Identifying Data 2016/17
Subject (*) Xeografía: Xeografía física Code 610G02006
Study programme
Grao en Bioloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinador
Santos Fidalgo, Luisa
E-mail
luisa.santos@udc.es
Lecturers
Lado Liñares, Marcos
Montesinos Lopez, Jose Roman
Rodriguez Blanco, Mari Luz
Sanjurjo Sanchez, Jorge
Santos Fidalgo, Luisa
E-mail
marcos.lado@udc.es
roman.montesinos@udc.es
m.rodriguezb@udc.es
jorge.sanjurjo.sanchez@udc.es
luisa.santos@udc.es
Web
General description Estudo xeral e global dos principais elementos da Xeografía da Natureza, das súas relacións internas e dos seus elementos significativos, introducindo o estudo do relevo, do clima, das augas, da biosfera e da paisaxe de modo integrado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A22 Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico.
A23 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais.
A30 Manexar adecuadamente instrumentación científica.
A32 Desenvolverse con seguridade no traballo de campo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolvemento das capacidades de interpretación e síntese da información que suministra a bibliografía, os distintos tipos de cartografía e a fotointerpretación. A6
A22
A23
A30
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Adquisición dun desenvolvemento adecuado das capacidades de aplicación, análise e valoración dos coñecementos adquiridos no contexto práctico que o futuro exercicio profesional esixe. A6
A22
A23
A30
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Traballar de forma autónoma con iniciativa, procura de bibliografía e datos en diversas fontes. A6
A22
A23
A30
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13

Contents
Topic Sub-topic
I. INTRODUCTION 1. Physical Geography: concept, division and correlation with other sciences.
2. The Earth System and subsystems
3. The Earth Surface: Global Topography
II. THE ATMOSPHERE AND THE HYDROLOGIC SYSTEM OF THE EARTH 4. Composition and structure of the atmosphere
5. Energy of the atmospheric system
6. Winds and atmospheric movement
7. Ocean-atmospheric interaction. Oceanic circulation
8. Atmospheric water and water balance
9. Types of precipitation, air masses and weather fronts
10. Climatic zonation of the Earth
11. Climatic change
III. THE BIOSPHERE 12. Climate, soil, flora and fauna
13. Soil formation, properties and classification
14. Biogeographic processes. Phytogeography and zoogeography
IV. LANDSCAPE AND RELIEF EVOLUTION 15. Weathering and slope processes
16. Fluvial and lacustrine Systems
17. Coastal Systems
18. Karst Systems
19. Glacial Systems
20. Desert Systems

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B3 24 60 84
Laboratory practice A30 10 15 25
Supervised projects A6 A22 A23 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 8 20 28
Field trip A32 5 5 10
Objective test B8 2 0 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Trátase de asimilar uns contidos teóricos básicos a partir das clases maxistrais.
Laboratory practice As prácticas representan un complemento indispensable ás leccións teóricas nas que se abordará a aprendizaxe dos métodos e técnicas máis comúns para o tratamento da información xeográfica co obxetivo de que o alumno desenvolva as capacidades de interpretación, síntese e análise da información que suministra a bibliografía, a cartografía, e a fotoxeoloxía, grazas ó coñecemento global da materia e da súa aplicabilidade. Ademais preténdese que o alumno adquira nocións básicas acerca da utilización da información xeográfica e da súa análise espacial empleando ferramientas informáticas (Sistemas de Información Xeográfica).
Supervised projects Éstes consistirán na elaboración de temas ou traballos individuais ou en grupos, plantexados polo profesor, sobre diversos aspectos da materia. Requírese: búsqueda e manexo da información, esquematización das ideas principais, división do traballo, discusión en grupo e exposición dos contidos na clase. Os resultados das actividades expostas anteriormente serán avaliados. O profesor asesorará permanentemente o desenvolvemento das diferentes actividades da aprendizaxe.
Field trip Complemento do resto das actividades.
Objective test Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura, consistentes en preguntas curtas ou de tipo test e comentarios e identificación de diagramas ou fotografías.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Field trip
Description
A atención persoalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos do traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenrrolará indicarase en relacción a cada actividad ó longo do curso según o plan de traballo da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A30 Avaliación continua. Avaliación competencias A30 e A32 20
Supervised projects A6 A22 A23 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 Traballos elaborados polos alumnos e presentación dos mesmos. Avaliación competencia A22 30
Objective test B8 Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura. Avaliación competencia B8 50
 
Assessment comments

















Sources of information
Basic

De Blij, H.J., Muller, P.O. y Williams, R.S. 2004. Physical Geography. The global environment. Oxford University Press, Oxford.

López Bermúdez, F., Rubio Recio, J.M. y Cuadrat, J.M. 1992. Geografía Física. Cátedra, Madrid.

Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 1994. Geografía Física.Omega, Barcelona.

Complementary

Briggs, D. y Smithson, P. 1992. Fundamentals of Physical Geography. Routledge, London

Gabler, R.E., Sager, R.J., Wise, D.L. y Petersen, J.F. 1999. Essentials of Physical Geography. Thomson Learning, London.

Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 2002. Physical Geography: science and systems of the human environment. John Wiley and Sons, New York.

Hamblin, W.K. y Christiansen, E.H. 2001. Earth’s Dynamic Systems. Prentice Hall, London.

Skinner, B. J. & Porter, S. C. 1995. The Dynamic Earth. An Introduction to Physical Geology. John Wiley and Sons, New York.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Xeoloxía/610G02004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Ecoloxía: Ecoloxía I (individuos e ecosistemas)/610G02039
Ecoloxía: Ecoloxía II (poboacions e comunidades)/610G02040
Edafoloxía/610G02045

Other comments

It is recommented to overpass the subject of the first part of the course "Geology". Attendance to theoretical lectures is recommended. English language knowledge is recommended (medium level). Writting, summarizing, and showing seminar works are required, as well as basic user knowled on some software applications.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.