Identifying Data 2016/17
Subject (*) Instrumentos financeiros derivados Code 611448005
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Financeira e Contabilidade
Coordinador
Vizcaino Gonzalez, Marcos
E-mail
marcos.vizcaino@udc.es
Lecturers
Vizcaino Gonzalez, Marcos
E-mail
marcos.vizcaino@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Coñecer os instrumentos financeiros derivados, con especial atención aos modelos de valoración, ás consecuencias do uso destes instrumentos, e á consideración crítica das vantaxes e desvantaxes de cada instrumento ou estratexia nun contexto específico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A26 Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos
A27 Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados AJ26
BJ3
BJ23
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso AJ26
BJ2
BJ3
BJ18
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados AJ26
BJ2
BJ16
BJ17
BJ24
BJ28
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico AJ27
BJ6
BJ7
BJ13
BJ14
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos derivados financeiros 1.1. Concepto de risco financeiro e instrumento derivado
1.2. Características, elementos e mercados
1.3. Funcións e clasificación
2. Contratos forward e futuros 2.1. Características e funcionamento
2.2. O mercado de futuros financeiros
2.3. Contratos sobre índices, accións e tipos de interese
2.4. Estratexias e aplicacións prácticas
3. Opcións financeiras 3.1. O mercado de opcións
3.2. Opcións sobre tipos de interese
3.3. A prima. Modelos de valoración
3.4. Estratexias e aplicacións prácticas
4. Outros derivados 4.1. Swaps
4.2. Derivados de crédito, clima e enerxía
4.3. Produtos estruturados

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A26 B3 B23 B24 7 14 21
Problem solving A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 12 36 48
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 1 0 1
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxectivo de orientar ao alumno na súa preparación.
Problem solving Realización de actividades prácticas, incluindo desenvolvemento de aplicacións da teoría e resolución de exercicios e problemas.
Mixed objective/subjective test Probas que se realizarán durante o periodo de clases, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
Mixed objective/subjective test Exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Nos horarios de titorías o alumno será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, o alumno pode empregar o correo electrónico do profesor para plantexar a súa consulta, así como a data e hora (dentro das anunciadas para as tutorías) nas que está interesado en ser atendido, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.


Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 Exame da materia que supón o 50% da cualificación final. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ás probas que se realizarán durante o periodo de clases. 50
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 Durante o periodo de clases realizaranse dúas probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 50% da cualificación final. Cada proba non realizada puntúa como cero. 50
 
Assessment comments

O alumnado debe acreditar a súa personalidade, dacordo á normativa vixente, en todas as actividades de avaliación.

Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade. Na oportunidade adiantada, e só neste caso, haberá unha proba mixta para avaliar todas as competencias e contidos da materia. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas (que terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo) acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a materia.

A cualificación de NON PRESENTADO outorgarase ao alumnado cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da Facultade. Segundo normativa da Universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación procederase á expulsión inmediata do estudante da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.





Sources of information
Basic Elvira, Óscar (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Winstone, David (1995). Financial derivatives: hedding with futures, forwards, options ans swaps. London: Chapman & Hall
Mercado Español de Futuros Financieros (). http://www.meff.es.
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Knop, Roberto (2010). Manual de instrumentos derivados: más de tres décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas

Complementary Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments : options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Hull, John C. (2011). Options, Futures, and Other Derivatives. Upper Saddle River, NJ: Pearson, Prentice Hall
Poitras, Geoffrey (2002). Risk management, speculation, and derivative securities. Amsterdam: Academic Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.