Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Electricidade e Magnetismo Código 610G04007
Titulación
Grao en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Cabeza Gras, Oscar
Correo electrónico
oscar.cabeza@udc.es
Profesorado
Cabeza Gras, Oscar
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
Correo electrónico
oscar.cabeza@udc.es
pedro.nogueira@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo fundamental da materia é a adquisición de conceptos básicos de electricidade e magnetismo, que faciliten a comprensión das materias de Física ou outras disciplinas que forman parte do plan de estudos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología.
A2 CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa.
A3 CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Aprender a aprender
B7 CG2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B11 CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 CT2 - Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C4 CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C7 CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C8 CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Entender a descrición das interaccións físicas mediante campos, para o que se introducirá as nocións de campo escalar, vectorial e as operacións que soportan: gradiente, circulación e rotacional. A1
A2
A3
B5
B7
B8
Comprender os fundamentos da electrostática e electrocinética. A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Coñecer as bases do magnetismo e as propiedades dos dipolos magnéticos A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Coñecer as bases da electrodinámica, é dicir, xeración e recepción de ondas electromagnéticas A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. Introducción 1.1. Campos escalares
1.2. Campos vectoriales
1.3. Operadores vinculados a campos
BLOQUE 2. Electrostática 2.1. Forzas, campos e potencial eléctrico.
2.2. Métodos de cálculo do campo e potencial eléctricos.
2.3. Traballo e enerxía eléctrica.
2.4 Dipolos e cuadripolos eléctricos.
BLOQUE 3. Electrocinética 3.1. Intensidade, resistencia, capacidade, forza contraelectromotriz.
3.2. Leis de Kirchoff
3.3. Resolución de circuitos eléctricos de corriente continua.
BLOQUE 4. Magnetismo 4.1. Magnetostática.
4.2. Dipolos magnéticos.
4.3. Campo magnético terrestre.
BLOQUE 5. Electromagnetismo 5.1. Forza de Lortentz.
5.2. Inducción electromagnética.
5.3. Xeradores de corrente continua e alterna.
BLOQUE 6. Electrodinámica clásica 6.1. Leis de Maxwell.
6.2. Xeración de ondas electromagnéticas.
6.3. Recepción de ondas electromagnéticas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 32 48 80
Seminario A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 B9 B11 16 32 48
Traballos tutelados A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 0 16 16
Proba mixta A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos concetos e leis asociados aos fundamentos do electromagnetismo.
Seminario Aplicación dos concetos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva.
Traballos tutelados Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentras co outro consistirá en desenvolver unha serie de tareas de forma colaborativa dentro dun grupo.
Proba mixta Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo. Todas as tutorías poderanse realizar de forma virtual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 Proporase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 20%. 40
Proba mixta A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 Realizaránse dús probas parciais, aportando cada unha delas un peso na calificación dun 30%. 60
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia os estudantes han de alcanzar un mínimo de 5 puntos e, ademais, han de obter unha puntuación mínima de 4,5 puntos sobre 10 en cada proba parcial. Os criterios de avaliación serán os mesmos en todas as oportunidades. O aprobado de cada un dos parciais consérvase para o final, tanto na 1ª como na 2ª oportunidade.

A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá os mesmos criterios, e consistirá nas mesmas probas que o resto do alumnado, adaptando as actividades solicitadas á súa circunstancia.

CUALIFICACIÓN ao final do proceso de avaliación: 

1. Aqueles alumnos que cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aprobarían a materia.

2. Aqueles alumnos que non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das probas parciais (4,5/10 puntos), esta non computará na cualificación final e ademais, tras a suma das cualificacións, só poderán obter unha cualificación global máxima de 4,5 puntos.

A cualificación de "Non Presentado" figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.


Fontes de información
Bibliografía básica R. A. Serway (2005). Electricidad yMagnetismo.. México. Thomson.
Tipler y Mosca (2011). Física. Volumen 2. Reverté
J.R. Reitz, F.J. Milford y R.W. Christy (1993). Fundamentos de la teoría electromagnética. . Addison-Wesley Iberoamericana.

Bibliografía complementaria
  • E. Gullón de Senespleda (1976). Electricidad y magnetismo. Problemas de Física. Madrid: Internacional de Romo
  • Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Problemas de física. Tébar
  • Richard P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano
  • Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers. Brooks/Cole, Cengage Learning

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Numéricos e Estatísticos/610G04013
Fundamentos de Matemáticas/610G04001
Laboratorio Básico Integrado/610G04004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ampliación de Cálculo/610G04009

Materias que continúan o temario
Física na Nanoescala/610G04041
Polímeros/610G04028
Estado Sólido/610G04022
Fundamentos de Cuántica/610G04015

Observacións

Programa Green Campus Facultade de Ciencias

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías