Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Recursos humanos Código 610509135
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web http://http://miiquimica.webnode.es
Descrición xeral A materia Recursos humanos trata de dotar ao alumnado dunha formación específica para a xestión de recursos humanos, sendo a única materia do plan de estudos que analiza contidos relacionados coa xestión de persoas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas
A5 CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais
A9 CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química.
B1 CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 – Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito empresarial
B8 CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química
B9 CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
B10 CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional
B12 CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a normativa laboral e spañola. BM1
BM4
CM3
CM4
Aprender e empregar e a crear técnicas de xestión de RR.HH que permitan integrar esforzos de forma coordinada. AM2
AM5
AM9
BM1
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
Potenciar as habilidades de dirección que orienten os Recursos Humanos cara á calidade, traballo en equipo, ecuanimidade, e a contribución dun ambiente laboral que fomente a creatividade e a orientación á excelencia. AM2
AM5
AM9
BM1
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Xestión dos recursos humanos 1.1. Os Recursos Humanos (RRHH) na empresa e a evolución da xestión dos RRHH
1.2. A xestión de RRHH. Diferencias entre o sistema de xestión por Obxectivos e de xestión por Competencias.
Tema 2: Análisis e deseño de postos de Traballo. 2.1. Concepto de posto de traballo e deseño de postos.
2.2. Métodos de investigación para á análise de postos.
2.3. Avaliación de postos de traballo para a determinación salarial.
Tema 3. Planificación dos recursos humanos e flexibilidade da forza laboral 3.1. O proceso de flexibilización
3.2. Flexibilidade laboral
Tema 4. Recrutamento e selección 4.1. Fontes de Reclutamento
4.2. Proceso de selección
Tema 5. Normativa laboral relaciona da coa contratación. Socialización 5.1. Normativa laboral. Tipos de contratos
5.2. Socialización e ubicación
Tema 6. Formación dos recursos humanos e xestión de carreiras 6.1. Fases do programa de formación
6.2. Xestión de carreiras
Tema 7. Avaliación e mellora do desempeño e sistema de retribución 7.1. Avaliación de desempeño
7.2. Sistemas de retribución.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B4 B5 20 0 20
Presentación oral B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 10 5 15
Seminario B10 B12 C4 C3 8 5 13
Saídas de campo B11 10 2 12
Discusión dirixida A9 5 0 5
Aprendizaxe colaborativa A2 A5 8 0 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de encerado, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual.
Presentación oral Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
Seminario
Saídas de campo Recolección de información mediante entrevistas, enquisas ou observacións para a elaboración de Análisis de postos de traballo. cada grupo levará a cabo o traballo de campo nunhna empresa ou Departamento diferente.
Discusión dirixida No seminario e visualizacións para análisis de casos que sirvan apara apreciar aspectos concretos que se estén a explicar.
Aprendizaxe colaborativa Todos os traballos son grupais, de modo que a aprendizaxe colaborativa se aprende en todos eles.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Presentación oral
Descrición
Titorías presencialis para os grupos de traballo práctico
Retroalimentación nas exposicións horais
Titorías programadas en grupo reducido para os estudantes con expensa de asistencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos. 10
 
Observacións avaliación

Exame final: 60% da nota total . Competencias ava liadas: CB6, CB9, CB10
Resolución de problemas e casos prácticos: 15% da nota total. Competen cias avaliadas:CB6, CG1, CG3 CG4, CG5, CG6,
CG8, CT2, CT4, CT5, CE2, CE5, CE9
Realización de traballos e informes e scritos: 5% da nota total. Competencias avaliadas: CT1, CT3, CE9
Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos): 10% da nota total. Competencias av aliadas: CG1, CG3,
CG4,CB9, CT1, CT2,CT5
Avaliación continua do a lumnado mediante preguntas e cuestións orais durante o curso: 10% da nota total. Competencias
avaliadas:CT3


Fontes de información
Bibliografía básica Bonache, J.; Cabrera, Á (2006). Dirección de personas: evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Madrid: Prentice Hall
Sastre, M.Á.; Aguilar, E.Mª (2003). Dirección de recursos humanos. Un enfoque estratégico. Madrid: McGraw-Hill
García-Tenorio, J.; Sabater, R. (Coordinadores) (2004). Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Thomson Civitas
De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M. (2004, 2014). Fundamentos de recursos humanos. Madrid: Pearson Educación
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B.; Cardy, R.L. (2016). Gestión de recursos humanos. Madrid: Prentice Hall
Fernández Sánchez, E., Junquera Cimadevilla, B. (2013 ). Iniciación a los recursos humanos. Septem Universitas
Dolan, S.; Valle, R. (2007). La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrolar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. Madrid: McGraw-Hill
Valle, R.J. (coord.) (2004). La gestión estratégica de los recursos humanos. Madrid: Pearson Educación

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás clases, participe activamente en todas as actividades propostas polos profesores e consulte a bibliografía e outro material recomendado. As titorías son un recurso útil que os alumnos deberían utilizar as veces que fose necesario. O acceso campus virtual para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario facilita a participación do alumno e a súa capacidade de adquirir coñecementos.

Recoméndase tamén a lectura do programa e as normas de avaliación.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías