Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Ecoloxía humana Código 610G02041
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Web http://sites.google.com/site/microensayos
Descrición xeral A modificación da naturaleza pola especie humana ten creado benestar para as persoas pero tamén problemas ambientales. A xente aspira acadar unha maior prosperidade e seguir disfrutando dos beneficios que proporcionan os ecosistemas. Nesta asignatura estudiamos cómo compaxinar estes dous desexos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 Analizar e interpretar o comportamento dous seres vivos.
A23 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais.
A24 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar as ferramentas conceptuales e os coñecementos teóricos á resolución dos problemas ambientales. A19
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Comunicar de forma efectiva estes análises, utilizando a linguaxe oral e escrita e as tecnoloxías da información. B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C2
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Comportamento humán e problemas ambientales Obxectivos, racionalidade, preferencias, costes e beneficios
Oferta, demanda e prezos
Problemas do mercado
Problemas do goberno

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Debate virtual A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 0 10 10
Saídas de campo A5 A6 A19 15 0 15
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 0 28 28
Sesión maxistral A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B2 B3 B11 C4 C5 C6 C8 28 56 84
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 1 7 8
Discusión dirixida A6 A19 A23 A24 A28 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C4 C5 C6 C8 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Debate virtual Discusións nun foro de internet sobre os temas de cada ensaio que fan os alumnos
Saídas de campo Parques naturales de Galicia
Proba de ensaio Os alumnos fan sete ensaios ó longo do curso nos cales dan a su opinión argumentada sobre problemas ambientales que plantexa o profesor
Sesión maxistral Leccións maxistrales sobre o comportamento social humán e os problemas ambientales
Proba de ensaio Xogos económicos
Discusión dirixida Debates en clase sobre os temas de cada ensaio que fan os alumnos e calquera outro tema da asignatura sobre o que aparezan diferentes opinións

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Proba de ensaio
Debate virtual
Descrición
Comportamento humán e problemas ambientales

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 45
Discusión dirixida A6 A19 A23 A24 A28 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 5
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 45
Debate virtual A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 5
 
Observacións avaliación

Para os alumnos que se presentan por primeira vez a nota depende dun exame de ata 10 puntos (no que se avalían as competencias A5, A6, A19, A23, A24, A27, A28, A29, B2, B3, B7, B8, B10, C1 e C8) ou de sete ensaios de ata 10 puntos en total (nos que se avalían as competencias A5, A6, A19, A23, A24, A27, A28, A29,B2, B3, B4, B6, B5, B7, B8, B9, B10, B11, B12, B13,C1, C4, C5, C6 e C8). Para cada ensaio o profesor propón un tema e o alumno deberá argumentar a sua opinión sobre ese tema. Ou en lugar de dar a súa opinión sobre ese tema o alumno pode elexir argumentar contra calquera idea defendida anteriormente polo profesor. O alumno deberá ter coidado en argumentar as opinións que sexan contrarias ó que profesor explica en clase. Cada ensaio evalúase de 0 a 10. Se nun ensaio aparecen varias palabras seguidas de outro autor a nota será de -20. Ó final se suman os puntos obtidos en todos os ensaios, dando mais peso ós derradeiros ensaios ca os primeiros, e divídese entre 7. Mais información en https://sites.google.com/site/microensayos/ . Cando un alumno elixe facer o exame renuncia ós puntos obtidos nos ensaios. Esta elección pode facela en calquera momento do curso. Unha vez que se presenta un ensaio xa non se pode levar a calificación de Non Presentado.Considéranse Non Presentados aqueles alumnos que non entregan ningún ensaio nin se presentan ó exame. Nas seguintes convocatorias toda a nota depende só dun exame, non se conserva ningunha nota anterior e pódese sacar Matrícula de Honra.


Fontes de información
Bibliografía básica Dasgupta, Partha (2006). Economics : a very short introduction . Oxford University Press
Cowen, T. y Tabarrok, A. (2010). Modern principles: microeconomics. Worth Publishers
Landsburg, S. E. (2008). More sex is safer sex: the unconventional wisdom of economics. Free Press
Landsburg, S. E. (2012). The armchair economist: economics and everyday life. Free Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías