Identifying Data 2020/21
Subject (*) Industrial Legislation Code 610509133
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Mkrtichyan , Artak
E-mail
a.mkrtichyan@udc.es
Lecturers
Mkrtichyan , Artak
E-mail
a.mkrtichyan@udc.es
Web http://ciencias.udc.es/gl/quimica-e-quimica-industrial
General description
O estudo e coñecemento da materia “Lexislación industrial”, dada a amplitude da mesma e a ausencia de coñecementos xurídicos dos alumnos, pretende alcanzar un coñecemento e manexo da normativa existente e dos actores, que faciliten o futuro traballo profesional dos alumnos. Neste sentido, esta materia busca que os alumnos comprendan a existencia dun Ordenamento xurídico no ámbito industrial complexo, con diferentes fontes de produción normativa (internacional, da Unión Europea, estatal, autonómica e local) e a súa ordenación competencial ou xerárquica, así como a presenza dunha pluralidade de Administracións.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Solución de problemas (computa na avaliación)
- Estudo de casos (computa na avaliación)
- Análise de fontes documentais (computa na avaliación)
- Proba oral (computa na avaliación)
- Sesión maxistral

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Mantense a metodoloxía docente, pero substitúese a docencia presencial por unha docencia virtual, e as actividades prácticas realizaranse, tamén, por medios virtuais

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- TEAMS, Moodle, Microsoft Outlook

4. Modificacións na avaliación
- A proba final desenvolverase virtualmente coas garantías de seguridade correspondente.

*Observacións de avaliación:
- Mantense o indicado no Paso 7

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A5 Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B6 Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship
B8 Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais BC4
BC5
BC6
BC9
BC12
CC1
CC2
CC4
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico AC2
AC5
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
CC1
CC2
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. O Dereito internacional público. O Dereito da Unión Europea. A protección interna. A Constitución e o Estatuto de Autonomía. Documentos normativos. Tratados, regulamentos, directivas, decisións e outros documentos comunitarios; leis e regulamentos estatais e autonómicos; ordenanzas municipais. Distribución de competencias: Estado, Comunidade Autónoma e Concellos. Procedementos de elaboración de normativa. Estrutura e publicación dos textos normativos
Tema 2. A industria. Política industrial integrada e competitividade. Sectores industriais: industria forestal, industria téxtil, industria extractiva, construción naval, industria espacial, industria da defensa, turismo, comercio electrónico e servizos destinados ás empresas, produtos alimenticios. Industria química e clasificación da normativa: produtos químicos, calidade e seguridade industrial, medio ambiente.
Tema 3. Lei de procedemento administrativo. Responsabilidade administrativa. Responsabilidade civil. Os instrumentos represivos. A disciplina e a inspección. O Dereito sancionador.
Tema 4. Produtos químicos. Marco regulamentario de xestión das substancias químicas (REACH), Axencia Europea de Substancias e Preparados Químicos. Comercio internacional de produtos químicos perigosos e Convenio de Róterdan. Os deterxentes. Estratexia comunitaria en materia de alteradores endocrinos. Estratexia comunitaria sobre o mercurio. Exportación e almacenamento de mercurio. Praguicidas e biocidas. Os abonos.
Tema 5. A industria e a tecnoloxía na política europea de seguridade e defensa. A política de seguridade e defensa da Unión Europea: misións e capacidades. Novos actores e regras de xogo. A incipiente política europea de armamento. O sector industrial da defensa en Europa. O novo marco da investigación e desenvolvemento. A transformación da industria. Retos e oportunidades.
Tema 6. Saúde, hixiene e seguridade no traballo. Saúde e seguridade no lugar de traballo: normas xerais e estratexia comunitaria. Equipos, sinalización e cargas. Protección de grupos específicos de traballadores. Lugares de traballo. Axentes químicos, físicos e biolóxicos. Exposición: amianto, campos electromagnéticos, ruído, vibracións mecánicas, atmosferas explosivas, axentes químicos, radiacións ionizantes, radiacións ópticas artificiais, axentes carcinógenos e mutágenos. Sistema europeo para o rexistro dos transportistas de materiais radioactivos. Calidade industrial e normas.
Tema 7. Dereito ambiental. Orixe e fontes do Dereito Ambiental. Os instrumentos de tutela ambiental. Instrumentos preventivos. Instrumentos económicos e voluntarios de tutela ambiental. Instrumentos complementarios. Instrumentos represivos. A tutela sectorial do medio. Aplicación á industria. A prevención e o control integrados da contaminación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A5 B4 C3 2 2 4
Case study A2 B6 B8 B9 B10 2 2 4
Document analysis B11 B12 C1 C2 2 2 4
Speaking test B5 1 38 39
Guest lecture / keynote speech C4 12 12 24
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Realizaranse unha combinación de leccións maxistrais para explicar a teoría, intercalando supostos prácticos, comentarios de normas e de noticias da actualidade para ilustrar vos contidos teóricos e titorías obrigatorias. Para o seguimento das clases facilitaráselles aos alumnos selección de normas, noticias, documentación e estatísticas que se utilizan como material de apoio á docencia teórica.
Case study As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais.
Document analysis As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais.
Speaking test O exame será final e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa.
Guest lecture / keynote speech Docencia expositiva sobre os contidos do programa.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Case study
Document analysis
Speaking test
Description
Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, nas titorías e nas demais actividades que se desenvolvan durante o curso, de tal modo que o profesor poida levar a cabo un seguimento personalizado do estudante.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech C4 Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. 10
Problem solving A5 B4 C3 As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. 20
Case study A2 B6 B8 B9 B10 As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. 5
Document analysis B11 B12 C1 C2 As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. 15
Speaking test B5 O exame final da materia supoñerá o 40% da nota total, e realizarase ao final do cuadrimestre, sobre a base da docencia impartida durante o curso e con apoio da bibliografía e da documentación relativa aos contidos da guía docente.
O exame será oral ou escrito e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa.
50
 
Assessment comments
A cualificación do alumno, tanto na primeira como na segunda oportunidade, é unha media ponderada entre o rendemento do mesmo nas dúas partes que se avalían: exame e rendemento na aula (participación, traballo cooperativo e de investigación). A repartición da puntuación será en función dos rendementos obtidos no exame (40% da cualificación) e da súa participación en actividades e traballos propostas na aula (50%). Valorarase a asistencia e participación activa nas clases que se avaliará mediante un informe final do profesor (10%).

Sources of information
Basic LOZANO CUTANDA, B. (). Derecho Ambiental Administrativo. Madrid: Dyckinson
ÁLVAREZ, N. (2000). Hacia una nueva política industrial. DIANA Y CENTRO DE INVESTIGACIÓN PARA EL DESARROLLO A.C.
CESEDEN (2008). La industria y la tecnología en la política europea de seguridad y defensa.
OANTA, G.A. (2007). La Política de seguridad alimentaria en la Unión Europea. Valencia: Tirant lo Blanch
MUÑOZ MACHADO, A. (2013). La política industrial: Un reto de nuestro tiempo. Ediciones Díaz de Santos
ORTEGA GÓMEZ, M. (ED.) (2016). Las políticas de la Unión Europea en el siglo XXI. Barcelona: Bosch Editor
CALVA, J.L. (2007). Política Industrial manufacturera.
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Tirant lo Blanch

D.G. de Economía y D.G. de Industria, Comunidad de Madrid https://bit.ly/2L0F1JK , Libro blanco de la política industrial, 2005 http://www.comunidad.madrid/publicacion/1132042984210 , Diario Oficial de Galicia https://www.xunta.gal/diario-oficial-galicia , Servidor do Boletín Oficial do Estado http://www.boe.es/index.php?lang=gl , Portal de derecho de la Unión Europea https://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=es , Consulta Diario Oficial, jurisprudencia…. Página da Dirección General de Medio Ambiente de la Unión Europea https://ec.europa.eu/info/departments/environment_es , Página sobre a ecoetiqueta comunitaria para productos http://ec.europa.eu/environment/ecolabel/ , Página sobre o sistema comunitario de gestión y auditorías ambientales (EMAS) http://ec.europa.eu/environment/emas/index_en.htm , Servidor de la Consellería de Medio ambiente http://cmaot.xunta.gal/ ,  Servidor do Ministerio de Medio Ambiente http://www.mapama.gob.es/es/

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.