Identifying Data 2020/21
Subject (*) Metals in Biological Systems Code 610509119
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
Avecilla Porto, Fernando Francisco
E-mail
fernando.avecilla@udc.es
Lecturers
Avecilla Porto, Fernando Francisco
E-mail
fernando.avecilla@udc.es
Web
General description Estudo da importancia dos metais para os sistemas biolóxicos. Compostos modelo e aplicacións biomédicas potenciais destes compostos.
Contingency plan No caso de que a situación derivada da evolución da pandemia Covid-19 obrigue a limitar o acceso presencial ás actividades planificadas na guía docente para o curso 2020-2021 aplicarase o seguinte plan de continxencia:

1. Modificacións nos contidos:
Os contidos manteranse integramente, tal e como se indican na guía.
2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen:
Clases maxistrais:
A docencia teórica que se ten previsto impartir de modo presencial de tipo híbrido pasará a impartirse totalmente de modo remoto por medio de Teams. O número de actividades propostas aos alumnos para a súa realización durante as clases de teoría incrementarase para poder manter unha avaliación continua do nivel de seguimento e comprensión.
Clases de resolución de problemas
As clases de resolución de problemas tamén se pasarán a realizar de modo remoto por Teams, mantendo. Ademais pasará a ser obrigatorio enviar un pdf dos exercicios resolto para incorporar a cualificación á avaliación continua desta actividade, substituíndo á supervisión presencial.
Proba mixta:
A proba mixta manterase con características similares, adaptándoa para realizala de maneira telemática, no caso de que non se pode realizar de maneira presencial.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
- Correo electrónico: Diariamente. Os alumnos poderán realizar consultas de todo tipo, relacionadas coa teoría ou os exercicios propostos así como para o seguimento dos traballos tutelados.
Moodle: Diariamente. Os alumnos poden expor dúbidas ou cuestións mediante o foro ou mensaxes.
Teams: Utilizarase para as clases de resolución de problemas e para a atención personalizada que pode ser a petición do alumno concertando previamente a tutoría mediante correo electrónico pero tamén se usará para o seguimento dos traballos tutelados . Tamén se usará para o seguimento dos alumnos con dedicación a tempo parcial.


4. Modificacións na avaliación:
As adaptacións derivan fundamentalmente da supresión das prácticas de laboratorio e da realización dun maior número de actividades asociadas ás sesións maxistrais que entran dentro da avaliación continua:
Seminario: máximo de 1 punto
Traballos tutelados: máximo de 1 punto
Resolución de problemas: máximo de 1 punto
Proba mixta: máximo de 4 puntos
Presentación oral: máximo 2 puntos
Proba de resposta breve: máximo 1 punto
Sesións maxistrales participación: máximo 1 punto.
Non presentado: alumnos que non realizasen a proba mixta

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry.
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A3 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A4 Apply materials and biomolecules in innovative fields of industry and chemical engineering.
A5 Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A7 Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination.
A8 Analyze and use the data obtained independently in complex laboratory experiments and relating them with the chemical, physical or biological appropriate techniques, including the use of primary literature sources
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B1 Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context
B2 Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study.
B3 Students should be able to integrate knowledge and handle complexity, and formulate judgments based on information that was incomplete or limited, include reflecting on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B6 Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de describir los principales sistemas de almacenamiento, transporte y eliminación de los metales en diferentes sistemas biológicos. AC1
AC2
AC3
AC4
AC6
AC8
BC1
BC2
BC3
BC6
BC10
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Ser capaz de describir el papel de los iones metálicos en algunos procesos que implican funciones a nivel celular (bomba sodio/potasio, fotosíntesis). AC1
AC4
AC6
AC8
BC4
BC5
BC7
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Ser capaz de describir procesos químicos relevantes (oxidación, hidrólisis y transferencia) mediados por metaloenzimas, identificar el papel del metal en el proceso y los factores que lo modulan AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC9
BC2
BC3
BC4
BC10
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Ions metálicos implicados en funcións biolóxicas.
Definición da química Bioinorgánica. Elementos esenciáis: relación entre a abundancia, esencialidade e dispoñibilidade; elementos metálicos esenciais e tóxicos. Metaloproteínas: definición. Funcións. Tipos. Metaloproteínas implicadas no transporte e almacenamento de substancias: hemoglobina, mioglobina e hemocianina. Transporte dioxigénio. Metaloproteinases implicadas na iniciación e regulación de procesos: dedos de cinc e calmoludinas.
TEMA 2. Transporte e almacenamento de ións de metais en sistemas biolóxicos. Mecanismos de defensa e de desintoxicación biolóxica. sistemas bioinorgánicos de ións metálicos dos elementos dos grupos 1 e 2. As funcións biolóxicas específicas. Transporte e almacenamento de e Fe. Cu. Mecanismos de toxicidade asociados con metais pesados: avances recentes, defensa e procedementos de desintoxicación aplicables.
TEMA 3. Metaloenzimas e compostos modelo: biotransformacións catalizadas por ións metálicos. Reaccións de hidrólise, e transferencia do grupo redox Metaloenzimas. Clasificación e funcións biolóxicas centro activo. Compostos modelo. Reaccións de hidrólise. Metaloenzimas Zn. Transferencia do grupo. Metaloenzimas Sistemas bioinorgânicos Co Fe, Cu, Mo e Mn implicados en reaccións redox. Compostos modelo reaccións enzimáticas. Outros ións metálicos sobre a catálise enzimática.
TEMA 4 Metáis en Medicina Introdución. Metalofármacos anticanceríxenos. Metalofármacos antiinflamatorios, antibacterianos, antivirais, antidiabéticos e antineurodegenerativos. Aplicacións de diagnóstico: imaxes moleculares. Os radiofármacos en diagnóstico e terapia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A2 A4 A5 A6 A7 7 7 14
Supervised projects A1 A2 A4 A3 A5 A6 A8 A9 B7 B10 1 6 7
Problem solving A1 B1 B2 B3 2 6 8
Objective test A1 B1 B2 B5 2 16 18
Oral presentation B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 1 5 6
Short answer questions B1 B7 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A3 A5 A6 A9 B6 B7 B10 B11 12 6 18
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Actividades que sirven para relacionar la docencia teórica con las aplicaciones reales de los metales en los sistemas biológicos. Videos de enzimas. Descripción de las aplicaciones en Medicina.
Supervised projects Realización de trabajos que impliquen que el alumno busque la información en las fuentes bibliográficas, bases de datos, artículos de revisión y artículos científicos en general.
Problem solving Planteamiento de problemas y preguntas relacionadas con la actividad biológicas de los sistemas bioinorgánicos, relacionados con la caracterización y estudio de su función biológica
Objective test Examen de la asignatura
Oral presentation Prueba oral en la que el alumno expondrá un trabajo propuesto por el profesor y relacionado con la materia.
Short answer questions Preguntas tipo text que contestará el alumno al principio de cada tema para ver su inquietud y sus conocimientos sobre los contenidos a tratar en las clases magistrales.
Guest lecture / keynote speech Exposición de los temas relacionados en el apartado de contenidos.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Problem solving
Supervised projects
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Description
El alumno tendrá dos horas de tutorías para la realización de los trabajos tutelados. En estas horas se puede preparar la exposición oral y se podrán consultar las dudas que surjan en el estudio de la materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 B1 B2 B5 Examen final sobre os contidos da materia 40
Oral presentation B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) 20
Short answer questions B1 B7 Resolución de problemas e casos prácticos. Preguntas tipo text 5
Problem solving A1 B1 B2 B3 Resolución de problemas e casos prácticos 10
Supervised projects A1 A2 A4 A3 A5 A6 A8 A9 B7 B10 Asistencia e participación 10
Seminar A2 A4 A5 A6 A7 Asistencia e participación 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A3 A5 A6 A9 B6 B7 B10 B11 Avaliación continua do alumno mediante preguntas e cuestións orales durante o curso. 5
 
Assessment comments

Sources of information
Basic D. Rehder (2014). Bioinorganic Chemistry. Oxford University Press
E. Ochiai (2008). Bioinorganic Chemistry, A Survey. Elsevier
M. Vallet-Regí, J. Faus, E. García-España, J. Moratal. (2003). Introducción a la Química Bioinorgánica. Síntesis S.A.
J.S. Casas, V. Moreno, A. Sánchez, J.L. Sánchez, J. Sordo. (2002). Química Bioinorgánica. Síntesis, S. A.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
•É moi importante asistir as clases expositivas. •Aconséllase a lectura da bibliografía específica para cada un dos temas que axudará a unha mellor comprensión dos conceptos clave.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.