Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Cromatografía e Técnicas Analíticas de Separación Código 610509125
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Química
Coordinación
Turnes Carou, Maria Isabel
Correo electrónico
isabel.turnes@udc.es
Profesorado
Turnes Carou, Maria Isabel
Correo electrónico
isabel.turnes@udc.es
Web
Descrición xeral A materia encádrase na especialidade de técnicas analíticas avanzadas, e nela impartiranse coñecementos avanzados de cromatografía, novas tendencias e outras técnicas non cromatográficas de separación, tales como a electroforesis capilar e o fraccionamiento en campo-flujo
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos nos se modifican.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
En principio non se cambian. Se fose necesario axeitaranse os escenarios previstos.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Dacordo coas “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021” e coas “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, curso 2020-2021”, diferencianse tres escenarios.

- Escenario 1 (normalidade adaptada): non existen restricións á presencialidade física e tanto a docencia expositiva como a interactiva será preferentemente presencial.

- Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidade física), no que a docencia expositiva poderá realizarse total ou parcialmente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos ou asíncronos. En canto á docencia interactiva, combínase a presencialidade física coa telemática.

- Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física), tanto a docencia expositiva como a interactiva (seminarios, titorías) desenvolveranse completamente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos ou asíncronos.

- Tódalas actividades realizadas en remoto serán vía Microsoft Teams e/ou Campus Virtual da UDC.

- A información relativa compartirase vía Microsoft Teams e Campus Virtual da UDC.

- Respectaremos, na medida do posible, o calendario e horario previstos para cada actividade.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
o seguimento personalizado realizarase a través do correo electrónico, a plataforma Moodle ou a ferramenta TEAMS, a demanda do alumnado e, na medida do posible, no horario establecido para as titorías. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou modalidades específicas de aprendizaxe ou apoio á diversidade, facilitarase a atención personalizada dentro da flexibilidade permitida polos horarios de coordinación e os recursos materiais e humanos.

4. Modificacións na avaliación
As porcentaxes de valoración indicadas na guía docente aplicaránse nos tres escenarios posibles, tendo en conta as seguintes consideracións:

- Exame: no escenario 1 terá carácter presencial; no 2 terá carácter presencial sempre que sexa posible; no 3 terá lugar por vía telemática. Será sempre complementario á avaliación continua nas condicións descritas antes.

*Observacións de avaliación:
Manteñense as indicadas na guía docente
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas
A3 CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
A6 CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos
A7 CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural
A9 CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B9 CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
B10 CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise na resolución de problemas relacionados co medio ambiente, a industria, etc AM6
AM7
BM7
BM10
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. AM2
AM9
BM9
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais. AM3
AM7
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais BM4
BM5
CM1
CM3
CM4
Sexa quen de saber comunicar a información e os seus coñecementos en calquera contexto BM4
BM10
CM1
CM4

Contidos
Temas Subtemas
I.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA DE GASES


• Avances en instrumentación (inyectores, columnas, etc.)
• Cromatografía ultrarrápida (fast GC)
• Cromatografía de gases multidimensional (GC-GC, GCxGC, etc)
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
II.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA LÍQUIDA

Cromatografía líquida rápida y cromatografía líquida de “ultra-alta” resolución (UPLC o UHPLC)
• Nuevas columnas y modos de separación (columnas core-shell, HILIC, uso de altas temperaturas, etc.)
• Cromatografía de líquidos multidimensional (LC-LC, LCxLC, etc)
• Cromatografía de líquidos capilar y nano-LC
• Optimización de métodos
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
III.- ELECTROFORESIS CAPILAR
• Fundamentos de la electroforesis
• Instrumentación en electroforesis capilar
• Modos de electroforesis capilar y electromigración
• Optimización
• Ejemplos seleccionados
IV.- FRACIONAMIENTO EN CAMPO-FLUJO (FFF)

• Introducción a FFF
• Instrumentación típica
• Tipos de campos más habituales (gravitacianal, térmico…)
• Modos de operación (normal, estérico…)
• Ejemplos de aplicaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A6 B7 12 24 36
Seminario A3 A6 A7 A9 B9 C3 7 9.8 16.8
Traballos tutelados A7 B4 B5 B10 C1 C3 C4 2 18 20
Proba obxectiva A2 A3 A6 A7 B4 B5 B9 2 0 2
 
Atención personalizada 0.2 0 0.2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciales teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón), complementadas con las herramientas propias de la docencia virtual.
Seminario Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados de empresas, da administración ou de outras universidades. Sesions interactivas relacionadas cas distintos temas tratados, con debates e intercambio de opinions entre os alumnos.
Traballos tutelados Tutorías individuales o en grupo reducido.
Resolución de ejercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación y procesamiento de la información, evaluación de publicaciones científicas, etc.)
Exposición oral de trabajos, informes, etc., incluyendo debate con profesores y alumnos.
Proba obxectiva Consiste nun exame escrito que inclúe preguntas cortas e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos na asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Daráselle o alumno as indicacións necesarias para a realización do traballo asignado. Tamén se aproveitará para solucionar dun modo mais directo as dúbidas que se lle poidan presentar e farase un seguimento do proceso de aprendizaxe

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 A3 A6 A7 B4 B5 B9 A proba final versará sobre a totalidade dos contidos da asignatura.
60
Traballos tutelados A7 B4 B5 B10 C1 C3 C4 Realización de traballos e informes escritos: 10%
Exposición oral: 10%
20
Seminario A3 A6 A7 A9 B9 C3 Resolución de problemas e casos prácticos propostos: 10% 10
Sesión maxistral A2 A3 A6 B7 Evaluación continua mediante preguntas y cuestiones durante el curso: 10% 10
 
Observacións avaliación
A avaliación desta materia será mediante avaliación continua e a realización dun exame final. Estando condicionado o acceso o exame a participación no a lo menos nun 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías).
Os alumnos repetidores terán o mesmo réximen de asistencia as clases que os que cursan a asignatura por primera vez.

Fontes de información
Bibliografía básica P. Schmitt-Kopplin (Ed.). (2008). Capillary electrophoresis: methods and protocols.. Totowa, NJ : Humana Press,
Martin E. Schimpf, Karin Cadwell, J. Calvin Giddings (Eds). (2000). Field-flow fractionation handbook. New York. John Willey & Sons
Josef Janca (1998). Field-flow fractionation: analysis of macromolecules and particle. New York. Marcel Dekker
• Colin F. Poole (Ed.) (2012). Gas Chromatography. Amsterdam. Elsevier Science Publishing
James P. Landers (Ed.). (1997). Handbook of capillary electrophoresis.. Boca Raton. CRC Press
• Colin F. Poole (Ed.) (2003). The Essence of chromatography.. Amsterdam. Elsevier
Q. Alan Xu. (2013). Ultra-High Performance Liquid Chromatography.. New York. Wiley.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións
Non existen coñecementos previos obrigatorios, máis aló dos propios de acceso o Master Haber cursado anteriormente, no Grado, algunha asignatura que teña conceptos básicos de cromatografía de gases e líquidos.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías