nas que o alumno debe participar activamente. Dedicaranse a resolver os boletíns de preguntas e problemas que previamente se lles entregaron. Unha vez na clase, os alumnos discutirán as respostas ás diferentes preguntas cos seus compañeiros, establecendo un debate.
Document analysis Metodoloxía que mediante o uso de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos postos a disposición do estudante, axudarán ao alumno a traballar contidos relevantes para a materia. Para iso, entre a documentación proposta, o alumno deberá escoller un tema e levar a cabo o estudo do mesmo, realizando un traballo de maior ou menor extensión relativo a unha parte específica da materia, que requirirá que identifique un problema, propoña e desenrole un procedemento pertinente para interpretar os resultados e establecer as conclusións adecuadas, da cordo cos contidos teóricos tratados na materia.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que constará dunha serie de preguntas de distinta natureza: desenvolvemento medio-longo dun tema ou parte del, desenvolvemento curto sobre aspectos específicos, resolución de problemas, ou de elección entre respostas múltiples.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Document analysis
Description
Tutorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. Estarán orientadas á resolución de dúbidas sobre os contidos da asignatura e a preparación dos problemas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 Avaliarase a participación activa do alumno nas clases, o seu razoamento e capacidade de argumentación fronte aos diferentes aspectos tratados. 0
Problem solving A1 A2 A6 A8 B2 B4 C3 C1 O profesor valorará tanto as respostas ás preguntas do boletín como a participación activa no debate cos demais compañeiros. 0
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A6 B1 B2 B4 C1 A proba escrita terá lugar na data e hora fixada. Consistirá nunha serie de preguntas e problemas relacionados co programa da materia, dacordo co indicado no apartado Metodoloxía. 0
Document analysis A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B7 B10 C3 C1 O traballo correspondente presentado cualificarase segundo o indicado na sección Metodoloxía. 0
 
Assessment comments
Final exam 65%
Resolution of problems 15%
Written Works and informs 10%
Assistance and participation 5%
Continuous evaluation 5%

Sources of information
Basic

- A.F. Hill (2002). Organotransition metal chemistry. Cambridge, Royal Soc. of Chem.

- R.H. Crabtree (2009). The organometallic chemistry of the transition metals. New Jersey, Wiley 
- C. Elschenbroich (2006). Organometallics. Weinheim, Wiley-VCH - B.D. Gupta, A.J. Elias (2010). “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India. 
- M. Bowker (1998). “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford. 
- J. Hagen (2006). “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim.
Complementary
  1. - G.O. Spessard y G.L. Miessler (2010). Organometallic Chemistry. New York, Oxford Univ. Press 
  2. - D. Astruc (2003). Química organometálica. Barcelona, Reverté - R.H. Crabtree y E. Peris Fajarnés (1997). Química organometálica de los metales de transición. Castellon, Pub. Univ. Jaume I 
  3. - G.A. Carriedo Ule y D. Miguel Sanjosé (1995). Iniciación a la química organometálica. Oviedo, Pub. Univ. Oviedo 
  4. - R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen (1999). “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science. - P.W.N.M. van Leeuwen, (2004). "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht.  
  5. - B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.) (2000). “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
O alumno debe ter asentados coñecementos avanzados de materias propias da Área de Química Inorgánica. Recoméndase a preparación de cada un dos temas utilizando o manual de referencia proposto para esta materia e, en caso necesario, algún manual complementario. Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos punto importantes, identificando os aspectos básicos relativos a cada grupo de elementos químicos que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto as súas propiedades como as reaccións químicas nas que poden participar.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.