Identifying Data 2016/17
Subject (*) Técnicas estatístico-econométricas aplicadas Code 611448003
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Aplicada 2
Coordinador
Iglesias Vazquez, Emma Maria
E-mail
emma.iglesias@udc.es
Lecturers
Iglesias Vazquez, Emma Maria
E-mail
emma.iglesias@udc.es
Web
General description El objetivo de esta materia es doble. Por un lado, se trata de que los alumnos conozcan las técnicas y procedimientos estadísticos y econométricos especialmente adecuados para resolver problemas reales que se plantean en el ámbito de la banca y las finanzas. En segundo lugar, que comprendan las propiedades estadísticas de estas técnicas y procedimientos para saber cuándo y cómo pueden aplicarlos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza
A6 Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo
A14 Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais
A15 Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores
A16 Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor
A20 Explotar datos financeiros e de mercado na análise e a avaliación de riscos
A22 Coñecer a interrelación entre os fluxos comerciais e financeiros internacionais
A23 Identificar as variables relevantes na determinación do tipo de cambio nas perspectivas do corto e longo prazo
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B19 Elaboración de diagnósticos sobre a contorna económica e financeira, para fundamentar a toma de decisións financeiras
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. AJ5
AJ6
AJ14
AJ15
AJ16
AJ20
AJ22
AJ23
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ8
BJ9
BJ10
BJ14
BJ15
BJ18
BJ19
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais AJ14
AJ15
BJ4
BJ24
BJ25
BJ26
CC2
CC3
Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores AJ15
AJ16
BJ5
BJ9
BJ15
CC7
Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor AJ16
BJ9
BJ25
Formación na utilización dos instrumentos derivados co fin de usalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do investidor. AJ14
AJ15
AJ16
BJ4
BJ5
BJ15
BJ16
BJ24
BJ25
BJ26
CC5
Comprensión dos modelos de valoración de activos financeiros e adquisición de coñecementos para crear e xestionar carteiras de valores. AJ14
AJ15
AJ16
BJ3
BJ4
BJ9
BJ15
BJ27
BJ28
CC3
Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais. AJ15
AJ16
BJ8
BJ9
BJ15
CC6
CC7
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións. AJ16
BJ5
BJ9
BJ27
CC7
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca. AJ5
AJ23
BJ8
BJ15
BJ16
BJ26
CC7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. AJ15
BJ24
BJ25
CC7
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. AJ16
CC6
CC8
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. AJ16
BJ16
CC3
Planificación para a resolución de problemas. AJ15
AJ23
BJ2
BJ24
CC2
Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras AJ15
BJ9
BJ16
BJ19
CC2
Habilidades informáticas. AJ23
BJ4
BJ9
BJ28
CC7
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas AJ15
AJ16
BJ6
BJ9
BJ26
CC6
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. AJ15
BJ11
BJ27
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- INTRODUCCIÓN 1.1. Características de las series temporales económicas
1.2. Características típicas de las series temporales financieras
Tema 2.- CONCEPTOS ESTADÍSTICOS PREVIOS 2.1. Variable aleatoria
2.2. Estacionariedad
2.3. Función de autocorrelación
2.4. El operador retardo y diferenciación de una serie
2.5. La ley de las expectativas iterativas
Tema 3.- MODELOS DE SERIES TEMPORALES ESTACIONARIOS 3.1. Procesos autoregresivos
3.2. Procesos de media móvil
3.3. Procesos mixtos
3.4. Teorema de Wold
3.5. Funciones de autocorrelación de procesos estacionarios
3.6. Estimación y diagnosis
3.7. Criterios de selección de modelos
3.8. Predicción
Tema 4.- TENDENCIA, ESTACIONALIDAD, CONTRASTES DE RAICES UNITARIAS 4.1. Tendencia determinista y tendencia estocástica
4.2. Contrastes de raíces unitarias
4.3. Estacionalidad
Tema 5.- VOLATILIDAD EN SERIES FINANCIERAS. HETEROSCEDASTICIDAD CONDICIONAL 5.1. introducción
5.2. Modelos ARCH univariantes
5.3. Modelos GARCH
5.4. Estimación máximo verosímil
5.5. Diagnosis y Contrastes
Tema 6.- OTROS MODELOS DE VOLATILIDAD EN SERIES FINANCIERAS 6.1. Modelos IGARCH, FIGARCH
6.2. GARCH en media
6.3. EGARCH
6.4. Volatilidad estocástica
Tema 7.- ESTIMACIÓN Y CONTRASTES DEL CAPM (CAPITAL ASSET PRICING MODEL) 7.1. Introducción, estimación del CAPM y contrastes
Tema 8.- INTRODUCCIÓN A SERIES DE TIEMPO NO ESTACIONARIAS 8.1. Introducción a la cointegración

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A5 A6 A14 A15 A16 B4 B8 B9 B11 B14 B15 B16 B25 B28 C2 C6 C7 30 22.5 52.5
Objective test A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A14 A15 A16 A20 A22 A23 B2 B3 B19 B26 C5 18 27 45
Supervised projects B1 B2 B3 B4 C6 0 26.5 26.5
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Los alumnos deben realizar, con el apoyo y dirección de los profesores, las aplicaciones empíricas que les sean propuestas.
Objective test Prueba para evaluar la capacidad que el alumno tiene para asimilar los conceptos e interrerlacionarlos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral, apoyada en medios audiovisuales, que incluye conceptos teóricos y ejemplos prácticos.
Supervised projects Cada alumno debe realizar, bajo tutela, un trabajo con datos reales aplicando las técnicas que se les han enseñado en el curso.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Para la realización de estas actividades los alumnos necesitan el asesoramiento y, en su caso, la dirección de los profesores.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B1 B2 B3 B4 C6 Trabajo individual de hasta 1000 palabras 30
Objective test A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 Examen escrito 70
 
Assessment comments
<p><span 115%;="" ?calibri?,?sans-serif?;="" 11pt;="" minor-fareast;="" minor-latin;="" ?times="" new="" roman?;="" minor-bidi;="" es;="" ar-sa;?="">Aquellos alumnos cuya participación&nbsp;en las&nbsp;actividades iguale&nbsp;ó supere&nbsp;el 20%&nbsp;y no se presenten al examen final, serán&nbsp;calificados como suspensos. Para garantizar la posibilidad de que se pueda superar la materia en la segunda oportunidad (art. 18.7), el peso de la evaluación continua en la calificación deberá ser fijado entre el 30% y el 50%. Se recomienda que el criterio de evaluación de la segunda oportunidad sea el que opera en la oportunidad adelantada de la evaluación.<o:p><font size="3" face="Calibri">&nbsp;</font></o:p></p>
</span>

Sources of information
Basic

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; W. Enders (2003). Applied econometric time series. Wiley Series in Probability and Mathematical Statistics

Complementary

&nbsp;Alexander, C. (2001). Market Models. A Guide to Financial Data Analysis. Wiley
Bauwens, L and Giot, P. (2001). Econometric Modelling of Stock Market Intraday Activity. Kluwer Academic
Box, G.E.P., Jenkins, G.M. and Reinsel, G. (1994). Time Series Analysis: Forecasting and Control . Holden Day
Campbell, J.Y., W. Lo and A.C. MacKinlay (1997). The Econometrics of Financial Markets. Princeton: Princeton University Press
Carrascal, U., Y. González y B. Rodríguez (2001). Análisis Econométrico con Eviews.. RA-MA. Madrid
Cuthbertson (1996). Quantitative financial economics. John Wiley
Davidson J. (2000). Econometric theory. Ed. Blackwell
Granger C. W. J. y Newbold P. (1986). Forecasting economic time series. Academic Press
Greene, W. (1998). Análisis econométrico. Ed. Prentice Hall, Cap.18
Espasa, A. y Cancelo, J.R. (1993). Métodos Cuantitativos para el Análisis de la Coyuntura Económica . Alianza
Franke, J., Härdle, W. y Hafner, C.M. (2004). Statistics of Financial Markets. Springer
Gouriéroux, C. (1997). ARCH Models and Financial Applications. Springer
Hamilton, J. (1994). Time Series Analysis. Princeton U.P.
Hol, E. (2003). Empirical Studies on Volatility in Internacional Stock Markets. Kluwer Academic
Mills, T. C. and R. N. Markellos (2008). The econometrics modelling of financial time series. Cambridge University Press
Peña, D., Tiao, G.C and Tsay, R.S. (2001). A Course in Time Series Analysis. Wiley
Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría: Un enfoque moderno (2ª ed). Madrid. Thomson


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.