Identifying Data 2019/20
Subject (*) Industrial Chemistry: Process control Code 610509129
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2017)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Química
Coordinador
Ligero Martínez - Risco, Pablo
E-mail
pablo.ligero@udc.es
Lecturers
Carballa Arcos, Marta
Ligero Martínez - Risco, Pablo
E-mail
pablo.ligero@udc.es
Web http://http://miiquimica.webnode.es/
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry.
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A5 Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B6 Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship
B8 Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os fundamentos do control de procesos Coñecer as estratexias básicas e avanzadas de control de procesos. Coñecer a instrumentación de procesos e saber seleccionar o instrumento máis axeitado para unha aplicación concreta. Coñecer os fundamentos da automatización dos procesos analíticos. AC1
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
• Adquirir dunha forma completa e integrada os aspectos relacionados cós analizadores de procesos de aplicación industrial, tanto dende un punto de vista teórico como práctico. • Ser capaz de seleccionar o tipo de analizador en liña máis axeitado en cada caso. • Formar técnicos na xestión e no control de procesos. AC2
AC5
AC6
AC9
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: Instrumentación e Control de Procesos


Tema 1. Introdución ó control de procesos químicos
Tema 2. Dinámica de procesos
Tema 3. Control por realimentación: controladores PID
Tema 4. Sistemas de control avanzado
Tema 5. Instrumentación de procesos
BLOQUE II: Automatización de Procesos Tema 6. Introdución á automatización en Química Analítica
Tema 7. Automatización integral: analizadores de procesos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 12 24 36
Mixed objective/subjective test A1 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B5 9 27 36
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar MD2Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).

MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.

MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.

MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.

MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).

MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información.
Mixed objective/subjective test Proba mixta de concenptos vistos no curso
Guest lecture / keynote speech MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 Avaliación dos conceptos adquiridos no curso 60
Seminar A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.

MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).

MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.

MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.

MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.

MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).

MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información.
30
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B5 MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Bibliografía básica
Ollero de Castro, P., Fernández Camacho, E. (1999). Control e instrumentación de procesos químicos. Editorial Síntesis. Madrid, España.
Valcárcel, M., Cárdenas, M.S. (2000). Automatización y miniaturización en Química Analítica. Springer-Verlag Ibérica, S.A. Barcelona.

Bibliografía complementaria
Banica, F. G. (2012). Chemical Sensors and Biosensors: fundamentals and applications. Wiley, Reino Unido.
Cela, R. (1994). Quimiometría Práctica. Universidad de Santiago de Compostela. Santiago de Compostela.
Marlin, T.E. (2000). Process control: designing processes and control systems for dynamic performance. 2nd edition. Mc Graw Hill, USA.
Skoog, D.A., Crouch, S. R., Holler, F. J. (2008). Principios de análisis instrumental. Cengage Learning, México.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p>Recoméndase a asistencia a clase, o uso da aplicación USC Campus Virtual da materia e o uso de titorías para resolver as dúbidas que xurdan</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.