Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Polímeros Código 610G04028
Titulación
Grao en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Martín Pérez, Jaime
Correo electrónico
jaime.martin.perez@udc.es
Profesorado
Martín Pérez, Jaime
Correo electrónico
jaime.martin.perez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende realizar unha introdución á ciencia dos polímeros. Describiranse os distintos estados de agregación, as características dos polímeros en disolución e en fundido así como os polímeros condutores e semiconductores. Describiranse as técnicas de procesado, incluídas as mecánicas. Discutiranse as propiedades eléctricas e ópticas dos polímeros e as aplicaciones e estes en diversas nanotecnoloxías.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología.
A2 CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa.
A3 CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas.
A5 CE5 - Conocer los rasgos estructurales de los nanomateriales, incluyendo las principales técnicas para su identificación y caracterización
A7 CE7 - Interpretar los datos obtenidos mediante medidas experimentales y simulaciones, incluyendo el uso de herramientas informáticas, identificar su significado y relacionarlos con las teorías químicas, físicas o biológicas apropiadas.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Aprender a aprender
B7 CG2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG5 - Trabajar de forma colaborativa.
B11 CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional.
B12 CG7 - Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C4 CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C7 CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
C8 CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os distintos estados de agregación dos polímeros (aspectos estruturais de materiais poliméricos) A1
A7
B1
B6
C1
C8
Ser capaz de entender y empregar os modelos estructurais dos polímeros para entender as súas propiedades A2
A3
B2
B5
B7
C7
Coñecer e entender as propiedades fundamentais dos polímeros: térmicas, mecánicas, eléctricas A5
A7
B2
B3
B6
B7
B8
B9
B10
C4
Entender as propiedades dos polímeros (semi)conductores e os seus dispositivos. A2
A5
A7
B4
B11
B12
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Introduccion xeral á ciencia de polímeros. Tipos de polímeros
Estados de agregación (en estados sólido e líquido)
Elastómeros
2. O estado sólido e líquido Materiais poliméricos amorfos
Materiais poliméricos ordeados: o estado semicristalino. Cristais líquidos.
Fundidos e disolucións
3. Propiedades de materiais poliméricos Propiedades térmicas
Propiedades mecánicas
Propiedades eléctricas
4. Polimeros en Nanociencias Nanopartículas, nanofíos. Superficies nanoestructuradas
Copolímeros de bloque
Resinas para nanolitografías
5. Polímeros semiconductores Propiedades ópticas e electrónicas
Dispositivos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A7 B2 B3 B4 B7 B10 C8 28 51 79
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 B1 B7 C1 C4 15 7 22
Proba mixta A1 A2 A7 B2 B3 B7 4 0 4
Discusión dirixida B5 B6 B8 B11 B12 C7 C9 4 9 13
Seminario A1 A2 A7 B2 B3 B7 B9 8 24 32
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición con apoio audiovisual na que se expoñen os aspectos fundamentais da asignatura, con posibilidade de participación do alumnado.
Prácticas de laboratorio Levaranse a cabo proxectos experimentais directamente relacionados coa materia tratada. Abordaranse a planificación dos experimentos, a obtención de resultados experimentais, a súa discusión e a súa presentación como documento científico.
Proba mixta Combinación de distintos tipos de preguntas: tipo test e de problemas, respostas breves ou de ensaio, mostrando os coñecementos, capacidade de razoamiento e espíritu crítico.
Discusión dirixida Esta actividade está pensada para ser realizada en grupos o máis reducidos posible, co obxectivo de profundizar dun xeito dinámico e argumentativo nos distintos temas. O seu éxito depende da participación activa. Discutiranse datos experimentais reales relacionados coa materia.
Seminario Esta actividade está pensada para ser realizada en grupos o máis reducidos posible, co el obxectivo de profundizar dun xeito dinámico e argumentativo nos distintos temas. O seu éxito depende da participación activa do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Discusión dirixida
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
O estudantado poderán asistir a titorías cos docentes en datas determinadas. Procurarase orientar ao alumnado na comprensión do problema plantexado e nas estratexias para resolvelo.
Será fixada de forma conxunta entre docentes e alumnado segundo as súas necesidades e levarase a cabo nos despachos dos docentes ou aulas específicamente dirixidas a este uso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A7 B2 B3 B7 Exame final con dous partes, unha de corte teórico (50%) que inclúe preguntas tipo test, de resposta curta e/ou de ensaio, e outra de solución de problemas (50%), na que se avaliará a habilidade na aplicación dos contidos teóricos para a resolución de problemas. 60
Discusión dirixida B5 B6 B8 B11 B12 C7 C9 A avaliación baséase na capacidade de aplicar os diferentes conceptos experimentais e teóricos vistos na materia. 15
Seminario A1 A2 A7 B2 B3 B7 B9 A avaliación inclúe: aspectos operacionais, comprensión das estratexias e metodoloxías empregadas para resolver os casos, análise crítico dos resultados obtidos. 10
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 B1 B7 C1 C4 A avaliación inclúe: planificación experimental, aspectos operativos, comprensión das estratexias e metodoloxías utilizadas na execución de proxectos, rigor e reproducibilidad na obtención de resultados experimentais, análise crítica de resultados, capacidade para extraer regularidades, xeneralizar e sacar conclusións a partir da discusión de resultados obtidos. 15
 
Observacións avaliación

Trátase de avaliar a adquisición de coñecementos, a capacidade crítica, de síntese, de comparación, de elaboración, de aplicación e de orixinalidade do alumnado. Para un aproveitamento óptimo da materia, os alumnos deberán asistir a todas as actividades presenciais

A realización das prácticas é un criterio básico para a superación da materia. Sen a realización das prácticas, non será posible aprobar a materia, independentemente do peso destas na avaliación.

* Primeira oportunidade. Para que se teñan en conta as actividades de estudo de casos e presentación oral, deberase obter unha nota mínima de 4,0/10 a proba mixta. A nota final obtense aplicando as porcentaxes establecidas e as restricións previamente establecidas.

* Segunda oportunidade. As partes non superadas da proba mixta poderán repetirse. As actividades relacionadas co traballo realizado nos seminarios considéranse irrepetibles. A nota final obtense aplicando as porcentaxes establecidas e as restricións previamente establecidas

En calquera caso, se non se alcanza unha nota mínima de 4,0/10 en cada unha das partes da proba mixta, suspenderase a materia aínda que a nota final, calculada segundo as porcentaxes correspondentes, sexa igual ou superior a 5. /10 . Nese caso, a nota final será de 4,5 / 10.

Matrícula de honra: no caso de que haxa varios alumnos coa mesma titulación que poidan optar á MH, e o número de MH dispoñibles sexa inferior ao número de alumnos, convocarase a proba escrita. Os estudantes avaliados en segunda oportunidade só poderán optar a MH se o número deste non foi cuberto na súa totalidade na primeira oportunidade.

Cualificación de "non presentado": aplícase aos alumnos que participasen en actividades avaliables que supoñan menos (<) do 40% da nota final.

Sucesivos cursos académicos. Ou proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico e, polo tanto, volta a comezar de cero con cada novo curso.

Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia poderán realizar a proba mixta, sempre que se informe debidamente ao profesorado ao comezo do curso. Sen prexuízo do anterior, os profesores poderán asignar a estes alumnos diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos no horario de tutorías.

Plaxio e fraude na realización de tarefas ou probas. Estarase ao disposto na normativa da Universidade da Coruña.

Utilización desta materia como complemento formativo dos estudos de doutoramento: a cualificación será de "apto" ou "non apto".


Fontes de información
Bibliografía básica U W Gedde (2005). Polymer Physics. Chapman and Hall

Bibliografía complementaria C Marco,L Ibarra,L Garrido (2004). Ciencia y Tecnologia de Materiales Polimericos. Madrid: Instituto de Ciencia y Tecnologia de Polimeros
J. Padilla, R.Garcia, A.J. Fernandez, A.Urbina (2010). Polimeros conductores.. Barcelona: Reverté
M.Beltran, A. Marcilla (2012). Tecnologia de polimeros. . Alicante: Publicaciones Universidad de Alicante


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Termodinámica: Equilibrio e Fases/610G04018
Estado Sólido/610G04022
Reactividade Orgánica/610G04012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

- Non se recomenda estudar só para notas de clase. É recomendable preparar os propios materiais completando as notas.

- Recoméndase encarecidamente utilizar as horas de tutoría para aclarar dúbidas e profundar coñecementos.

- Programa Campus Verde da Facultade de Ciencias. Para contribuír a lograr unha contorna sustentable inmediato e cumprir co punto 6 da Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020), os traballos desta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático,



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías