Identifying Data 2020/21
Subject (*) Industrial Chemistry Code 610G01039
Study programme
Grao en Química
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
Rodriguez Blas, Maria Teresa
E-mail
teresa.rodriguez.blas@udc.es
Lecturers
Rodriguez Blas, Maria Teresa
E-mail
teresa.rodriguez.blas@udc.es
Web
General description A "Química Industrial" é unha asignatura optativa que se imparte no último semestre do Grado, e cuxo obxecto principal é introducir ao alumno na industria química a través de exemplos concretos de compostos inorgánicos industrialmente relevantes. Preténdese que o alumno participe da realidade industrial a través de diversas visitas concertadas con empresas do sector que constituirán un importante eixo desta materia.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos mantense na súa totalidade.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
a) Mantense o Informe de "visitas a empresas do sector químico industrial".
b) Mantense o Traballo sobre un proceso industrial do sector químico.
c) Mantense a "Proba Mixta", únicamente no caso de que se poida realizar presencialmente nas dependencias da UDC.

*Metodoloxías docentes que se modifican
a) No caso de que a "Proba Mixta" non se poida realizar presencialmente nas dependencias da UDC, suprimirase.
b) No caso de que as "visitas a empresas do sector químico industrial" non se poidan realizar presencialmente, substituiranse por "visitas virtuais" realizadas de xeito individual por cada alumno a través da WEB da empresa.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías e consultas por Teams e E-mail.
Moodle da materia
4. Modificacións na avaliación
No caso de que a "Proba Mixta" non se poida realizar presencialmente nas dependencias da UDC, suprimirase e a porcentaxe que supón (30%) sumarase a do Traballo, quedando a avaliación como segue: Informe de "visitas a empresas do sector químico industrial" (35%) + Traballo sobre un proceso industrial do sector químico (65%).
*Observacións de avaliación: ---
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións na bibliografía/webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ability to use chemistry terminology, nomenclature, conventions and units
A4 Knowledge of main types of chemical reaction and characteristics of each
A5 Understanding of principles of thermodynamics and its applications in chemistry
A6 Knowledge of chemical elements and their compounds, synthesis, structure, properties and reactivity
A10 Knowledge of chemical kinetics, catalysis and reaction mechanisms
A14 Ability to demonstrate knowledge and understanding of concepts, principles and theories in chemistry
A15 Ability to recognise and analyse new problems and develop solution strategies
A16 Ability to source, assess and apply technical bibliographical information and data relating to chemistry
A18 Risk management in relation to use of chemical substances and laboratory procedures
A21 Understanding of qualitative and quantitative aspects of chemical problems
A25 Ability to recognise and analyse link between chemistry and other disciplines, and presence of chemical processes in everyday life
A28 Acquisition, assessment and application of basic principles of industrial activity, organisation and task management
B1 Learning to learn
B3 Application of logical, critical, creative thinking
B4 Working independently on own initiative
B5 Teamwork and collaboration
B6 Ethical, responsible, civic-minded professionalism
B7 Effective workplace communication
C1 Ability to express oneself accurately in the official languages of Galicia (oral and in written)
C5 Understanding importance of entrepreneurship, and knowledge of resources available for people with business ideas
C8 Understanding role of research, innovation and technology in socio-economic and cultural development

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de coñecer os métodos de preparación a nivel industrial dos compostos e materiais inorgánicos máis representativos A1
A4
A5
A6
A10
A14
A15
A18
A21
Ser capaz de observar con rigor os feitos experimentais e potenciar a interpretación crítica dos resultados obtidos A18
B1
B3
B4
B5
B7
C1
Valorar a importancia que teñen a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade B6
C5
C8
Ser capaz de evaluar e utilizar os principios básicos da actividade industrial A16
A25
A28

Contents
Topic Sub-topic
Topic 1. Chemical Industry
Topic 2. Products Derived form Air: Oxygen, Nitrogen, Others
Topic 3. Hydrogen
Topic 4. Nitrogen Compounds: Ammonia, Nitric Acid, Nitrogen Fertilisers, Others
Topic 5. Sulfuric Compounds: Sulfuric Acid and Sulfates
Topic 6. Chloroalkali Industry
Topic 7. Lime ans Sodium Carbonate
Topic 8: Metallurgical Processes : Metal Production and Refining
Topic 9. Others: Glass, Cements, Ceramics, Pigments

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A1 A4 A6 A21 A25 A28 B1 B6 B7 C5 C8 15 22.5 37.5
Oral presentation A1 A16 A28 B4 B5 C1 4 1 5
Supervised projects A1 A4 A6 A18 A28 B3 B4 B5 B7 C1 C5 C8 0 32 32
Seminar A1 A5 B4 C1 5 5 10
Mixed objective/subjective test A1 A4 A5 A6 A10 A14 A15 A28 B3 C1 C5 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 A6 A10 A15 A16 A18 A28 B6 B7 C1 C5 C8 13 13 26
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip As prácticas desta materia se presentan como visitas a industrias do sector químico relacionadas co programa. Esta actividade é un dos piares principais sobre os que se apoia a materia. É unha actividade obrigatoria. Despois de cada visita os alumnos (de xeito individual) farán o pertinente informe. Rematadas todas as visitas, cada alumno encadernará nun exemplar único todos os seus informes que entregará ao profesor para a súa avaliación. Cada alumno realizará unha breve exposición oral sobre esta actividade.
Oral presentation Tanto o traballo tutelado como os informes das visitas serán expostos polos alumnos en presentacións orais que conlevarán, tamén, debate e discusión dirixida.
Supervised projects Os alumnos, preferiblemente por parellas, realizarán un traballo sobre algún dos contenidos do temario. Entregarase por escrito ao profesor e deberá ser exposto en sesión oral pública con axuda dos medios audiovisuais que os alumnos consideren oportunos. Trala exposición de cada traballo abrirase un debate sobre o mesmo dirixido polo profesor.
Seminar Preséntanse como actividades dinámicas onde se discuten aspectos relacionados co temario.
Mixed objective/subjective test Ao final do curso realizarase unha proba escrita para avaliar a adquisición de coñecementos (contidos) acadadas polo estudante. Esta proba poderase sustituir por dúas probas parciais.
Guest lecture / keynote speech Preséntanse como clases dinámicas con contínua participación do alumnado.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Supervised projects
Description
Ámbalas dúas actividades implican atención personalizada que permitirá ao profesor avaliar o correcto desenvolvemento das mesmas e, de selo caso, propor accións de mellora. Os alumnos usarán esa hora para comentar co profesor o desenvolvemento de ámbalas dúas actividades. É unha actividade obrigatoria para os alumnos con dedicación parcial e/ou dispensa académica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A1 A16 A28 B4 B5 C1 Tanto o traballo tutelado como os informes das visitas serán expostos polos alumnos en presentacións oráis que conlevarán, tamén, debate e discusión dirixida. A porcentaxe desta metodoloxía na nota final incluiuse en cada unha de ditas metodoloxías (traballos tutelados e saídas de campo). 0
Field trip A1 A4 A6 A21 A25 A28 B1 B6 B7 C5 C8 Constituen un dos pilares principais sobre os que se apoia esta materia. Despois de cada visita, os alumnos (de xeito individual) realizarán o pertienete informe. Rematadas todas as visitas, cada alumno encadernará todos os seus informes nun exemplar único que entregará ao profesor, na data convida, para a súa avaliación. Todas as visitas programadas son obrigatorias. Para superar a materia é preciso obter un mínimo de 5 ptos (sobre 10) nesta actividade. 35
Supervised projects A1 A4 A6 A18 A28 B3 B4 B5 B7 C1 C5 C8 Avaliaranse tanto os contidos recollidos no traballo como a axeitada utilización da bibliografía, ademáis da correcta utilización da expresión escrita e oral. Para superar a materia é necesario obter un mínimo de 5 ptos (sobre 10) neste apartado. No caso de que se detecten indicios de plaxio (tanto de libros, revistas ou fontes da internet), o traballo merecerá a calificación de "suspenso"; e o alumno non poderá superar a materia. 35
Mixed objective/subjective test A1 A4 A5 A6 A10 A14 A15 A28 B3 C1 C5 Ao final do curso realizarase unha proba escrita para avaliar a adquisición de coñecementos (contidos) alacanzada polo estudante. Esta proba poderase sustituir por probas parciais. Para superar a materia é necesario obter un mínimo de 4 ptos (sobre 10) nesta actividade. 30
 
Assessment comments

Para superar a asignatura, o alumno deberá obter un mínimo de 5 ptos (sobre 10) unha vez computadas e sumadas as avaliacións de todas as actividades. Para que se teñan en conta as calificacións das distintas actividades suxeitas a avaliación precísase obter a calificación mínima indicada en cada unha delas. Polo tanto, de non se acadar dita puntuación mínima nalgunha delas, no caso de que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10) a asignatura figurará como "suspenso" e a calificación numérica que levará asociada será a media das calificacións dos apartados que lle impediron obter o aproabado.

Os alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade por suspender (ou non se presentar) aos "Traballos Tutelados" e/ou á "Proba mixta", poderan repetilos na segunda oportunidade. Ao respecto ás "Saídas de Campo", é dicir, visitas a empresas, soamente poderánse recuperar na segunda oportunidade (reescribindo o pertinente informe e realizando a conseguinte presentación oral) se o alumno realizou as visitas durante o curso. Aqueles alumnos que, sen causa debidamente xustificada, non realicen todas as saídas de campo serán calificados con "suspenso" nas dúas oportunidades obtindo una calificación numérica de "cero".

Adicionalmente, os alumnos poderán obter ata 0.5 ptos en función do seu grao de participación e interés nas diferentes actividades. Estes puntos adicionais (no caso de obtelos) só se sumarán na calificación daqueles alumnos que superen a materia.

Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán obter "Matrícula de Honra" se o número máximo distas para o correspondente curso non se cubriran na súa totalidade na primeira oportunidade.

Polo que respecta aos sucesivos cursos académicos, o proceso ensinanza-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico e, polo tanto, volve comenzar cun novo curso académico, incluíndo todas as actividades e procedementos de avaliación que se programen para dito curso.

NOTA: "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia": Primeira e Segunda oportunidades: Están exentos de asistencia as clases de DE y TGR pero deberán realizar a "proba mixta" e obter un mínimo de 5 ptos (sobre 10) para superar esta actividade. Os traballos tutelados e as saídas ao campo (visitas a empresa) son obrigatorios e computan como no caso de alumnos con dedicación total. 


Sources of information
Basic R. Thompson (ed.) (1995). Industrial Inorganic Chemicals: Production and Uses. The Royal Society of Chemistry (UK)
K.H. Büchel, H.-H. Moretto, P. Woditsch (2000). Industrial Inorganic Chemistry. Wiley-VCH
M.R. Gómez Antón, M- Molero Meneses, J. Sardá Hoyos (2003). Química Inorgánica y Orgánica de Interés Industrial. UNED (España)
P. J. Chenier (2002). Survey of Industrial Chemistry. Kluver Academic / Plenum Press (USA)

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Inorganic Chemistry 1/610G01021
Inorganic Chemistry 2/610G01022

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.