Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Matemáticas 2 Código 610G01002
Titulación
Grao en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
luis.verea@udc.es
Profesorado
Jacome Pumar, Maria Amalia
Novoa Flores, Guido Ignacio
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
guido.novoa@udc.es
luis.verea@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende o desenvolvemento de competencias que permitan ó alumnado desenvolver un coñecemento crítico do calculo diferencial e integral de varias variables, ampliar os coñecementos en ecuacións diferenciais, así como una pequena introducción á estatística.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A16 Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
A25 Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria.
A27 Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O estudo, representación e interpretación de funcións elementais de unha e varias variables. A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Utilizar con destreza as técnicas de cálculo de primitivas e as súas aplicacións. A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Plantexar e resolver modelos sinxelos que conleven ecuacións e sistemas de ecuacións diferenciais. A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6
Resolver problemas de métodos estatísticos básicos dende o punto de vista descriptivo A15
A16
A20
A24
A25
A27
B1
B2
B3
B6
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
Diferenciacion de funcións de varias variables Funcións de varias variables.
Nocións topolóxicas. Curvas planas e ecuacións paramétricas. Superficies no espacio. Coordenadas polares, cilíndricas e esféricas. Funcións reais de varias variables. Funcións escalares e vectoriais. Gráficas e conxuntos de nivel. Concepto de continuidade.
Diferenciación de funcións de varias variables.
Derivadas parciais. Derivada direccional. Diferencial dunha función. Derivadas parciais de orden superior. Matriz Xacobiana. Regra da cadea. Teorema de Taylor. Plano tanxente a unha superficie. Extremos de funcións de dúas variables. Multiplicadores de Lagrange.

Integración de funcións de varias variables Integración múltiple. Integral de línea.
Integrais iteradas. Integrais dobres. Cambio de variables: coordenadas polares. Integrais triples Cambio de variables: coordenadas cilíndricas e esféricas. Aplicacións. Integrais de línea de funcións escalares e vectoriais. Aplicacións. Teorema de Green e Stokes.
Ampliación de ecuacións diferenciais Ecuacións diferenciais de primeiro orden.
Variables separables. Ecuacións homoxéneas.
Ecuacións exactas.
Ecuacións lineales.
Ecuacións diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacións diferenciais lineais de orden n.
Ecuacións diferenciais lineais homoxéneas.
Variación de parámetros. Coeficientes indeterminados.
Sistemas lineais de ecuacións diferenciais.
Modelado con sistemas de ecuacións diferenciais.
Estadística Descriptiva Descripción estatística dunha variable
Descripción estatística conxunta de varias variables
Curvas de regresión: mínimos cuadrados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 A16 A24 A27 B1 B2 B3 B6 32 64 96
Solución de problemas A20 A25 B2 B3 C1 8 18 26
Traballos tutelados A15 A20 B1 B3 C1 C3 C6 8 16 24
Proba obxectiva B2 B3 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvolvemento dos conceptos e resolución de problemas de outros cursos
Solución de problemas Cuestionarios, boletíns e exámenes de outros cursos que periodicamente poñeranse a disposición dos alumnos sobre distintos contidos e que o alumno tendrá que resolver.
Traballos tutelados Traballo sobre temas propostos polo profesor. Presentarase un resumo teórico xunto cun boletín de problemas resoltos acerca do tema correspondente.
Proba obxectiva Proba orientada á evaluación dos contidos teóricos que se traballan nas sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación para o alumnado; a forma e o momento no que se desenvolverá se indicarán en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da asignatura.
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. para o estudo da materia, serán entrega de cuestionarios, boletíns e exámenes de outros cursos que periodicamente poñeranse a disposición dos alumnos sobre distintos contidos e que o alumno tendrá que resolver.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A15 A20 B1 B3 C1 C3 C6 Desenvolvemento de aspectos concretos con exemplos e problemas resoltos. 10
Proba obxectiva B2 B3 Desenvolvemento de cuestions e problemas 70
Sesión maxistral A15 A16 A24 A27 B1 B2 B3 B6 Preguntas ao alumno 10
Solución de problemas A20 A25 B2 B3 C1 Entrega de boletíns e exámenes de outros cursos resoltos. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia será necesario obter, sumadas as
cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima do 50% do
total e un 50% da proba obxectiva. Para obter a cualificación de "Non presentado", será suficiente que
o alumno non participe na proba obxectiva e non ser avaliado nos
Traballos tutelados en mais dun 50%. Na proba de segunda  oportunidade o
criterio para superar a materia será o anterior ou ben obter unha nota
non inferior ao 50% na proba obxectiva. O proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a
avaliación, refírese a un curso académico, e por tanto polo que se refire a sucesivos
cursos académicos, volveríase a comenzar cun novo curso, incluídas todas as actividades e procedementos
de avaliación que fosen programados para o devandito curso; no entanto
permítese solicitar manter a cualificación de prácticas dun curso
anterior.

Os alumnnos matriculados en réxime de tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,

poden ser avaliados de maneira personalizada no referente ás
metodoloxías de Sesión maxistral, Solución de problemas e Traballos
tutelados. Os alumnos matriculados en réxime de tempo parcial é
obrigatorio presentarse á proba obxectiva, así como ás probas parciais
ao longo do curso. Para a primeira e segunda oportunidade, os criterios
de avaliación para este alumnado son os mesmos que para os outro,s e a
porcentaxe de dispensa de asistencia será do 80%.

A Proba obxectiva é igual para todos os alumnos.

Teñen prioridade na concesión de matrícula de
honra os alumnos de primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

Cálculo”. Larson. Mcgraw-Hill

Cálculo varias variables”. Jon Rogawski. Editotial Reverté

Ecuaciones diferenciales con aplicaciones de modelado”. Zill. Thomson-Learning.

CAO ABAD, R. y otros (2001). Introducción a la estadística y sus aplicaciones. Ed. Pirámide.

MILLER, J.C. Y MILLER, J.N. (2002). Estadística para Química Analítica. Addison-Wesley Iberoamericana.

TOMEO PERUCHA V. y UÑA JUÁREZ I. (2003). Lecciones de Estadística Descriptiva. Paraninfo.

Bibliografía complementaria (). .


Cálculo I”. Alfonsa García. CLGSA

Cálculo II”. Alfonsa García. CLGSA

“Problemas de funciones de varias variables ”. Alegre. PPU

Ecuaciones diferenciales”. Rainville. Prentice Hall.

Ecuaciones diferenciales”. Ayres. Mcgraw-Hill

Cálculo ”. Bradley. Prentice Hall

Cálculo ”. Finney. Addison-Wesley

Cálculus ”. Salas / Hille / Etgen. Reverté

GARCÍA ÁLVAREZ-COQUE, C. Y RAMIS RAMOS, G. (2001). Quimiometría. Editorial Síntesis

GONICK, L. Y SMITH, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas! SGAPEIO

MONGAY FERNÁNDEZ, C. (2005). Quimiometría. PUV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/610G01001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É conveniente ter coñecementos de Matemáticas 1. Para a parte de Estatística, é recomendable asistir ás clases prácticas de ordenador.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías