Identifying Data 2020/21
Subject (*) Economics and Business Code 610509134
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
E-mail
maria.jose.rfernandez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
E-mail
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web
General description A materia "Economía e Empresa" forma parte do módulo M7, especialidade en Química e Economía Industrial. Esta especialidade é obrigatoria para o alumnado que curse a orientación profesionalizante. Deste xeito, a maioría das materias desta especialidade abordan diferentes aspectos técnicos dos procesos químicos no ámbito industrial. Con todo, esta materia e "Recursos humanos" permiten que o alumnado se familiarice con coñecementos de índole máis transversal vinculados co funcionamento das organizacións empresariais. Así, tanto os coñecementos técnicos dos procesos químicos, así como aqueles vinculados coas dinámicas organizativas, son de suma relevancia para un correcto desempeño profesional.
A materia "Economía e Empresa" permitirá ao alumnado coñecer o funcionamento das organizacións empresariais, así como as funcións do proceso directivo. Coñecementos relevantes para desenvolver a súa actividade profesional no ámbito de empresas do sector químico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Si a situación vigente permite o desenvolvemento normal das clases e actividades de avaliación continua de forma presencial, o sistema de avaliación e as metodoloxías a empregar serán as descritas nos apartados correspondentes (escenario 1: 10% solución de problemas, 15% presentación oral, 20% traballos tutelados e 55% exame final). Todas estas actividades terán lugar no aula física (ou, no caso de que a Facultade deseñe un sistema híbrido no que ás veces os estudantes teñan actividades/clase presencial e, outras en liña, tamén se empregará este esquema de avaliación sempre que sexa posible celebrar o exame en modo presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Si non fose posible polas circunstancias, celebrar o exame de modo presencial e instaurásese un sistema remoto de ensino, eliminaríase o exame final manténdose as restantes metodoloxías.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico a diario: de uso para facer consultas, dar avisos, resolver dúbidas, solicitar reunións virtuales e seguimiento dos traballos tutelados. Moodle semanalmente: iranse colgando nesta plataforma os materiais necesarios para o seguimiento da materia. Teams a diario para a explicación de contidos teóricos da materia, tutorías individuais e seguimiento dos traballos tutelados.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Si non fose posible polas circunstancias, celebrar o exame de modo presencial e instaurásese un sistema remoto de ensino, entón o sistema de avaliación pasaría a axustarse ao seguinte esquema (Escenario 2):
Solución de problemas: 20%
Presentación oral: 25%
Traballos tutelados: 55%
Neste caso (escenario 2) todas as metodoloxías e actividades pasarán á modalidade on-line e os estudantes enviaranas a través da plataforma Moodle ou a plataforma Teams, seguindo as indicacións do profesor. As clases tamén terán lugar tamén a través da plataforma Teams no mesmo horario que se estableceu para as clases presenciales. Esta estrutura (xa sexa o escenario 1 ou o 2) empregarase tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.
Non se farán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B6 Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship
B8 Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer de forma clara a estrutura dunha organización empresarial. Asimilar o coñecemento do que supón a xestión da produción. Adquirir os coñecementos básicos de economía empresarial que permitan elaborar, manexar e interpretar: orzamentos, balances, analisis de custos, etc. E coñecer as técnicas de control de custos e márketing. AC5
AC6
AC9
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Organización empresarial. Concepto e funcionamiento O sistema organizativo.
Directivos e niveles directivos
Introdución á administración de organizacións empresariais
Funcións do proceso de administración. Introdución ao proceso directivo.
Planificación
Organización
Dirección
Control


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A9 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 12 0 12
Problem solving A8 16 0 16
Supervised projects A5 A6 A9 28 0 28
Objective test A1 A2 A3 A7 A8 B8 1 12 13
Oral presentation A12 B4 C1 1 3 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciales teóricas
Problem solving Evaluación continua del alumno mediante preguntas y cuestiones orales durante el curso. Resolución de problemas y casos prácticos
Supervised projects Realización de trabajos e informes escritos
Objective test Examen final
Oral presentation Exposición oral (trabajos, informes, problemas y casos prácticos)

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
As titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados. Realizaranse na plataforma Teams no horario publicado na páxina web da Facultade.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A8 Evaluación continua del alumno mediante preguntas y cuestiones orales durante el curso. Resolución de problemas y casos prácticos 10
Objective test A1 A2 A3 A7 A8 B8 Examen final 55
Oral presentation A12 B4 C1 Exposición oral de trabajos, informes, problemas o casos prácticos. 15
Supervised projects A5 A6 A9 Realización de trabajos e informes escritos 20
 
Assessment comments

Para maximizar a aprendizaxe é conveniente que o alumnado prepare previamente as lecturas e textos recomendados e realice todas as actividades suscitadas polo profesorado.

Notas para a segunda oportunidade

Para a segunda oportunidade (xullo), o estudante que non supere a materia na primeira oportunidade debe realizar o exame na data establecida e pode revisar e mellorar as actividades dos outros tres compoñentes da avaliación. No caso de que só sexa posible a modalidade online, o sistema de avaliación será o descrito no escenario 2; o estudante entregará a través de Teams/Moodle os tres compoñentes da avaliación e realizará a presentación en Teams seguindo as indicacións do profesor (para o que, deberá contactar co profesor para establecer día e hora)


Sources of information
Basic

Curto Rodríguez, E.; García Chas, R.; Castro Casal, C. (Coord.) (2012). Fundamentos de Dirección de Empresas. Pearson.

Díez De Castro, J; Redondo López, C.; Barreiro Fernández, B.; López Cabarcos, M. A. (2002). Administración de empresas. Dirigir en la sociedad del conocimiento. Pirámide.

Robbins, S.; Coulter, M. (2014). Administración (12º edición). Pearson-Prentice Hall.

Robbins, S.; DeCenzo, D.A. (2009): Fundamentos de administración. Conceptos esenciales y aplicaciones. Pearson-Prentice Hall.

Complementary

Moyano Fuentes, J.? Bruque Cámara, S.? Maqueira Marín, J.? Fidalgo Bautista, F. y Martínez Jurado, P. (2011). Administración de empresas. Un enfoque teórico-práctico. Pearson.

González Domínguez, F. y Ganaza Vargas, J. (Coord.) (2007). Principios y fundamentos de gestión de empresas. Pirámide.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Non se requiren coñecementos previos para cursar esta materia.

Web do Máster:

http://www.usc.es/gl/centros/quimica/curso/master.html



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.