Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Matemáticas 1 Código 610G01001
Titulación
Grao en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
luis.verea@udc.es
Profesorado
García Rodríguez, José Antonio
Otero Verea, Jose Luis
Prieto Aneiros, Andrés
Vazquez Cendon, Carlos
Correo electrónico
jose.garcia.rodriguez@udc.es
luis.verea@udc.es
andres.prieto@udc.es
carlos.vazquez.cendon@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende o desenrolo de competencias que permitan ao alumnado obterr un conocimento critico do calculo diferencial e integral así como unha pequena introducción ao alxebra lineal e as ecuacions diferenciais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A16 Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
A25 Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria.
A27 Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O estudo, representación e interpretación de funcións elementais de unha e varias variables. A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Utilizar con destreza as técnicas de cálculo de primitivas e as súas aplicacións. A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Resolver sistemas de ecuacions lineais e operar con cálculo matricial A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Plantexar e resolver modelos sinxelos que conleven ecuacións e sistemas de ecuacións diferenciais. A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
cálculo diferencial Funcios derivables. Regla da cadea.
Regla de L’Hopital.Teorema de Taylor.
Crecemento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidad e convexidad. Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funcios.
Cálculo numérico de raíces de unha ecuación

cálculo integral Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Reglas básicas de integración.
Integración por sustitución.
Integración por partes.
Integración por descomposición en fraccios simples.
Integrais trigonométricas.
Cálculo de áreas planas.
Integración numérica: método de Simpson.
Integrais impropias.
álxebra líneal Resolución de sistemas de ecuaciones lineales.
Método de Gauss. Factorización LU
Operaciones con matrices.
Determinante de una matriz cuadrada.
Propiedades de los determinantes.
Rango de una matriz. Matriz inversa.
Teorema de Rouché-Fröbenius. Regla de Cramer.
Valores y vectores propios.
Polinomio característico y ecuación característica.
Forma canónica diagonal. Teorema de Cayley-Hamilton
ecuacions diferenciais Ecuacions diferenciais de primeiro orden.
Variables separables.
Ecuacions lineais.
Ecuacions diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacions diferenciais lineais de orden 2.
Sistemas lineais de ecuacions diferenciais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 A16 A24 A25 B1 B2 B3 C1 C3 C6 32 64 96
Solución de problemas A15 A20 B1 B2 B3 8 18 26
Traballos tutelados A15 A27 B2 B3 B6 8 16 24
Proba obxectiva B2 B3 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral desarrollo dos conceptos e resolución de problemas
Solución de problemas Cuestionarios, boletins e exámenes de outros cursos que periódicamente se poñen a disposición dos alumnos sobre distintos contiidos e que o alumno terá que resolver.
Traballos tutelados Traballo sobre temas propostos por o profesor, presentarase un resumo teórico xunto con un boletín de problemas resoltos acerca do tema correspondente
Proba obxectiva proba orientada a evaluación dos contidos teóricos que se traballan nas sesions maxistrales

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación para o alumnado; a forma e o momento no que se desenvolverá se indicarán en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da asignatura.
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. para o estudo da materia, serán entrega de cuestionarios, boletíns e exámenes de outros cursos que periodicamente poñeranse a disposición dos alumnos sobre distintos contidos e que o alumno tendrá que resolver.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A15 A16 A24 A25 B1 B2 B3 C1 C3 C6 preguntas o alumno 10
Proba obxectiva B2 B3 desarrollo de cuestios e problemas da materia 70
Traballos tutelados A15 A27 B2 B3 B6 Desenvolvemento de aspectos concretos con exemplos e problemas resoltos. 10
Solución de problemas A15 A20 B1 B2 B3 Entrega de boletíns e exámenes de outros cursos resoltos. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia será necesario obter, sumadas as
cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima do 50% do
total e un 50% da proba obxetiva. Para obter a cualificación de non presentado, sera suficiente que
o alumno non participe na proba obxectiva e non ser avaliado nos
Traballos tutelados en mais dun 50%. Na proba de segunda  oportunidade o
criterio para superar a materia será o anterior ou ben obter unha nota
non inferior ao 50% na proba obxectiva. Polo que se refire a sucesivos
cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a
avaliación, refírese a un curso académico, e por tanto se volveria a
empezar cun novo curso, incluídas todas as actividades e procedementos
de avaliación que fosen programados para o devandito curso; no entanto
permítese solicitar manter a cualificación de prácticas dun curso
anterior.

Os alumnnos matriculados en regimen de tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
poden ser avaliados de maneira personalizada no referente ás
metodoloxías de Sesión maxistral, Solución de problemas e Traballos
tutelados. Os alumnos matriculados en regimen de tempo parcial é
obrigatorio presentarse á proba obxectiva, asi como ás probas parciais
ao longo do curso. Para a primeira e segunda  oportunidade os criterios
de avaliación para este alumnado, é o mesmo que para os outros  e a
porcentaxe de dispensa de asistencia será do 80%.

A Proba obxectiva é igual para todos os alumnos.

Teñen prioridade na concesión de matrícula de
honra os alumnos de primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica LARSON (2006). CALCULO. McGrawHill

Bibliografía complementaria Bradley (). Cálculo. Prentice Hall
Finney (). Cálculo. Addison-Wesley
Alfonsa García (). Cálculo I. CLGSA
Rogawski (2014). Cálculo, una variable. Reverté
Salas / Hille / Etgen (). Cálculus. Reverté
NEUHAUSER (2004 ). MATEMÁTICAS PARA CIENCIAS . Pearson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

  É conveniente ter coñecementos de matemáticas de 2 bacharelerato, si non os ten  recomendase facer o curso de nivelación. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías