Identifying Data 2019/20
Subject (*) Sustainability and Conservation of Faunal Code 610G02034
Study programme
Grao en Bioloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Bioloxía
Coordinador
Fernández Rodríguez, Nuria
E-mail
n.fernandez1@udc.es
Lecturers
Fernández Rodríguez, Nuria
E-mail
n.fernandez1@udc.es
Web
General description A materia de sustentabilidade e conservación da fauna ten por obxectivo proporcionar aos alumnos os fundamentos teóricos nos que se basean a conservación e xestión sostible da biodiversidade animal, tanto no que se refire a cuestións da ciencia básica como a outras cuestións relacionadas coa toma de decisións, utilizando un enfoque aplicado á solución de problemas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos.
A4 Obter, manexar, conservar e observar especímenes.
A6 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A9 Identificar e utilizar bioindicadores.
A18 Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal.
A20 Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades.
A22 Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico.
A23 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais.
A24 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
A26 Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados.
A27 Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía.
A28 Desenvolver e implantar sistemas de xestión relacionados coa Bioloxía.
A29 Impartir coñecementos de Bioloxía.
A32 Desenvolverse con seguridade no traballo de campo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise de problemas relacionados ca sostenibilidade e a conservación da biodiversidade A1
A4
A6
A9
A20
A22
A23
A26
A29
B1
B3
B4
B6
B7
B9
B10
B12
B13
Análise interdisciplinar dos problemas de xestión dos recursos vivos e os ecosistemas A1
A6
A9
A18
A20
A22
A23
A24
A27
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Elaboración de propostas de plans de xestión da biodiversidade, dos ecosistemas e dos recursos explotados A1
A4
A9
A22
A23
A24
A27
A28
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Desenvolvemento de proxectos relacionados ca sostenibilidade e a conservación biolóxica A1
A4
A6
A9
A18
A20
A22
A23
A24
A26
A28
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13

Contents
Topic Sub-topic
1. CONSERVATION BIOLOGY Management of living natural resources. Concepts.
2. BIODIVERSITY AND ECOSYSTEM FUNCTION.

Definition and levels of biodiversity. Taxonomic Diversity. Biodiversity and ecosystem functioning
3.ECOSYSTEM SERVICES AND THEIR VALUATION.
Environmental economics / ecological economics. Goods and services provided by ecosystems. Economic valuation of ecosystem services.
4. ENVIRONMENTAL MANAGEMENT SYSTEMS FOR THE CONSERVATION AND SUSTAINABLE USE OF BIODIVERSITY

Sustainability. Sustainable development. Socioeconomic and legal bases. Property rights. The tragedy of the commons. Components and managment models

5. SUSTAINABLE EXPLOITATION.CONCEPTS AND BASIC MODELS OF ANIMAL POPULATIONS. Logistic model.Growth rates. Carriying capacity. Avoiding overexploitation. Monitoring and adaptative managment. Management of the carriying capacity.
5. MARINE FISHING AS A MODEL FOR EXPLOITATION OF RESOURCES The socio-economic importance of marine fisheries. Trends in global fisheries: historical development and current status. Status of fish stocks.
6. ECOLOGICAL EFFECTS OF FISHING. Human activities affecting marine ecosystems. Direct effects on stock. Direct effects on habitat. Effects on communities and ecosystems
7. AQUACULTURE: ALTERNATIVE OR EXPLOITATION DRIVER? Population Growth vs productive systems.The marine aquaculture. Ecological effetcs of aquaculture. Alternatives for sustainable aquaculture.
8. METHODS FOR THE ASSESSMENT OF EXPLOITED POPULATIONS. Objectives.Data collection. Estimations of abundance. Direct methods for assessment. Indirect methods.
9. MANAGEMENT STRATEGIES FOR EXPLOITED RESOURCES. Components of the fisheries management systems. Scientific information for preventive management. Regulatory measures. Major fisheries management strategies. Experiences on achievements and problems of regulatory measures.
10. EXTERNAL THREATS TO ANIMAL DIVERSITY. Habitat changes. Presence of non-native organisms . Environmental pollution. Overexploitation. Global changes.
11. INTRINSIC THREATS TO ANIMAL DIVERSITY. Problems of small populations. Minimum viable population. Genetic variability and effective population.
12. METHODS FOR POPULATION CONSERVATION ASSESSMENT. Monitoring populations. Predictive Models
13. STRATEGIES FOR CONSERVATION OF POPULATIONS AND SPECIES. In situ conservation vs ex situ conservation
14. STRATEGIES FOR COMMUNITIES CONSERVATION.

Protected areas. Priority areas for protection. Approaches to the designation of protected areas. Design. Management.
15. RESTORATION AND CONSERVATION. Spatial and temporal scales of degradation of natural habitats. Habitat degradation and loss of biodiversity. Elements for effective restoration. Risks and limitations in the process of environmental restoration.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A9 A18 A23 A24 A28 B1 B3 B7 B8 B9 B10 20 54 74
Seminar A4 A26 A29 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 9 31 40
Objective test A6 A9 A24 B2 B3 B4 B6 B8 B10 B13 4 9 13
Case study A6 A20 A22 A23 A24 A26 A27 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 13 7 20
Introductory activities B6 B8 B9 B13 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de 16 temas cos principais contidos da materia. Cada un deles terá 50 minutos de duración.A asistencia non é obrigatoria pero sí é recomendable.
Seminar Haberá charlas/debate realizadas por algún conferenciante invitado. Tamén se farán análise e discusión sobre algún artigo científico ou documento audiovisual relacionado con temas da materia. Realizaranse asímesmo exercicios para o reforzo do contido teórico dalgún dos temas expostos nas clases maxistrais. Á asistencia non é obrigatoria pero sí moi recomendable.
Objective test Trátase dunha proba con definicións e/ou preguntas de respostas curtas, sobre conceptos básicos da materia e problemas teórico/prácticos para que sexan resoltos polo alumno.
Alternativamente, os estudantes terán a posibilidade de realizar probas obxectivas parciáis ao longo do curso que lles permitirná aprobar a materia mediante avaliciaón continua.
Case study Está prevista unha visita á antigua mina de lignito das Pontes de García Rodríguez, onde se ve in situ un proceso de restauración ecolóxica coas súas vantaxes e limitacións. Haberá tamén 3 sesións de prácticas nas que se formularán distintos problemas de conservación e xestión sostible de recursos animais , que cada alumno resolverá individualmente ou en grupos. A asistencia é obrigatoria.
Introductory activities A primeira hora do curso adicarase a explicar a materia, como vai ser a avalición, os seminarios programados, e a resolver calquera dúbida relacionada ca materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Case study
Description
During the keynote speech, seminars and case studies, the students could request any doubt be explained or debated,

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A4 A26 A29 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 En todos os seminarios avaliarase a participación activa, e nalgúns casos poderá haber un examen curto ao final. Os alumnos que non asistan aos seminarios e, polo tanto, non estean presentes nas sesións de discusión nin realicen os exames curtos, obterán unha cualificación de 0 puntos na actividade realizada ese día. A nota obtida dos seminarios manterase invariable para o cómputo da nota final, no caso dos alumnos que teñan que acudir á segunda oportunidade (xullo).
20
Objective test A6 A9 A24 B2 B3 B4 B6 B8 B10 B13 Trátase dunha proba con preguntas curtas e definicións sobre os 16 temas de teoría.
Alternativamente os estudantes terán a opción de facer 4 probas obxectivas parciais ao longo do curso.
60
Case study A6 A20 A22 A23 A24 A26 A27 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 Os estudos de casos son de caracter obrigatorio. Ao finalizar o estudo de casos haberá un exame na plataforma Moodle . A nota obtida nesta proba manterase invariable para o cómputo da nota final, no caso dos alumnos que teñan que acudir á segunda oportunidade (xullo).

20
 
Assessment comments

A avaliación da materia terá en conta o coñecemento do programa
teórico, as actividades prácticas realizadas como"estudo de casos", así como os debates e os
exames curtos realizados nos seminarios.


Para aprobar a materia haberá que cumprir cos criterios de avaliación estipulados e obter unha puntuación mínima de 5,0 puntos.
Para
as cualificacións finais de ambas oportunidades, serán considerados
como “Non presentados” aqueles alumnos que non comparezan as probas
obxectivas nas datas oficiais sinaladas.

Serán considerados como
“Suspensos” os alumnos presentados que non acaden a puntuación global de
5,0 puntos ou non cheguen a 5,0 puntos sobre 10 na proba obxectiva
(independentemente da nota obtida nos seminarios e nas prácticas). Neste caso, figurará na acta a nota obtida na proba obxectiva.

Para aqueles alumnos que opten pola avalición continua, será necesario, acadar un 5 en tódalas probas parciais. O alumnos que suspenda unha das probas, quedan automáticamente excluidos deste modelo de avalición e  deberán presentarse a proba obxectiva final de toda a materia. 

Se, por razóns debidamente xustificadas, de
acordo coa normativa vixente, un alumno se vira imposibilitado para
asistir a algunha sesión dos estudos de caso  e/ou de seminarios, deberá (no
caso dos estudos de casos) ou poderá (no caso dos seminarios) facer fronte a
probas específicas ou actividades alternativas que se engadirán á “proba
obxectiva”. A nota acadada nesas probas específicas ou actividades
alternativas adicionaráse á xa obtida nos estudos de caso e seminarios nos que
participou.


Sources of information
Basic Akçakaya HR, MA Burgman & LR Ginzburg (1999). Applied population ecology. Principles and computer exorcices using RAMAS Ecolab (2nd edition). Snauer Associates.
Pullin AS (2002). Conservation biology. Cambridge University Press.
Primack RB (1993). Essentials of conservation biology.. Sinauer Associates
King, M (2006). Fisheries Biology, Assessment and Management. Blackwell Publishing
Tellería, JL (2012). Introducción a la Conservación de las Especies. Tundra Ediciones. Valencia.
Jennings S, MJ Kaiser & JD Reynolds (2001). Marine fisheries ecology.. Blackwell Science.
Gibbs JP, ML Hunter Jr. & EJ Sterling (1998). Problem-solving in conservation biology and wildlife management. Blackwell Science.
Chaparro, L (2014). Sin mala espina. Guía de consumo responsable de pescado y de marisco. Libros en Acción

Complementary

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Genetics/610G02019
Zoology I/610G02031
Zoology II/610G02032
Animal Biodiversity and the Environment/610G02033
Ecology II: Populations and Communities/610G02040

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Because the subject  synthesize knowledge from other many different subjects in the fields of Biology, especially Ecology and Animal Biodiversity and Environment, and that there is no text that meets all course content, it is recommended that students attend the keynote speech.

It is essential for students to make use of the Virtual Platform of the UDC.

To complement this, for each of the themes, several references will be recommended, all them available in the UDC library. 

We recommend to have a knowledge of English at an intermediate level of reading.

We recommend to have knowledge of basic computer tools at user level.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.