Identifying Data 2022/23
Subject (*) Clinical and Toxicological Analyses Code 610509315
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Química
Coordinador
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
isabel.turnes@udc.es
Lecturers
Bermejo Barrera, Ana María
Lores Aguín, Marta
Sánchez Sellero, César Andrés
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
cesar.sanchez@udc.es
isabel.turnes@udc.es
Web http://www.usc.gal/es/estudios/masteres/ciencias/master-universitario-investigacion-quimica-quimica-industrial-2a-ed/20212022/analisis-
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A3 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A7 Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination.
A8 Analyze and use the data obtained independently in complex laboratory experiments and relating them with the chemical, physical or biological appropriate techniques, including the use of primary literature sources
B2 Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study.
B3 Students should be able to integrate knowledge and handle complexity, and formulate judgments based on information that was incomplete or limited, include reflecting on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B8 Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research
B11 Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity.
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C2 CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares.
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir unha visión global dun laboratorio de análises clínicos e toxicolóxicos. AC3
BC2
BC8
- Coñecer as similitudes e diferencias entre os especímenes clínicos e toxicolóxicos. - Coñecer os métodos máis importantes de análise e detección de compostos de interese clínico e toxicolóxico AC2
AC3
AC7
BC2
BC3
- Ser capaz de avaliar criticamente as variacións analíticas de resultados delaboratorio. - Ser capaz de interpretar os resultados de análises clínicos e toxicolóxicos. AC8
BC4
BC11
CC2
CC3
-Aprender a xestionar casos clínicos dende unha perspectiva químico-analítica. -Aprender a xestionar casos forenses dende unha perspectiva toxicolóxico-analítica. AC8
BC2
BC12
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 1: Análises Clínicos -Mostras clínicas e características da Fase Preanalítica.
- Instrumentación e automatización no laboratorio clínico.
- Métodos de análise de compostos de interese clínico e de drogas terapéuticas
- Interpretación clínica básica de resultados analíticos.
Bloque 2: Análises Toxicolóxicos - Concepto de toxicoloxía. Toxicidade. Ramas da toxicoloxía
- Mostras biolóxicas para toxicoloxía
- Investigación toxicolóxica: técnicas de screening e confi rmación
- Métodos de extracción de tóxicos
- Interpretación de resultados toxicolóxicos
Seminarios - Casos clínicos: Analitos e Metabolismo
- Casos clínicos: Alteracións de órganos e sistemas
- Casos clínicos: Elementos de patoloxía molecular
- Toxicoloxía Analítica no Laboratorio
- Casos forenses

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A7 A8 B8 B12 6 6 12
Objective test A2 B2 B3 2 0 2
Supervised projects B2 B4 B11 C1 C2 C3 2 7 9
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B3 C4 17 34 51
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Seminarios realizados con profesorado propio do máster ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos. Ademais, realizarase polo menos unha visita de campo a un laboratorio clínico ou toxicológico.
Objective test Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes.
Supervised projects Realizarase un traballo sobre un caso práctico. Elaborará un informe e unha exposición oral do traballo. Incluíndo debates con profesores e o resto do alumnado.
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais teóricas. Clases expositivas complementadas coas ferramentas TIC que o profesorado considere mais indicadas en cada sesión.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Suxerencias dos posibles casos prácticos o alumnado e orientación para a elaboración e exposición do traballo proposto.
Tamén se aproveitará para solucionar dun modo mais directo as dúbidas que se lle poidan presentar e farase un seguimento do proceso de aprendizaxe

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A7 A8 B8 B12 Resolución de problemas ou casos prácticos propostos. 15
Objective test A2 B2 B3 A proba final versará sobre a totalidade dos contidos da asignatura. 55
Supervised projects B2 B4 B11 C1 C2 C3 Elaboración de un informe escrito así como dunha exposición oral do mesmo. 20
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B3 C4 Evaluación continua mediante preguntas e cuestions plantexadas o longo do curso. 10
 
Assessment comments

O alumno deberá asistir polo menos ao 70% das clases presenciais: expositivas, seminarios e titorías. 

A avaliación continua non se pode realizar correctamente seo alumno non asiste á clase; idealmente, debería participar activamente no desenvolvemento de todas as actividades presenciais.

A cualificación do alumno será a obtida ponderándo a do examen final coa da avaliación continua; aínda que para ter opción á ponderación é necesario ter unha nota mínima de 4 sobre 10 puntos no exame final.

A calificación do alumno non será inferior á do exame final nin á obtida ponderandoa coa evaluación continua.

Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacións.


Sources of information
Basic W.J. Marshall, S.K. Bangert & M. Lapsley (2012). Bioquímica Clínica. Elsevier
Allan Gaw y otros (2015). Bioquímica Clínica. Elsevier
Álvaro GonzálezHernández (2010). Principios de bioquímica clínica y patología molecular. Elsevier
Repetto Jiménez y G. Repetto Kuhn (2009). Toxicología fundamental. Diaz de Santos

Complementary C.D. Klaasen y J.B. Watkins (2005). Fundamentos de toxicologia. McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

-É altamente recomendable asistir ás clases expositivas dende o primeiro día.

-É importante manter o estudo da materia “ao día”.

-Unha vez rematada a lectura dun tema, é útil facer un resumo dos puntos importantes, identificando as cuestións básicas que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto o seu significado como as condicións nas que se poden aplicar.

-A discusión de casos clínicos é moi recomendable para o aprendizaxe desta materia



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.