Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Análisis Clínicos y Toxicológicos Código 610509315
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Química
Coordinador/a
Turnes Carou, Maria Isabel
Correo electrónico
isabel.turnes@udc.es
Profesorado
Bermejo Barrera, Ana María
Lores Aguín, Marta
Sánchez Sellero, César Andrés
Turnes Carou, Maria Isabel
Correo electrónico
cesar.sanchez@udc.es
isabel.turnes@udc.es
Web http://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-investigacion-quimica-quimica-industrial-2a-ed/20212022/analisis-
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 CE2 -Proponer alternativas para la resolución de problemas químicos complejos de las diferentes especialidades químicas
A3 CE4 - Innovar en los métodos de síntesis y análisis químico relacionados con las diferentes áreas de la Química.
A7 CE7 - Operar con instrumentación avanzada para el análisis químico y la determinación estructural
A8 CE8 - Analizar y utilizar los datos obtenidos de manera autónoma en los experimentos complejos de laboratorio relacionándolos con las técnicas químicas, físicas o biológicas apropiadas, e incluyendo el uso de fuentes bibliográficas primarias
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B8 CG3 - Valorar la responsabilidad en la gestión de la información y del conocimiento en el ámbito de la Química Industrial y la Investigación Química
B11 CG6 - Aplicar correctamente las nuevas tecnologías de captación y organización de información para solucionar problemas en la actividad profesional
B12 CG8 - Valorar la dimensión humana, económica, legal y técnica en el ejercicio profesional, así como el impacto de la química en el medio ambiente y en el desarrollo sostenible de la sociedad.
C1 CT1 - Elaborar, escribir y defender públicamente informes de carácter científico y técnico.
C2 CT2 - Trabajar en equipo y adaptarse a equipos multidisciplinarios.
C3 CT3 - Trabajar con autonomía y eficiencia en la práctica diaria de la investigación o de la actividad profesional.
C4 CT4 - Apreciar el valor de la calidad y la mejora continua, actuando con rigor, responsabilidad y ética profesional.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Adquirir unha visión global dun laboratorio de análises clínicos e toxicolóxicos. AM3
BM2
BM8
- Coñecer as similitudes e diferencias entre os especímenes clínicos e toxicolóxicos. - Coñecer os métodos máis importantes de análise e detección de compostos de interese clínico e toxicolóxico AM2
AM3
AM7
BM2
BM3
- Ser capaz de avaliar criticamente as variacións analíticas de resultados delaboratorio. - Ser capaz de interpretar os resultados de análises clínicos e toxicolóxicos. AM8
BM4
BM11
CM2
CM3
-Aprender a xestionar casos clínicos dende unha perspectiva químico-analítica. -Aprender a xestionar casos forenses dende unha perspectiva toxicolóxico-analítica. AM8
BM2
BM12
CM1
CM4

Contenidos
Tema Subtema
Bloque 1: Análises Clínicos -Mostras clínicas e características da Fase Preanalítica.
- Instrumentación e automatización no laboratorio clínico.
- Métodos de análise de compostos de interese clínico e de drogas terapéuticas
- Interpretación clínica básica de resultados analíticos.
Bloque 2: Análises Toxicolóxicos - Concepto de toxicoloxía. Toxicidade. Ramas da toxicoloxía
- Mostras biolóxicas para toxicoloxía
- Investigación toxicolóxica: técnicas de screening e confi rmación
- Métodos de extracción de tóxicos
- Interpretación de resultados toxicolóxicos
Seminarios - Casos clínicos: Analitos e Metabolismo
- Casos clínicos: Alteracións de órganos e sistemas
- Casos clínicos: Elementos de patoloxía molecular
- Toxicoloxía Analítica no Laboratorio
- Casos forenses

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Seminario A7 A8 B8 B12 6 6 12
Prueba objetiva A2 B2 B3 2 0 2
Trabajos tutelados B2 B4 B11 C1 C2 C3 2 7 9
Sesión magistral A2 A3 B3 C4 17 34 51
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Seminario Seminarios realizados con profesorado propio do máster ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos. Ademais, realizarase polo menos unha visita de campo a un laboratorio clínico ou toxicológico.
Prueba objetiva Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes.
Trabajos tutelados Realizarase un traballo sobre un caso práctico. Elaborará un informe e unha exposición oral do traballo. Incluíndo debates con profesores e o resto do alumnado.
Sesión magistral Clases presenciais teóricas. Clases expositivas complementadas coas ferramentas TIC que o profesorado considere mais indicadas en cada sesión.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
Suxerencias dos posibles casos prácticos o alumnado e orientación para a elaboración e exposición do traballo proposto.
Tamén se aproveitará para solucionar dun modo mais directo as dúbidas que se lle poidan presentar e farase un seguimento do proceso de aprendizaxe

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario A7 A8 B8 B12 Resolución de problemas ou casos prácticos propostos. 15
Prueba objetiva A2 B2 B3 A proba final versará sobre a totalidade dos contidos da asignatura. 55
Trabajos tutelados B2 B4 B11 C1 C2 C3 Elaboración de un informe escrito así como dunha exposición oral do mesmo. 20
Sesión magistral A2 A3 B3 C4 Evaluación continua mediante preguntas e cuestions plantexadas o longo do curso. 10
 
Observaciones evaluación

O alumno deberá asistir polo menos ao 70% das clases presenciais: expositivas, seminarios e titorías. 

A avaliación continua non se pode realizar correctamente seo alumno non asiste á clase; idealmente, debería participar activamente no desenvolvemento de todas as actividades presenciais.

A cualificación do alumno será a obtida ponderándo a do examen final coa da avaliación continua; aínda que para ter opción á ponderación é necesario ter unha nota mínima de 4 sobre 10 puntos no exame final.

A calificación do alumno non será inferior á do exame final nin á obtida ponderandoa coa evaluación continua.

Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacións.


Fuentes de información
Básica W.J. Marshall, S.K. Bangert & M. Lapsley (2012). Bioquímica Clínica. Elsevier
Allan Gaw y otros (2015). Bioquímica Clínica. Elsevier
Álvaro GonzálezHernández (2010). Principios de bioquímica clínica y patología molecular. Elsevier
Repetto Jiménez y G. Repetto Kuhn (2009). Toxicología fundamental. Diaz de Santos

Complementária C.D. Klaasen y J.B. Watkins (2005). Fundamentos de toxicologia. McGraw-Hill


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios

-É altamente recomendable asistir ás clases expositivas dende o primeiro día.

-É importante manter o estudo da materia “ao día”.

-Unha vez rematada a lectura dun tema, é útil facer un resumo dos puntos importantes, identificando as cuestións básicas que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto o seu significado como as condicións nas que se poden aplicar.

-A discusión de casos clínicos é moi recomendable para o aprendizaxe desta materia



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