Identifying Data 2020/21
Subject (*) Chromatography and Analytical Separation Techniques Code 610509125
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Química
Coordinador
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
isabel.turnes@udc.es
Lecturers
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
isabel.turnes@udc.es
Web
General description A materia encádrase na especialidade de técnicas analíticas avanzadas, e nela impartiranse coñecementos avanzados de cromatografía, novas tendencias e outras técnicas non cromatográficas de separación, tales como a electroforesis capilar e o fraccionamiento en campo-flujo
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos nos se modifican.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
En principio non se cambian. Se fose necesario axeitaranse os escenarios previstos.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Dacordo coas “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021” e coas “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, curso 2020-2021”, diferencianse tres escenarios.

- Escenario 1 (normalidade adaptada): non existen restricións á presencialidade física e tanto a docencia expositiva como a interactiva será preferentemente presencial.

- Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidade física), no que a docencia expositiva poderá realizarse total ou parcialmente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos ou asíncronos. En canto á docencia interactiva, combínase a presencialidade física coa telemática.

- Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física), tanto a docencia expositiva como a interactiva (seminarios, titorías) desenvolveranse completamente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos ou asíncronos.

- Tódalas actividades realizadas en remoto serán vía Microsoft Teams e/ou Campus Virtual da UDC.

- A información relativa compartirase vía Microsoft Teams e Campus Virtual da UDC.

- Respectaremos, na medida do posible, o calendario e horario previstos para cada actividade.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
o seguimento personalizado realizarase a través do correo electrónico, a plataforma Moodle ou a ferramenta TEAMS, a demanda do alumnado e, na medida do posible, no horario establecido para as titorías. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou modalidades específicas de aprendizaxe ou apoio á diversidade, facilitarase a atención personalizada dentro da flexibilidade permitida polos horarios de coordinación e os recursos materiais e humanos.

4. Modificacións na avaliación
As porcentaxes de valoración indicadas na guía docente aplicaránse nos tres escenarios posibles, tendo en conta as seguintes consideracións:

- Exame: no escenario 1 terá carácter presencial; no 2 terá carácter presencial sempre que sexa posible; no 3 terá lugar por vía telemática. Será sempre complementario á avaliación continua nas condicións descritas antes.

*Observacións de avaliación:
Manteñense as indicadas na guía docente
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A3 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A7 Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination.
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise na resolución de problemas relacionados co medio ambiente, a industria, etc AC6
AC7
BC7
BC10
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. AC2
AC9
BC9
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais. AC3
AC7
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais BC4
BC5
CC1
CC3
CC4
Sexa quen de saber comunicar a información e os seus coñecementos en calquera contexto BC4
BC10
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
I.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA DE GASES


• Avances en instrumentación (inyectores, columnas, etc.)
• Cromatografía ultrarrápida (fast GC)
• Cromatografía de gases multidimensional (GC-GC, GCxGC, etc)
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
II.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA LÍQUIDA

Cromatografía líquida rápida y cromatografía líquida de “ultra-alta” resolución (UPLC o UHPLC)
• Nuevas columnas y modos de separación (columnas core-shell, HILIC, uso de altas temperaturas, etc.)
• Cromatografía de líquidos multidimensional (LC-LC, LCxLC, etc)
• Cromatografía de líquidos capilar y nano-LC
• Optimización de métodos
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
III.- ELECTROFORESIS CAPILAR
• Fundamentos de la electroforesis
• Instrumentación en electroforesis capilar
• Modos de electroforesis capilar y electromigración
• Optimización
• Ejemplos seleccionados
IV.- FRACIONAMIENTO EN CAMPO-FLUJO (FFF)

• Introducción a FFF
• Instrumentación típica
• Tipos de campos más habituales (gravitacianal, térmico…)
• Modos de operación (normal, estérico…)
• Ejemplos de aplicaciones

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A6 B7 12 24 36
Seminar A3 A6 A7 A9 B9 C3 7 9.8 16.8
Supervised projects A7 B4 B5 B10 C1 C3 C4 2 18 20
Objective test A2 A3 A6 A7 B4 B5 B9 2 0 2
 
Personalized attention 0.2 0 0.2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciales teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón), complementadas con las herramientas propias de la docencia virtual.
Seminar Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados de empresas, da administración ou de outras universidades. Sesions interactivas relacionadas cas distintos temas tratados, con debates e intercambio de opinions entre os alumnos.
Supervised projects Tutorías individuales o en grupo reducido.
Resolución de ejercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación y procesamiento de la información, evaluación de publicaciones científicas, etc.)
Exposición oral de trabajos, informes, etc., incluyendo debate con profesores y alumnos.
Objective test Consiste nun exame escrito que inclúe preguntas cortas e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos na asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Daráselle o alumno as indicacións necesarias para a realización do traballo asignado. Tamén se aproveitará para solucionar dun modo mais directo as dúbidas que se lle poidan presentar e farase un seguimento do proceso de aprendizaxe

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A3 A6 A7 B4 B5 B9 A proba final versará sobre a totalidade dos contidos da asignatura.
60
Supervised projects A7 B4 B5 B10 C1 C3 C4 Realización de traballos e informes escritos: 10%
Exposición oral: 10%
20
Seminar A3 A6 A7 A9 B9 C3 Resolución de problemas e casos prácticos propostos: 10% 10
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A6 B7 Evaluación continua mediante preguntas y cuestiones durante el curso: 10% 10
 
Assessment comments
A avaliación desta materia será mediante avaliación continua e a realización dun exame final. Estando condicionado o acceso o exame a participación no a lo menos nun 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías).
Os alumnos repetidores terán o mesmo réximen de asistencia as clases que os que cursan a asignatura por primera vez.

Sources of information
Basic P. Schmitt-Kopplin (Ed.). (2008). Capillary electrophoresis: methods and protocols.. Totowa, NJ : Humana Press,
Martin E. Schimpf, Karin Cadwell, J. Calvin Giddings (Eds). (2000). Field-flow fractionation handbook. New York. John Willey & Sons
Josef Janca (1998). Field-flow fractionation: analysis of macromolecules and particle. New York. Marcel Dekker
• Colin F. Poole (Ed.) (2012). Gas Chromatography. Amsterdam. Elsevier Science Publishing
James P. Landers (Ed.). (1997). Handbook of capillary electrophoresis.. Boca Raton. CRC Press
• Colin F. Poole (Ed.) (2003). The Essence of chromatography.. Amsterdam. Elsevier
Q. Alan Xu. (2013). Ultra-High Performance Liquid Chromatography.. New York. Wiley.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Non existen coñecementos previos obrigatorios, máis aló dos propios de acceso o Master Haber cursado anteriormente, no Grado, algunha asignatura que teña conceptos básicos de cromatografía de gases e líquidos.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.