Identifying Data 2020/21
Subject (*) Physics: Mechanics and Waves Code 610G04002
Study programme
Grao en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Segade Zas, Luisa Maria
E-mail
luisa.segade@udc.es
Lecturers
Segade Zas, Luisa Maria
E-mail
luisa.segade@udc.es
Web
General description O obxectivo fundamental da materia é a adquisición de conceptos básicos de mecánica clásica e ondas, que faciliten a comprensión das materias de Física ou outras disciplinas que forman parte do plan de estudos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Seminario
- Traballo tutelado
- Proba mixta

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: semanalmente. Utilizarase principalmente como soporte de materiais dixitalizados, para efectuar as entregas dos traballos tutelados, para a realización da proba e como medio de comunicación.
– Teams: semanalmente. En horario de titorías, preferentemente, para facer un seguimento e apoio na realización do traballo do estudante.

4. Modificacións na avaliación
Non se contempla ningunha modificación, salvo a realización das probas mixtas (40%) de forma telemática.

*Observacións de avaliación:
Ningunha.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Poñerase ao dispor dos estudantes materiais dixitalizados na plataforma Moodle que palíen a non presencialidad e a imposibilidade de acceder á biblioteca.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología.
A2 CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa.
A3 CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Aprender a aprender
B7 CG2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B11 CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 CT2 - Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C4 CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C7 CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C8 CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprender a traballar cos distintos sistemas de coordenadas vectoriales A1
A2
A3
B5
B7
B8
Comprender os fundamentos da mecánica clásica Newtoniana A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Coñecer as propiedades das ondas e a súa representación analítica A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Saber como se pode influir nunha onda forzánoa, así como súa atenuación A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Entender o fenómeno da resonancia e a formación de ondas estacionarias A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE 1. Introdución 1.1. Magnitudes
1.2. Vectores
1.3. Sistemas de coordenadas
BLOQUE 2. Mecánica 2.1. Cinemática dunha partícula
2.2. Dinámica dunha partícula
2.3. Traballo e enerxía
2.4. Dinámica dun sistema de partículas e do sólido ríxido
2.5. Fluídos
BLOQUE 3. Ondas 3.1. Oscilacións
3.2. Ondas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 32 48 80
Seminar A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 16 32 48
Supervised projects A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 0 16 16
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da mecánica e as ondas.
Seminar Aplicación dos conceptos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva.
Supervised projects Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentres que o outro consistirá en desenvolver unha serie de tarefas de forma colaborativa dentro dun grupo.
Mixed objective/subjective test Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 Propoñerase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 30%. 60
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 Realizaranse dúas probas parciais, achegando cada unha delas un peso na cualificación dun 20%. 40
 
Assessment comments

Para aprobar a materia os estudantes terán que alcanzar un mínimo de 5 puntos e, ademais, terán que obter unha puntuación mínima de 0,7 puntos sobre 2 en cada proba parcial. Os criterios de avaliación serán os mesmos en todas as oportunidades.

A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá os mesmos criterios, e consistirá nas mesmas probas que o resto do alumnado.



CUALIFICACIÓN ao final do proceso de avaliación:



  1. Aqueles alumnos que cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aprobarían a materia.
  2. Aqueles alumnos que non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das probas parciais (0,7 puntos), esta non computará na cualificación final e ademais, tras a suma das cualificacións, só poderán obter unha cualificación global máxima de 4,5 puntos.

A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.


Sources of information
Basic Raymond A. Serway, John W. Jewett (2005). Física para ciencias e ingenierías. Thomson
Paul A. Tipler, Gene Mosca (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté

Complementary Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Física general. Tébar
Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers. Brooks/Cole, Cengage Learning
Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Problemas de física. Tébar
Hugh D. Young (2007). Sears & Zemansky college physics. Pearson
Richard P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Fundamentals of Mathematics/610G04001

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.