Identifying Data 2020/21
Subject (*) Risk Management and Analysis Code 611448004
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Rodriguez Lopez, Manuel
E-mail
marod@udc.es
Lecturers
Alvarez Garcia, Begoña
Miñones Crespo, Ramon
Rodriguez Lopez, Manuel
E-mail
begona.alvarez@udc.es
ramon.minones@udc.es
marod@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Estudo dos principais tipos de riscos que afectan as actividades do sector financeiro.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
No se realizarán cambios nos contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteñen as mesmas metodoloxías docentes
*Metodoloxías docentes que se modifican
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo Electrónico. Atención diaria, preferentemente no horario de titorías publicado.
Moodle. Uso diario para diversos fins como publicar os materiais da materia ou calquera tipo de información que o profesor queira comunicar aos alumnos, organizar actividades para realizar de maneira individual ou en grupo, e desenvolver metodoloxías de aprendizaxe que favorezan a implicación do alumnado.
Microsoft Teams. Fixaranse titorías personalizadas (individuais e/ou en grupo) cando sexa necesario para resolver dúbidas e para asegurar o seguimento dos alumnos
4. Modificacións na avaliación
No se establecen modificacións no sistema de avaliación, que se levará a cabo de maneira online
*Observacións de avaliación:
En caso de facer exame, este será online. É importante garantir a identidade do alumno e a autoría das probas realizadas. Para iso, poderase requirir aos estudantes que teñan activado o micrófono e a cámara do seu computador a través da aplicación de Microsoft Teams. No caso de que algunha incidencia técnica, sobrevinda e contrastable, impida completar unha proba, poderase contemplar a posibilidade de substituíla por algún sistema alternativo, como unha proba oral a través de Microsoft Teams
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios


Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Saber percibir as fontes de risco financeiro
A20 Explotar datos financeiros e de mercado na análise e a avaliación de riscos
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B19 Elaboración de diagnósticos sobre a contorna económica e financeira, para fundamentar a toma de decisións financeiras
B20 Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras
B21 Coñecemento da normativa contable relevante para entidades e instrumentos financeiros
B22 Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Habilidades para percibi-las fontes de risco financiero. AJ19
AJ20
BJ2
BJ5
BJ6
BJ11
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ19
BJ20
BJ21
BJ22
BJ23
Explotación de datos financieros e de mercado na análise e evaluación de riscos. AJ19
AJ20
BJ2
BJ3
BJ4
BJ8
BJ11
BJ13
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC3
Habilidades no emprego de recursos informáticos e baseados nas TIC. BJ3
BJ4
BJ7
BJ10
BJ14
CC3
CC6
Capacidade de aprendizaxe continua e autónoma utilizando a autoevaluación. BJ7
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
CC7
Elaboración de diagnósticos financieros críticos y racionais. BJ12
BJ13
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Introducción O risco na empresa
Riscos financeiros
Risco de interese Tipos de interese: concepto e clasificación
A estrutura temporal dos tipos de interese: utilidade e estimación
Xestión do risco: duration, convexidade e inmunización
Risco de mercado Factores de risco de mercado
Medición do risco de mercado
Risco de liquidez Medición do risco de liquidez
Control do risco de liquidez
Estratexias de Xestión do risco de liquidez
Risco de creto Predicción de insolvencia
Modelos estruturales
Risco operacional Concepto
Metodoloxías de xestión
Estimación de capital
Xestión global do risco: estratexias para a xestión integral do risco Aspectos organizativos da función de Xestión de Riscos na empresa
Estudio de casos de Xestión de Riscos en diferentes sectores

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B22 B23 B24 B25 B26 B28 C3 C6 5 12.5 17.5
Collaborative learning B10 B11 B12 B13 B15 B17 B19 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C3 C6 C7 9 22.5 31.5
Mixed objective/subjective test A19 A20 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B15 B16 B17 B18 B19 B24 B25 B26 B27 B28 2 6 8
Guest lecture / keynote speech A19 A20 B2 B6 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B28 C7 12 30 42
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise de casos reais
Collaborative learning Resolución de tarefas de maneira guiada apoiado polo profesor
Mixed objective/subjective test Resolución de problemas
Guest lecture / keynote speech Exposición de temas e coordinación do traballo de forma individual e en grupo

Personalized attention
Methodologies
Case study
Collaborative learning
Description
O alumno dispón das tutorías dos profesores da materia para a aclaración das dúbidas que se lle presenten na resolución de casos, preparación de presentacións ou calquera outra relativa á materia da materia.

Axudar o tratamento de problemas na preparación dos temas e na resolución de exercicios con ferramentas informáticas, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B22 B23 B24 B25 B26 B28 C3 C6 Calidade dos traballos, coherencia das análises 47
Mixed objective/subjective test A19 A20 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B15 B16 B17 B18 B19 B24 B25 B26 B27 B28 Calidad del trabajo realizado 33
Collaborative learning B10 B11 B12 B13 B15 B17 B19 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C3 C6 C7 Calidad del trabajo realizado 20
 
Assessment comments

Os alumnos teñen que aprobar a parte da materia que imparte cada profesor.

O exame da segunda oportunidade e o exame da oportunidade adiantada constará únicamente dunha proba mixta a que asignarase o 100% da calificación.

Estes criterios de avaliación son os mesmos para os alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo e para os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Na avaliación continua da materia, será requisito indispensable avaliar a participación activa do alumnado e o aproveitamento nas sesións e actividades organizadas polos coordinadores da asignatura e o Máster.

La calificación de no presentado se aplicará al alumnado que solo participa en actividades de evaluación que tienen un peso inferior al 20% en la calificación final, independientemente de la puntuación obtenida.


Sources of information
Basic Meneu, V.; Navarro, E.; Barreira, M.T. (1992). Análisis y gestión del riesgo de interés. Barcelona
Ferruz Agudo, L. (2001). Dirección financiera del riesgo de interés. Madrid
Feria, J. M. (2005). El riesgo de mercado. Su medición y control. Madrid
Lam, James (2003). Enterprise Risk Management: From Incentives to Controls . Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons
Saunders, A.; Cornett, M. (2006). Financial Institutions Management. A Risk Management Approach. New York
Batten, J.; Fetherson, T. (2002). Financial Risk and Financial Risk Management. Oxford
Doldán Tié, Félix R. (2009). Riesgos Financieros. La Coruña
Cox, L. (2002). Risk Analysis. Foundations, Models and Methods. Massachusetts
Jorion, P. (1997). Valor en riesgo. México

No Moodle da materia poderán deixarse ligazóns ou bibliografía adicional para os distintos temas da materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.