Identifying Data 2020/21
Subject (*) Human Resources Code 610509135
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web http://http://miiquimica.webnode.es
General description A materia Recursos humanos trata de dotar ao alumnado dunha formación específica para a xestión de recursos humanos, sendo a única materia do plan de estudos que analiza contidos relacionados coa xestión de persoas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A5 Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B1 Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B6 Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship
B8 Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a normativa laboral e spañola. BC1
BC4
CC3
CC4
Aprender e empregar e a crear técnicas de xestión de RR.HH que permitan integrar esforzos de forma coordinada. AC2
AC5
AC9
BC1
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Potenciar as habilidades de dirección que orienten os Recursos Humanos cara á calidade, traballo en equipo, ecuanimidade, e a contribución dun ambiente laboral que fomente a creatividade e a orientación á excelencia. AC2
AC5
AC9
BC1
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Xestión dos recursos humanos 1.1. Os Recursos Humanos (RRHH) na empresa e a evolución da xestión dos RRHH
1.2. A xestión de RRHH. Diferencias entre o sistema de xestión por Obxectivos e de xestión por Competencias.
Tema 2: Análisis e deseño de postos de Traballo. 2.1. Concepto de posto de traballo e deseño de postos.
2.2. Métodos de investigación para á análise de postos.
2.3. Avaliación de postos de traballo para a determinación salarial.
Tema 3. Planificación dos recursos humanos e flexibilidade da forza laboral 3.1. O proceso de flexibilización
3.2. Flexibilidade laboral
Tema 4. Recrutamento e selección 4.1. Fontes de Reclutamento
4.2. Proceso de selección
Tema 5. Normativa laboral relaciona da coa contratación. Socialización 5.1. Normativa laboral. Tipos de contratos
5.2. Socialización e ubicación
Tema 6. Formación dos recursos humanos e xestión de carreiras 6.1. Fases do programa de formación
6.2. Xestión de carreiras
Tema 7. Avaliación e mellora do desempeño e sistema de retribución 7.1. Avaliación de desempeño
7.2. Sistemas de retribución.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B4 B5 20 0 20
Oral presentation B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 10 5 15
Field trip B11 C3 5 10 15
Directed discussion A9 5 0 5
Multiple-choice questions B5 B12 1 0 1
Case study B4 4 4 8
Collaborative learning A2 A5 8 0 8
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de encerado, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual.
Oral presentation Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
Field trip Recolección de información mediante entrevistas, enquisas ou observacións para a elaboración de Análisis de postos de traballo. cada grupo levará a cabo o traballo de campo nunhna empresa ou Departamento diferente.
Directed discussion Debate dirixido na análise de casos que sirvan para apreciar aspectos concretos que estén a explicarse.
Multiple-choice questions Examen tipo test de respuesta múltiple
Case study Simulaciones y ejercicios para ejemplificar la teoría
Collaborative learning Todos os traballos son grupais, de modo que a aprendizaxe colaborativa se aprende en todos eles.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Description
Titorías presencialis para os grupos de traballo práctico
Retroalimentación nas exposicións horais
Titorías programadas en grupo reducido para os estudantes con expensa de asistencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions B5 B12 Test de resposta múltiple 80
Case study B4 Entregas de estudios de casos e traballos prácticos 20
 
Assessment comments

Exame final: 60% da nota total . Competencias ava liadas: CB6, CB9, CB10
Resolución de problemas e casos prácticos: 15% da nota total. Competen cias avaliadas:CB6, CG1, CG3 CG4, CG5, CG6,
CG8, CT2, CT4, CT5, CE2, CE5, CE9
Realización de traballos e informes e scritos: 5% da nota total. Competencias avaliadas: CT1, CT3, CE9
Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos): 10% da nota total. Competencias av aliadas: CG1, CG3,
CG4,CB9, CT1, CT2,CT5
Avaliación continua do a lumnado mediante preguntas e cuestións orais durante o curso: 10% da nota total. Competencias
avaliadas:CT3


Sources of information
Basic Bonache, J.; Cabrera, Á (2006). Dirección de personas: evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Madrid: Prentice Hall
Sastre, M.Á.; Aguilar, E.Mª (2003). Dirección de recursos humanos. Un enfoque estratégico. Madrid: McGraw-Hill
García-Tenorio, J.; Sabater, R. (Coordinadores) (2004). Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Thomson Civitas
De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M. (2004, 2014). Fundamentos de recursos humanos. Madrid: Pearson Educación
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B.; Cardy, R.L. (2016). Gestión de recursos humanos. Madrid: Prentice Hall
Fernández Sánchez, E., Junquera Cimadevilla, B. (2013 ). Iniciación a los recursos humanos. Septem Universitas
Dolan, S.; Valle, R. (2007). La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrolar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. Madrid: McGraw-Hill
Valle, R.J. (coord.) (2004). La gestión estratégica de los recursos humanos. Madrid: Pearson Educación

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás clases, participe activamente en todas as actividades propostas polos profesores e consulte a bibliografía e outro material recomendado. As titorías son un recurso útil que os alumnos deberían utilizar as veces que fose necesario. O acceso campus virtual para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario facilita a participación do alumno e a súa capacidade de adquirir coñecementos.

Recoméndase tamén a lectura do programa e as normas de avaliación.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.