Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Ecoloxía humana Código 610G02041
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Coordinación
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Web http://sites.google.com/site/microensayos
Descrición xeral A peculiar relación entre as persoas e entre estas e o resto da natureza débese ó noso talento excepcional, ainda que imperfecto, para a cooperación. Nesta asignatura analizamos como o comportamento humáno leva ó uso masivo de recursos, á alteración dos ecosistemas, ó benestar material e ós problemas sociais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Analizar e caracterizar mostras de orixe humana.
A6 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A19 Analizar e interpretar o comportamento dous seres vivos.
A23 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais.
A24 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
A27 Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía.
A28 Desenvolver e implantar sistemas de xestión relacionados coa Bioloxía.
A29 Impartir coñecementos de Bioloxía.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar, predecir e cambiar o comportamento humán en relación cos problemas ambientales. A5
A6
A19
A23
A24
A27
A28
A29
B3
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C8
Aplicar as ferramentas conceptuales e os coñecementos teóricos á resolución dos problemas ambientales. A19
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
Comunicar de forma efectiva estes análises, utilizando a linguaxe oral e escrita e as tecnoloxías da información. B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C2
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Evolución da cooperación Mutualismo. Manipulación. Reciprocidade. Xogos de estratexia. Moralidade.
Cooperación humana en parella Incentivos. Información. Reparto de tarefas. Mercados.
Cooperación en grupo e conflictos Dereitos de propiedade imperfectos e custes de transacción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Debate virtual A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 10 10
Saídas de campo A5 A6 A19 A23 B3 B10 C8 C4 15 0 15
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 0 28 28
Sesión maxistral A5 A6 A19 A23 A24 A28 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C5 C6 C8 28 56 84
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 1 7 8
Discusión dirixida A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Debate virtual Discusións nun foro de internet sobre os temas de cada ensaio que fan os alumnos
Saídas de campo Parques naturales de Galicia
Proba de ensaio Os alumnos fan cinco ensaios ó longo do curso nos cales discuten as ideas presentadas polo profesor
Sesión maxistral Leccións maxistrales sobre o comportamento social humán e os problemas ambientales
Proba de ensaio Xogos económicos
Discusión dirixida Debates en clase sobre os temas de cada ensaio que fan os alumnos e calquera outro tema da asignatura sobre o que aparezan diferentes opinións

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Proba de ensaio
Debate virtual
Descrición
Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia farán cinco traballos cortos sobre problemas plantexados polo profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 45
Proba de ensaio A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 45
Discusión dirixida A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 5
Debate virtual A5 A6 A19 A23 A24 A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Comportamento humán e problemas ambientales 5
 
Observacións avaliación

Os alumnos que se presentan por primeira vez, incluidos os que teñen recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, farán cinco traballos cortos sobre problemas plantexados polo profesor. En cada traballo o alumno pode obter ata 2.5 puntos. Para a nota final só contan as notas dos catro mellores traballos. Se nun traballo aparecen varias palabras seguidas publicadas antes por outro autor o alumno perderá todos os puntos de todos os traballos e non poderá presentar mais traballos. Mais información en https://sites.google.com/site/microensayos/ . Ó final do cuatrimestre haberá un exame no que cada alumno pode obter tantos puntos como lle falten para chegar a 10 despois de sumar os dos traballos. Pola asistencia a cada sesión de grupos reducidos o alumno obterá 0.25 puntos. A nota final será a suma das notas dos traballos, do exame e da asistencia ás sesións de grupos reducidos. Unha vez que se presenta un traballo xa non se pode levar a calificación de Non Presentado. Considéranse Non Presentados aqueles alumnos que non entregan ningún traballo nin se presentan ó exame. Nas seguintes convocatorias toda a nota depende só dun exame, non se conserva ningunha nota anterior e pódese sacar Matrícula de Honra.


Fontes de información
Bibliografía básica Dasgupta, Partha (2006). Economics : a very short introduction . Oxford University Press
Cowen, T. y Tabarrok, A. (2010). Modern principles: microeconomics. Worth Publishers
Landsburg, S. E. (2008). More sex is safer sex: the unconventional wisdom of economics. Free Press
Landsburg, S. E. (2012). The armchair economist: economics and everyday life. Free Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías