Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Traballo Fin de Mestrado Código 610509139
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 18
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Avecilla Porto, Fernando Francisco
Blas Varela, Andrés M. de
Castro Garcia, Socorro
Esteban Gomez, David
Fernandez Lopez, Alberto A.
Fernandez Sanchez, Jesus Jose
García Romero, Marcos Daniel
Jimenez Gonzalez, Carlos
Pazos Chantrero, Elena
Peinador Veira, Carlos
Perez Sestelo, Jose
Platas Iglesias, Carlos
Riveiros Santiago, Ricardo
Rodriguez Gonzalez, Jaime
Sanchez Andujar, Manuel
Valdiglesias García, Vanessa
Vazquez Garcia, Digna
Correo electrónico
fernando.avecilla@udc.es
andres.blas@udc.es
socorro.castro.garcia@udc.es
david.esteban@udc.es
alberto.fernandez@udc.es
jesus.fernandezs@udc.es
marcos.garcia1@udc.es
carlos.jimenez@udc.es
elena.pazos@udc.es
carlos.peinador@udc.es
jose.perez.sestelo@udc.es
carlos.platas.iglesias@udc.es
ricardo.riveiros@udc.es
jaime.rodriguez@udc.es
m.andujar@udc.es
vanessa.valdiglesias@udc.es
d.vazquezg@udc.es
Web
Descrición xeral a tutorizar ao alumno, de tal forma que o alumno terá que levar a cabo: Documentación bibliográfica sobre antecedentes e
estado actual do tema proposto como proxecto. Elaboración dunha proposta de obxectivos. Realización dos experimentos.
Tratamento de datos. Elaboración, presentación pública e defensa dunha memoria de resultados e conclusións.
O Traballo de Fin de Máster terá un carácter profesional ou investigador segundo o itinerario que escolla:
1. Itinerario profesionalizante: supoñerá a realización dun proxecto profesional nunha empresa coa que se ten asinado un
convenio.
2. Itinerario investigador: supoñerá a realización dun traballo de investigación dentro dun grupo de investigación

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A2 CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas
A3 CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
A4 CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química
A5 CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais
A6 CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos
A7 CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural
A8 CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de forma independente en experimentos de laboratorio complexos relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas axeitadas, incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias
A9 CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química.
B1 CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 – Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito empresarial
B7 CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B8 CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química
B9 CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
B10 CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
B11 CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional
B12 CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
C5 CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber aplicar a capacidade de coñecemento e resolución de problemas adquiridos nos distintos ramos da química. Saber comunicar as súas conclusións e os coñecementos adquiridos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
AM7
AM8
AM9
BM3
BM4
BM5
BM12
CM1
CM2
Saber identificar a información da literatura científica, valorando a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e na Investigación Química, usando a terminoloxía científica e apreciaando o valor da calidade e mellora continua BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
CM3
Ser capaz de comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación   Poder aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo   Poder apreciar o valor dacalidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional   Ser capaz de demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros BM1
BM2
CM4
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Traballo de Fin de Master 1.- Documentación bibliográfica e estado actual como un tema do proxecto proposto.
  2. Desenvolvemento dun obxectivos da proposta.
  3.- Realizar experimentos.
  4. Procesamento de Datos.
  5. Preparación, presentación pública e defensa dun informe dos resultados e conclusións.

  1. Itinerario profissionalizante: suporá a realización dun proxecto profesional nunha empresa coa que ten
  asinaron un acordo.
  2.Itinerario investigador: implicar a realización dunha investigación dentro dun grupo de investigación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B8 66 9 75
Presentación oral A4 A5 B1 B2 B3 B4 B9 B10 B11 C1 C5 1 1 2
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 24 49 73
Investigación (Proxecto de investigación) A7 A8 A9 B5 B6 B7 B12 C2 C3 C4 300 0 300
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Traballar nun laboratorio ou nunha empresa para realizar prácticas avanzadas e / ou traballo de fin de maestrado
Presentación oral Presentación oral de traballos, informes, etc., incluíndo debates con profesores e alumnos
Traballos tutelados Traballos en grupo individual ou pequeno.
Investigación (Proxecto de investigación) Traballo práctico individual baixo a supervisión dun titor persoal, infraestrutura adecuada e doutros medios necesarios para alcanzar os obxectivos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A7 A8 A9 B5 B6 B7 B12 C2 C3 C4 50
Presentación oral A4 A5 B1 B2 B3 B4 B9 B10 B11 C1 C5 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
Cada alumno recibirá as indicacions no proxecto concreto seleccionado
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías