Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estrutura e Reactividade dos Compostos Orgánicos Código 610509114
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Ojea Cao, Vicente
Correo electrónico
vicente.ojea@udc.es
Profesorado
Maestro Saavedra, Miguel Anxo
Ojea Cao, Vicente
Correo electrónico
miguel.maestro@udc.es
vicente.ojea@udc.es
Web
Descrición xeral Conocimento de forma completa e integrada dos principais mecanismos das reacciones orgánicas e dos principais métodos empleados na determinación do mecanismo de unha reacción en Química Orgánica. Comprensión dos efectos estereoelectrónicos na reactividad dos compuestos orgánicos e nos procesos de formación de ciclos e do efecto doa conformación doos compostos acíclicos e cíclicos na sua reactividade, y do Principio de Curtin-Hammett. Análise, de forma integrada, a xeración, a estructura e a evolución dos intermedios de reacción. Profundización nos principios e nas metodoloxías sintéticas basadas en reacciones pericíclicas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A2 CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas
A3 CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
A6 CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos
A8 CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de forma independente en experimentos de laboratorio complexos relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas axeitadas, incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias
B1 CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B10 CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Conocer de forma completa e integrada os principais mecanismos das reaccións orgánicas. 2. Conocer os principais métodos empregados na determinación do mecanismo de unha reacción en Química Orgánica. 3. Comprender os efectos estereoelectrónicos na reactividade dos compostos orgánicos e en procesos de formación de ciclos. 4. Entender o efecto da conformación dos compostos acíclicos e cíclicos na sua reactividade, y o Principio de Curtin-Hammett. 5. Analizar, de forma integrada, a xeración, a estructura e aa evolución dos intermedios de reacción 6. Profundizar nos principios e nas metodoloxías sintéticas basadas en reaccións pericíclicas. AM1
AM2
AM3
AM6
AM8
BM1
BM2
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
CM1
CM3
CM4

Contidos
Temas Subtemas
1. Determinación de mecanismos de reacción.

Tipos de mecanismos. Clasificación. Procedimentos de determinación.
2. Análise conformacional e reactividade química.
Termodinámica das conformacions. Implicacions na reactividade. Influencia das conformacions no resultado dunha reacción.
3. Formación, estructura e reactividade dos intermedios de reacción.
Tipos de intermedios. Clasificación. Estructura de intermedios. Procedimientos de determinación. Clasificación de la reactividad de intermedios
4. Reacciones pericíclicas. Tipos de reaccións. Caracteristicas dos sistema poliénicos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 B11 C1 C3 C4 7 10.5 17.5
Obradoiro A1 A2 A8 B1 2 3 5
Estudo de casos A2 A3 A6 A8 B2 B4 B5 B7 B10 B11 C1 C3 C4 8 8 16
Proba obxectiva A3 A6 A8 B1 1 4.5 5.5
Sesión maxistral A1 A2 A3 A6 A8 B1 12 18 30
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Levarán-se a cabo 7 sesions interactivas, nas que os alumnos deberán participar activamente no análise e na resolución dos problemas planteados polo profesor. Os cuestionarios de exercicios a resolver encontrarán-se disponibles na web da materia (moodle) con anterioridade a imparticón das clases. Os alumnos deberán trabajar no análisis e na resolución dos problemas de manera previa a impartición das clases de seminario.
Obradoiro Sesións interactivas de resolución de problemas polos alumnos
Estudo de casos Presentación e desenrolo de aspecto concretos dos contidos explicados polo profesor, en forma de traballos específicos sobre aspectos concretos.
Solución e comentario de probas escritas.
Proba obxectiva Proba escrita obxetiva do aproveitamento dos alumnos
Sesión maxistral Programanse 12 sesions expositivas, nas que o profesor desenrolará os contenidos fundamentais do programa mediante explicacións teóricas, resolución de problemas tipo e exemplos prácticos. Os guions dos contidos e/ou as presentacións a desenrolar se encontrarán disponibles na web da materia (moodle) con anterioridade a imparticón das lecciones. Baseados nestes materiais u diversos recursos (bibliográficos, na internet…) os alumnos deberán preparar as leccións de manera adiantada a sua impartición. A participación dos alumnos será incentivada, mediante a elaboración de questions ou e-mails dirixidos o profesor antes, durante ou despois da lección.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Estudo de casos
Descrición
Os alumnos disporán de atención personalizada no horario de tutorías do profesor para a aclaración dos conceptos fundamentais da materia exposta nos grupos grandes, a resolución de cuestións individuais expostas nos seminarios e nas sesións maxistrais.

Ademais, o alumno poderá recibir atención personalizada sobre calquera aspecto da materia
durante o horario de tutorías do profesor.

No caso de circunstancias excepcionais, obxectivables e adecuadamente xustificadas, o Profesor Responsable podería eximir total ou parcialmente a algún membro do alumnado de concorrer ao proceso de avaliación continuada. O alumando que se atopara nesta circunstancia deberá superar un exame específico que non deixe dúbidas sobre a consecución das competencias propias da materia nas duas oportunidades.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A6 A8 B1 Avaliarase a participación activa dos alumnos mediante a formulación de preguntas ou mediante e-mail antes ou despois das sesións expositivas. 5
Seminario A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 B11 C1 C3 C4 Avaliarase a participación activa dos alumnos na análise e a resolución dos problemas expostos polo profesor, así como a formulación de preguntas durante as sesións interactivas ou antes e despois do desenvolvemento das mesmas mediante e-mail. 25
Estudo de casos A2 A3 A6 A8 B2 B4 B5 B7 B10 B11 C1 C3 C4 Avaliarase a participación activa dos alumnos na análise e a resolución dos problemas expostos polo profesor, así como a formulación de preguntas durante as sesións interactivas ou antes e despois do desenvolvemento das mesmas mediante e-mail. 10
Proba obxectiva A3 A6 A8 B1 Exame final escrito, onde os alumnos deberán resolver en tempo limitado e sen materiais de apoio problemas análogos aos expostos durante as clases de seminario e presentación oral. 60
 
Observacións avaliación

A avaliación mediante a proba mixta (en primeira ou segunda
oportunidade) contribuirá ao 60% da cualificación final. O control da
asistencia e a avaliación continua (do traballo realizado nas sesións
maxistrais, seminarios e presentacións orais e mediante a valoración das
solucións por escrito aos boletíns de problemas) contribuirán ao 30% da
cualificación final.

Para
obter a cualificación de APTO será necesario (1) acadar o 30% da
puntuación das calificacions parciais e (2) acadar o 50% da puntuación global. Os
alumnos que non participen en actividades que sumen mais dos 25% da
cualificación final serán cualificados como NON PRESENTADO. Os alumnos
que realicen máis do 25% das actividades presenciais e tras presentarse
ás probas obxectivas non alcancen o 40% da puntuación nas mesmas ou o
50% da puntuación global recibirán a cualificación de NON APTO.

De
acordo coa recomendación da Comisión de Calidade da Facultade de
Ciencias, as Matrículas de Honra concederanse aos alumnos que alcancen
as máximas cualificacións na primeira oportunidade. Os alumnos avaliados
na segunda oportunidade só poderán optar a Matrícula de Honra se o
número máximo destas para o correspondente curso non se cubriu na súa
totalidade na primeira oportunidade.

No caso de alumnado con
recoñecemento de decicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, o Profesor Responsable podería eximir total ou
parcialmente de concorrer ao proceso de avaliación continuada. O
alumando
que se atopara nesta circunstancia deberá superar un exame específico
que non deixe dúbidas sobre a consecución das competencias propias da
materia nas duas oportunidades.


Fontes de información
Bibliografía básica

Wade, L.G. Química Orgánica, Méxic . Pearson, 2012, QO-437.

Clayden J., Greeves N., Warren S. Organic Chemistry. Oxford University Press 2012, QO-439 .

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías