Identifying Data 2019/20
Subject (*) Applied Econometrics and Statistical Methods Code 611448003
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Martinez Filgueira, Xose Manuel
E-mail
xose.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Filgueira, Xose Manuel
Peón Pose, David Olegario
E-mail
xose.martinez@udc.es
david.peon@udc.es
Web
General description O obxectivo desta materia é dobre. Por unha banda, trátase de que os alumnos coñezan as técnicas e procedementos estatísticos e econométricos especialmente adecuados para resolver problemas reais que se expoñen no ámbito da banca e as finanzas. En segundo lugar, que comprendan as propiedades estatísticas destas técnicas e procedementos para saber cando e como poden aplicalos..

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza
A6 Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo
A14 Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais
A15 Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores
A16 Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor
A20 Explotar datos financeiros e de mercado na análise e a avaliación de riscos
A22 Coñecer a interrelación entre os fluxos comerciais e financeiros internacionais
A23 Identificar as variables relevantes na determinación do tipo de cambio nas perspectivas do corto e longo prazo
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B19 Elaboración de diagnósticos sobre a contorna económica e financeira, para fundamentar a toma de decisións financeiras
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. AJ5
AJ6
AJ14
AJ15
AJ16
AJ20
AJ22
AJ23
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ8
BJ9
BJ10
BJ14
BJ15
BJ18
BJ19
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais AJ14
AJ15
BJ4
BJ24
BJ25
BJ26
CC2
CC3
Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores AJ15
AJ16
BJ5
BJ9
BJ15
CC7
Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor AJ16
BJ9
BJ25
Formación na utilización dos instrumentos derivados co fin de usalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do investidor. AJ14
AJ15
AJ16
BJ4
BJ5
BJ15
BJ16
BJ24
BJ25
BJ26
CC5
Comprensión dos modelos de valoración de activos financeiros e adquisición de coñecementos para crear e xestionar carteiras de valores. AJ14
AJ15
AJ16
BJ3
BJ4
BJ9
BJ15
BJ27
BJ28
CC3
Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais. AJ15
AJ16
BJ8
BJ9
BJ15
CC6
CC7
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións. AJ16
BJ5
BJ9
BJ27
CC7
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca. AJ5
AJ23
BJ8
BJ15
BJ16
BJ26
CC7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. AJ15
BJ24
BJ25
CC7
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. AJ16
CC6
CC8
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. AJ16
BJ16
CC3
Planificación para a resolución de problemas. AJ15
AJ23
BJ2
BJ24
CC2
Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras AJ15
BJ9
BJ16
BJ19
CC2
Habilidades informáticas. AJ23
BJ4
BJ9
BJ28
CC7
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas AJ15
AJ16
BJ6
BJ9
BJ26
CC6
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. AJ15
BJ11
BJ27
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- Introdución 1.- O tratamento estatístico do risco
2.- Inicio no manexo do software estatistico R
Tema 2.- Conceptos estatísticos 1.- Estatística descritiva
2.- Cálculo de probabilidade
3.- Estatística inferencial
4.- Técnicas estatísticas multivariantes
Tema 3.- Series de tempo 1.- Modelos de series temporais
2.- Volatilidade nas series financeiras
Tema 4.- Técnicas emerxentes de análise de datos 4.- Técnicas emerxentes de análise de datos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A5 A6 A14 A15 A16 B4 B8 B9 B11 B14 B15 B16 B25 B28 C2 C6 C7 22 33 55
Objective test A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A14 A15 A16 A20 A22 A23 B2 B3 B19 B26 C5 11 22 33
Supervised projects B1 B2 B3 B4 C6 0 33 33
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals O alumnado debe realizar, co apoio dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas
Objective test Probas para avaliar a capàcidade que o alumnado ten para asimilar os conceptos e interrelacionalos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral, apoiada en medios audovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.
Supervised projects Cada estudante debe realizar, baixo tutela, traballos con datos reais aplicando as técnicas que se lles enseñaron no curso

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Parta a realización destas actividades o alumnado necesita o asesoramento e, no seu caso, a dirección dos profesores.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B1 B2 B3 B4 C6 Traballos de aplicación das técnicas estudadas a datos reais 30
Objective test A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 Exames escritos 50
ICT practicals A5 A6 A14 A15 A16 B4 B8 B9 B11 B14 B15 B16 B25 B28 C2 C6 C7 Actividades realizadas na aula de informatica 20
 
Assessment comments

Nas probas obxectivas poderanse esixir cualificacións mínimas.

Aquel alumnado que teña participación na avaliación en cantidade igual ou superior ao 20% da cualificación e non se presente ao exame final, será cualificado como suspenso.

Na avaliación adiantada e na segunda oportunidade mantéñense os criterios da primeira oportunidade.

Na avaliación continua da materia será
requisito para ser avaliado a participación
activa nas actividades de avaliación e nas actividades
organizadas polos coordinadores da materia e do Mestrado.


Sources of information
Basic

Ruppert, D;   Matteson, D.S. (2015) Statistics and Data Analysis for Financial Engineering (2nd ed.,). New York, NY: Springer.

Complementary

Greene, W. (1998). Análisis econométrico. Ed. Prentice Hall,

Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1999). Análisis multivariante. Madrid: Prentice Hall.

Elosua, P. (2011). Introducción al entorno R. Bilbao: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial de la Universidad del Pa?s Vasco . Accesible en: http://www.ehu.eus/gip/publicaciones/articulos/2011/4.pdf

Enders (2003). Applied econometric time series. Wiley Series in Probability and Mathematical Statistics

Espasa, A. y Cancelo, J.R. (1993). Métodos Cuantitativos para el Análisis de la Coyuntura Económica . Alianza

Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría: Un enfoque moderno (2ª ed). Madrid. Thomson

Documentación R-hispano: http://r-es.org/tiki/Documentaci%C3%B3n


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.