Identifying Data 2020/21
Subject (*) Internships 1 Code 610G01044
Study programme
Grao en Química
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química
Coordinador
E-mail
Lecturers
Andrade Garda, Jose Manuel
Blas Varela, Andrés M. de
Kennes , Christian
E-mail
jose.manuel.andrade@udc.es
andres.blas@udc.es
c.kennes@udc.es
Web http://http://ciencias.udc.es/practicas-profesionales-q
General description Os alumnos poderán optar por cursar prácticas profesionais externas, en empresas ou institucións, por un total de 4,5 ou 9 créditos ECTS, no canto de 1 ou 2 materias optativas.
A Facultade de Ciencias ven desenvolvendo dende o curso 2005/06 un programa de prácticas profesionais, cunha participación promedio no entorno dos 50-70 alumnos por ano, polo que ten ampla experiencia na xetión deste tipo de actividad.
Para poder participar nunha estadía en prácticas o alumno deberá:
1) Estar matriculado no Grao en Química da Facultade de Ciencias.
2) Ter superado cando menos 120 créditos ECTS, que deben incluir todos os de formación básica.
3) Superar o proceso selectivo que se puidera establecer.
Os dous primeiros requisitos deberán reunirse ao peche da convocatoria de prácticas, non computándose os créditos obtidos con posterioridade.
Non poderán ser beneficiarios de estadías en prácticas os estudantes que manteñan algunha relación contratual coa correspondente empresa ou entidade, agás autorización obtida de conformidade coa normativa interna da UDC.
Só se recoñecerán académicamente aquelas estadías que:
a) Teñan sido cubertas mediante un proceso convocado en concorrencia libre e competitiva e cuha selección baseada en mérito e capacidade.
b) Se desenvolvan nunha praza ofertada ou aprobada pola Facultade. Se dita praza non correspondense á oferta realizada póla Facultade, senón que fose promovida noutro ámbito (Consello Social da UDC, Fundación UDC, outros organismos, etc.), recabarase a información que fose precisa para confirmar o cumprimento dos obxectivos arriba indicados sobre concurrencia competitiva con selección baseada en mérito e capacidade.
c) Teñan sido realizadas baixo a titoría dun titulado superior pertencente á empresa, organismo público de investigación ou institución equiparable que oferte a praza, preferiblemente da mesma titulación ou titulacións afíns á do estudante.
d) Obteñan un informe favorable da Comisión de Docencia e Validacións sobre a actividade realizada, baseado no informe aportado e na valoración feita polos titores académico e de empresa.
O proceso de avaliación, previo á decisión da Comisión de Docencia, aterase á normativa de cualificacións da UDC.
Contingency plan Plan de continxencia para a materia por mor da pandemia do virus SARS-Covid-19. As prácticas externas non poderán levarse a cabo nun contexto de confinamento. En todos os casos atenderase ó dictado polas autoridades sanitarias e educativas, moi especialmente no referido á valoración do traballo xa realizado polo/a estudante antes do confinamento.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B1 Learning to learn
B2 Effective problem solving
B3 Application of logical, critical, creative thinking
B4 Working independently on own initiative
B5 Teamwork and collaboration
B6 Ethical, responsible, civic-minded professionalism
B7 Effective workplace communication
C1 Ability to express oneself accurately in the official languages of Galicia (oral and in written)
C3 Ability to use basic information and communications technology (ICT) tools for professional purposes and learning throughout life
C4 Self-development as an open, educated, critical, engaged, democratic, socially responsible citizen, equipped to analyse reality, diagnose problems, and formulate and implement informed solutions for the common good
C5 Understanding importance of entrepreneurship, and knowledge of resources available for people with business ideas
C6 Ability to assess critically the knowledge, technology and information available for problem solving
C7 Acceptance as a professional and as a citizen of importance of lifelong learning
C8 Understanding role of research, innovation and technology in socio-economic and cultural development

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Mellorar no coñecemento do entorno profesional e capacidade de aplicar os coñecementos académicos adquiridos ao entorno profesional. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Segundo o plan de traballo acordado coa empresa ou institución para cada estudante. Segundo o plan de traballo acordado coa empresa ou institución para cada estudante.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Summary B3 C1 C6 C7 0 10 10
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 100 0 100
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Summary Memoria do traballo realizado durante o período de prácticas. Debe constar das seguintes partes e pola citada orde:

1. INDICE (Debe de recoller os documentos dos que consta o informe)

2. DATOS DO ALUMNO
2.1 Breve información sobre o alumno (apelidos, nome, DNI, dirección de contacto, teléfonos e dirección de correo electrónico)
2.2 Indicar se a memoria foi revisada pola empresa e as condicións de confidencialidade requeridas pola mesma.

3. DATOS DA EMPRESA
3.1 Breve información sobre a empresa (nome, situación, sector de actividade, organigrama, número de empregados, etc...)

4. RESUMO DAS PRÁCTICAS
4.1 Resumen do traballo desenvolvido polo alumno durante o período das prácticas.

5. ACTIVIDADES DESENVOLVIDAS
5.1 Obxectivo das prácticas. Neste apartado débense de recoller os obxectivos que se perseguen co traballo.
5.2 Traballo encomendado. Fundamento teórico e experimental das diferentes actividades desenvolvidas durante o periodo de prácticas tendo en conta, no seu caso, o segredo profesional ao que está obrigado.
5.3 Distribución temporal. Distribución das tarefas realizadas, especificando a duración das mesmas e as unidades ou Departamentos nas que se realizaron.
5.4 Formación recibida. Cursos, programas informáticos, seminarios, charlas, etc...
5.5 Nivel de integración dentro do departamento e relacións co persoal.

6. CONCLUSIÓNS
6.1 Adecuación ás ensinanzas recibidas na Facultade para o desempeño da práctica.
6.2 Valoración persoal da aprendizaxe conseguida ao longo de toda a práctica.
6.3 Valoración do nivel de integración dentro do departamento e relacións co persoal.
6.4 Declaración de responsabilidade do alumno (modelo Anexo I).

7. BIBLIOGRAFÍA E FONTES DE INFORMACIÓN (Bibliografía citada no texto, incluidos os recursos electrónicos)
Supervised projects A empresa ou institución nomeará un titor, que deberá ser un titulado superior, preferiblemente da mesma titulación ou titulacións afíns á do estudante, e que se encargará das seguintes funcións:

1. Proporcionar ao Centro unha breve descrición do traballo a realizar polo alumno, indicando os coñecementos específicos e habilidades que ha de ter o alumno para levalo a cabo e indicar a formación que adquirirá o alumno durante a realización do traballo.
2. Orientar ao alumno durante a realización do traballo.
3. Elaborar un informe final, dirixido ao Decanato da Facultade no que se avalíe o grao de aproveitamento acadado polo estudante.

O alumno terá ademáis un titor académico na Facultade, que será quen revise o informe emitido polo alumno, facendo por escrito as recomendacións e puntualizacións pertinentes para correxilo e melloralo. Á vista destas recomendacións, o alumno revisará o documento e o entregará no Negociado de alumnos xunto cunha instancia solicitando a súa avaliación.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Summary
Description
A atención personalizada servirá para facer un seguimiento detallado das actividades e da evolución do alumno, contribuíndo á súa avaliación continuada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O titor nomeado pola empresa ou institución, que deberá ser un titulado superior, preferiblemente da mesma titulación ou titulacións afíns á do estudante, elaborará un informe final, dirixido ao Decanato do Centro (ANEXO IV), no que se avalíe o grao de aproveitamento acadado polo estudante. 50
Summary B3 C1 C6 C7 Para acadar recoñecemento académico, sempre que a estadía desenvolvida cumpra as condicións especificadas na normativa, o alumno deberá remitir ao Decanato do Centro un relatorio detallado dos traballos e actividades realizadas. Tal relatorio será elaborado dacordo cun modelo (ANEXO VII).
O titor académico revisará o informe emitido polo alumno, facendo por escrito as recomendacións e puntualizacións pertinentes para correxilo e melloralo. Á vista destas recomendacións o alumno revisará o documento e o entregará no Negociado de alumnos xunto cunha instancia solicitando a súa avaliación.
O informe do alumno será avaliado pola Comisión de Docencia e Validacións do centro que, tendo en conta o informe do titor da empresas e as recomendacións do titor académico, outorgará a cualificación que aparecerá na acta.
50
 
Assessment comments

The final grade will be based on the performance of the student during his/her internship and on the quality of the submitted report.

It is highly recommended that all students consult the rubric of assessment on the web of Facultade de Ciencias.

Those students who do not complete the number of hours requiered at the company/institution or who do no submit the final report on time will have a maximum mark of 4,5 (out of 10). When the total period of time in the company/institution are not fullfilled, the final mark will be proportional to the number of worked hours, and always less than 4,5 (out of 10). Under exceptional circumstances, the student can ask for a waiver to pass the subject without having finished the period of the internship; this application have to be done to the dean of the faculty. 


Sources of information
Basic

En cada caso, o titor/a na empresa ou institución e o titor/a académico/a suxerirán as fontes de información más acaídas ao plan de traballo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics 1/610G01001
Mathematics 2/610G01002
Physics 1/610G01003
Physics 2/610G01004
Biology/610G01005
Geology/610G01006
General Chemistry 1/610G01007
General Chemistry 2/610G01008
General Chemistry 3/610G01009
Chemistry Laboratory 1/610G01010
Analytical Chemistry 1/610G01011
Analytical Chemistry 2/610G01012
Physical Chemistry 1/610G01016
Physical Chemistry 2/610G01017
Inorganic Chemistry 1/610G01021
Inorganic Chemistry 2/610G01022
Organic Chemistry 1/610G01026
Organic Chemistry 2/610G01027
Chemistry, Information and Society/610G01031
Chemistry Laboratory 2/610G01032

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Final Dissertation/610G01043

Other comments

Ë recomendable tentar cursar as prácticas pre-profesionais durante o verán anterior a comenzar o cuarto curso, co fin de que o segundo semestre quede máis despexado a nivel horario.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.