Identifying Data 2020/21
Subject (*) Physics 1 Code 610G01003
Study programme
Grao en Química
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Garcia-Garabal Mosquera, Sandra Maria
E-mail
sandra.garcia-garabal@udc.es
Lecturers
Domínguez Pérez, Montserrat
Garcia-Garabal Mosquera, Sandra Maria
E-mail
montserrat.dominguez.perez@udc.es
sandra.garcia-garabal@udc.es
Web
General description A disciplina da Física desempeña un papel de formación básica que permite o alumno afrontar o aprendizaxe doutras materias incluidas no plan de estudios. Asi mesmo, a adquisición de coñecementos físicos básicos o capacitará para unha maior flexibilidade no desempeño das suas funcións profesionais así como para unha mellor adaptación ós novos avances tecnolóxicos aplicables no seu ámbito profesional, e que son consecuencia dos avances científicos.
Os descriptores son:Mecánica.Principios de termodinámica.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- proba obxetiva
*Metodoloxías docentes que se modifican
-Sesion maxistral: pasarían de híbrida a online (Teams).
-Solución problemas: pasarían de híbrida a online (Teams).
-Prácticas de laboratorio: realizaranse tratando unicamente os datos experimentais. Se lles facilitará o guión de cada práctica e os datos que terán que empregar para a súa resolución. Cada alumno deberá entregar no prazo estabrecido, unha memoria que recolla o traballo realizado e o tratamento pertinente dos datos. Previamente haberá unha sesión onde se explicará cómo realizar as prácticas e o tratamento de datos.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías individualizadas mediante encontros virtuais (Teams)
4. Modificacións na avaliación
Modificacións: se as probas dun punto non poidesen ser preseniciais na primeira oportunidade. A avaliación constaría tanto na primeira oportunidade como na segunda proba mixta (8.5 pto) + prácticas de laboratorio (1.5 pto). É preciso sacar un mínimo de 4 puntos na proba obxetiva para que se sume a calificación obtida nas prácticas de laboratorio. Para superar a materia é preciso acadar unha nota superior ou igual a 5
na suma de (proba obxetiva)+(prácticas de laboratorio).
*Observacións de avaliación:
As prácticas de laboratorio son obrigatorias e necesarias para superar a materia. Iso conleva a asistencia obrigatoria á sesión previa e a entrega da memoria que recolla o traballo realizado.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ability to use chemistry terminology, nomenclature, conventions and units
A3 Knowledge of characteristics of the different states of matter and theories used to describe them
A5 Understanding of principles of thermodynamics and its applications in chemistry
A12 Ability to relate macroscopic properties of matter to its microscopic structure
A14 Ability to demonstrate knowledge and understanding of concepts, principles and theories in chemistry
A15 Ability to recognise and analyse new problems and develop solution strategies
A19 Ability to follow standard procedures and handle scientific equipment
A20 Ability to interpret data resulting from laboratory observation and measurement
A22 Ability to plan, design and develop projects and experiments
A23 Critical standards of excellence in experimental technique and analysis
A24 Ability to explain chemical processes and phenomena clearly and simply
A27 Ability to teach chemistry and related subjects at different academic levels
B1 Learning to learn
B2 Effective problem solving
B3 Application of logical, critical, creative thinking
B4 Working independently on own initiative
B5 Teamwork and collaboration
B6 Ethical, responsible, civic-minded professionalism
B7 Effective workplace communication
C1 Ability to express oneself accurately in the official languages of Galicia (oral and in written)
C3 Ability to use basic information and communications technology (ICT) tools for professional purposes and learning throughout life
C6 Ability to assess critically the knowledge, technology and information available for problem solving

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os conceptos básicos de Física nas súas diferentes ramas: Mecánica e Termodinámica así como saber relacionar os conceptos físicos coa Química A5
A12
B2
Aplicar os coñecementos teóricos á resolución de problemas de física, orientados a fenómenos químicos A3
A14
A15
A27
B1
B2
B4
C1
C3
C6
Aprender as técnicas básicas do Laboratorio de Física, así como aprender a medir e determinar magnitudes físicas fundamentáis como poden ser o calor específico, o número de moles, ... A1
A19
A20
A22
A23
A24
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction. Dimensional Analysis.Vector Analysis.
2.Kinetics. Concepts of Position, Velocity and Acceleration. Rectiliear movement. Freely Falling Bodies. Projectile Motion. Circular Motion.
3. Dynamics. Force and Interactions. Newton´s First Law. Newton´s Second Law. Mass and Weigh. Newton´s Third Law. Applying Newton´s Laws.
4. Static. Conditions for Equilibrium. Center of Mass. Center of Gravity. Moment of Inertia.Equilibrium Problems.
5. Fluid mechanics. Density. Fluid pressure. Flotatión. Fluids flow. Bernoulli´s principle. Viscosity and turbulence. Reals fluids.
6.Temperature and heat. Temperature and Thermal equilibrium. Thermometers and Temperature Scales. Gas Thermometers and Kevin Scale. Thermal Expansion. Quantity of heat. Calorimetry and Phase Changes. Mechanisms of Heat Transfer.
7.Study of Gas. Equations of state. Ideal Gas. Equations of State of ideal gas. Real Gas. Van der Waal´s equation. Kinetic-Molecular Model of an Ideal Gas.
8.The first law of thermodynamics. Thermodynamics systems. Work Done During Volume Changes. Paths Between Thermodynamics States. Internal Energy and the First Law of Thermodynamics. Kinds of Thermodynamics Processes. Internal Energy of an Ideal Gas. Heat Capacities of an Ideal Gas. Adiabatic Processes for an Ideal Gas.
9.The Second law of thermodynamics. Direction of Thermodynamics Processes. Heat Engines. Internal- Combustion Engines. Refrigerators. The Second Law of Thermodynamics. The Carnot Cycle. Entropy.
Lab Experiments Determination of the Energy Equivalent of the Calorimeter. Specific heat of sólids and líquids. Coefficient of Thermal Expansion. Gas Thermometer at constant pressure and volumen. Determination of density of a liquid. Surface tension. Hydrostatic balance.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 15 22.5 37.5
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A12 A24 C6 25 50 75
Problem solving A1 A3 A5 A12 A14 A15 A27 B1 B2 B4 C1 9 18 27
Objective test A1 A3 A5 A15 B2 B3 2 4 6
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 2 1 3
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Clases nas que se realizan prácticas de laboratorio, preténdese que o alumno aprenda a utilizar distinto instrumental de laboratorio, aprenda a calcular erros, e determinar datos mediante axustes de mínimos cadrados. Todo iso co fin de que adquira un sentido crítico que lle leve a unha análise científica do que está a realizar. Farase unha avaliación continua do traballo diario do laboratorio do alumno.
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos por parte do profesor con pouca interactuación do alumno. É eficaz para explicar temas complexos e transmitir información.
Problem solving Formularanse unha serie de problemas relacionados cos temas do programa que han de ser resoltos polo alumno baixo a supervisión do profesor, en grupos máis reducidos que os das clases expositivas.
Objective test Ao longo do curso se realizarán 4 probas de resposta múltiple a través do Teams dos contidos impartidos nas sesións maxistral e de problemas. Ó final de cada proba, o alumno deberá enviar un pdf coa resolución xustificada das preguntas da mesma.
Mixed objective/subjective test Proba teórico-práctica que permitirá avaliar os coñecementos adquiridos polo alumno durante o curso.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Description
- Todos aqueles alumnos que o soliciten poderan ter un seguimiento do seu aprendizaxe da materia , ben individualmente como por parellas, ademais das tutorías ás que xa ten dereito. Realizarase no despacho como resposta ás posibles dúbidas ou dificultades de aprendizaxe, formuladas directamente polo alumno.
- A atención personalizada para aqueles alumnos que teñan recoñecido a dedicación a tempo parcial consisitirá na asisitencia (con horario flexible)a unha serie de citas no que o alumnado terá que resolver e defender unha serie de boletíns de problemas que se lle darán ó longo do curso. Deste modo poderase facer un seguimento individual da evolución do alumno na materia co fin de detectar e subsanar todas aquelas dificultades que o alumno poda encontrar no desenvolvemento da mesma.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 A realización destas prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan non se pode aprobar a materia.
Dado que a asistencia a todas as sesiones das prácticas de laboratorio é condición necesaria para ser avaliado, a non asistencia sen causa xustificada implica o non poder superar a asignatura. A realización das mesmas farase exclusivamente durante o calendario oficial previsto polo centro.
Puntuarase cun máximo de 1.5 puntos sobre o 10 da nota total.
O 1.5 repartirase do seguinte modo:
-1 punto corresponderase á avaliación do traballo diario no laboratorio. Para iso cada parella de prácticas deberá entregar un guión cos resultados obtidos, de cada unha das prácticas que realice, que en total serán 5. Cada práctica terá un valor máximo de 0.2.
-0.5 puntos se corresponderán ca realización dun exame de prácticas que consisitirá na repetición dunha das prácticas xa feitas. A realización do exame será condición NECESARIA para ser avaliado.
Con anterioridade á realización das prácticas darase unha sesión na aula para explicar erros, cálculos, axustes e análise de resultados que posteriormente se aplicarán no laboratorio. A non asistencia a esta clase, sen causa xustificada, supoñerá unha penalización na nota final de prácticas de 0.3 ptos
15
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 1ª oportunidade (Xaneiro)
A proba mixta terá un valor asignado de 4.5 ptos.
A nota final será a suma da nota da proba mixta (máx 4.5 pto) + prácticas de aboratorio (máx 1.5 pto) + probas obxectivas (máx 4 pto) sendo imprescindible alcanzar unha puntuación de 5 puntos para superar a materia.
2ª Oportunidade (xullo):
A nota final da segunda oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba mixta (8.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia.Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias)) + (a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global))] debe ser de 5 puntos.
45
Objective test A1 A3 A5 A15 B2 B3 Constará de 4 probas obxetivas PRESENCIAIS de (máx 1 pto) que realizaránse ao longo do curso a través do Moodle , examinándose de distintas partes da materia impartida. Ao final de cada proba o alumno deberá enviar un pdf xustificando as respostas da mesma.
40
 
Assessment comments
1-1ª Oportunidade (xaneiro):
A nota final da primeira oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba obxetiva (4 pto) + proba mixta (4.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia. Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias)) +( nota da proba obxetiva)+ (nota da proba mixta)] debe acadar unha calificación total de 5 puntos.
2ª Oportunidade (xullo): 
A nota final da segunda oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba mixta (8.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia.Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias))  + (a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global))]  debe ser de 5 puntos.

2-A puntuación obtida nas prácticas de laboratorio conservarase para as oportunidades de xaneiro e xullo. 

3A realización
das prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan NON se pode
aprobar a materia. 
 

4-A calificación de NON PRESENTADO se reservara para aqueles alumnos que non se presenten a proba mixta oficial das oportunidades de xaneiro e xullo. 

5- Todos aqueles alumnos que SE MATRICULEN A TEMPO PARCIAL terán a siguiente valoración:
 a) As prácticas de laboratorio  de carácter obrigatorio
(valor máximo 1.5 punto)
 b) A proba mixta (valor máximo de 8.5 puntos) 

Para superar a materia a suma de nota de prácticas  (obrigatorias) máis a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global) debe ser de 5 puntos.

 6-Se concederá a calificación de "matricula de
honra " prioritariamente ós alumnos que a obtiveron na primeira
oportunidade.

Sources of information
Basic Tipler Mosca (). Física. Reverte
Sears, Zemansky, Young y Freedman (varias ediciones). Fisica universitaria. Pearson addison wesley

Complementary Gettys, Keller y Skove (). Física clásica y moderna. McGraw Hill
S.M. Lea y J.R. Burke Edición (). Física, la naturaleza de las cosas. Paraninfo
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Problemas de Física. Tébar
Laura Abad Toribio, Laura Mª Iglesias (). Problemas Resueltos de Física General. Bellisco


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Mathematics 1/610G01001

Subjects that continue the syllabus
Physics 2/610G01004

Other comments

É convinte ter nocións de física e matemáticas a nivel de segundo de bacharelato, como son nocións básicas de derivación e integracíon así como de xeometría. Ademáis sería convinte que o alumno tivese tido un contacto previo en temas como Mecánica é Temodinámica manexando conceptos como forzas, enerxías, calor, traballo...



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.