Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Matemáticas 1 Código 610G01001
Titulación
Grao en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
luis.verea@udc.es
Profesorado
Calvo Garrido, María Del Carmen
Otero Verea, Jose Luis
Suarez Taboada, Maria
Correo electrónico
carmen.calvo.garrido@udc.es
luis.verea@udc.es
maria.suarez3@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende o desenrolo de competencias que permitan ao alumnado obter un coñecemento crítico do calculo diferencial e integral así como unha pequena introducción ao alxebra lineal e ás ecuacions diferenciais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A16 Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
A25 Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria.
A27 Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O estudo, representación e interpretación de funcións elementais de unha e varias variables. A15
B2
B3
C6
Utilizar con destreza as técnicas de cálculo de primitivas e as súas aplicacións. A15
B2
B3
C6
Resolver sistemas de ecuacions lineais e operar con cálculo matricial A15
B2
B3
C6
Plantexar e resolver modelos sinxelos que conleven ecuacións e sistemas de ecuacións diferenciais. A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
cálculo diferencial Funcios derivables. Regla da cadea.
Regla de L’Hopital.Teorema de Taylor.
Crecemento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidad e convexidad. Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funcios.
Cálculo numérico de raíces de unha ecuación

cálculo integral Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Reglas básicas de integración.
Integración por sustitución.
Integración por partes.
Integración por descomposición en fraccios simples.
Integrais trigonométricas.
Cálculo de áreas planas.
Integración numérica: método de Simpson.
Integrais impropias.
ecuacions diferenciais Ecuacions diferenciais de primeiro orden.
Variables separables.
Ecuacions lineais.
Ecuacions diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacions diferenciais lineais de orden 2.
Sistemas lineais de ecuacions diferenciais.
álxebra líneal Resolución de sistemas de ecuaciones lineales.
Método de Gauss. Factorización LU
Operaciones con matrices.
Determinante de una matriz cuadrada.
Propiedades de los determinantes.
Rango de una matriz. Matriz inversa.
Teorema de Rouché-Fröbenius. Regla de Cramer.
Valores y vectores propios.
Polinomio característico y ecuación característica.
Forma canónica diagonal. Teorema de Cayley-Hamilton

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 B2 B3 C6 32 64 96
Solución de problemas A15 B2 B3 C6 8 18 26
Traballos tutelados A15 B2 B3 C6 8 16 24
Proba de resposta múltiple A15 A16 A20 A24 A25 A27 B1 B2 B3 B6 C1 C3 C6 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral desenvolvemento de conceptos e resolución de problemas

Solución de problemas Cuestionarios, boletíns e exames doutros cursos que periodicamente se poñerán a disposición de estudantes sobre diferentes contidos e que os estudantes terán que resolver.

Traballos tutelados Traballando sobre temas propostos polo profesor, presentarase un resumo teórico xunto cun boletín de problemas resoltos sobre o tema correspondente


Proba de resposta múltiple Proba de elección múltiple



Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada descrita en relación a estas metodoloxías está concibida como momentos de traballo presenciais para o alumnado co profesor, para o que supoñen unha participación para os estudantes; indicarase a forma e o momento en que se levará a cabo en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
As medidas específicas de atención personalizada para ou "Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia" para o estudo da materia, serán entrega de cuestionarios, boletíns e exames doutros cursos que periodicamente se poñerán a disposición de os alumnos sobre diferentes contidos e que o alumno terá que resolver.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A15 A16 A20 A24 A25 A27 B1 B2 B3 B6 C1 C3 C6 Proba de resposta múltiple 60
Solución de problemas A15 B2 B3 C6 Entrega de boletíns e exámenes de outros cursos resoltos. 20
Traballos tutelados A15 B2 B3 C6 Desenvolvemento de aspectos concretos con exemplos e problemas resoltos. 10
Sesión maxistral A15 B2 B3 C6 preguntas ao alumno 10
 
Observacións avaliación

Para superar o curso será necesario obter, engadidas as notas de todas as actividades, unha nota mínima do 50%. Para obter a nota de non presentado, será suficiente que o alumno non participe na proba de elección múltiple e non fora valorado nos traballos supervisados en máis dun 50%. Na proba de segunda oportunidade, o criterio para superar a materia será o anterior.  O proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico e, polo tanto, reiniciarase un novo curso, incluíndo todas as actividades e procedementos de avaliación que estaban programados para ese curso; non obstante, permítese solicitar manter a cualificación práctica dun curso anterior.

Os estudantes inscritos en réxime de tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, pódense avaliar de xeito personalizado en canto ás metodoloxías de sesión maxistral, resolución de problemas e traballos tutelados. Os estudantes inscritos no réxime de tempo parcial deben solicitar a proba de elección múltiple, así como as probas parciais ao longo do curso. Para a primeira e segunda oportunidade, os criterios de avaliación deste corpo de estudantes son os mesmos que para os demais e a porcentaxe de exención de asistencia será do 80%.

O alumnado que solicite realizar a convocatoria adiantada da
materia rexirase segundo a guía docente da asignatura do curso 21/22.

Os alumnos con primeira oportunidade teñen prioridade na concesión de honras.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente
a cualificación de
suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente,
invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria


Fontes de información
Bibliografía básica LARSON (2006). CALCULO. McGrawHill
W. Keith Nicholson (2019). Linear Algebra with Applications. Lyryx Learning Team

Bibliografía complementaria Finney (). Cálculo. Addison-Wesley
Bradley (). Cálculo. Prentice Hall
Alfonsa García (). Cálculo I. CLGSA
Rogawski (2014). Cálculo, una variable. Reverté
Salas / Hille / Etgen (). Cálculus. Reverté
NEUHAUSER (2004 ). MATEMÁTICAS PARA CIENCIAS . Pearson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
  • É conveniente ter coñecementos de matemáticas de segundo de bacharelato, si non os ten recoméndase facer o curso de nivelación.
  • Estudo diario dos contidos tratados na aula, complementándoos coa bibliografía recomendada.
  • Programa Green Campus Facultade de Ciencias

    Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

    a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

    b. De realizarse en papel:

    - Non se empregarán plásticos.

    - Realizaranse impresións a dobre cara.

    - Empregarase papel reciclado.

    - Evitarase a realización de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías