Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A26 |
Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos |
A27 |
Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ3 BJ23
|
|
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso |
AJ26
|
BJ2 BJ3 BJ18
|
|
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados |
AJ26
|
BJ2 BJ16 BJ17 BJ24 BJ28
|
|
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico |
AJ27
|
BJ6 BJ7 BJ13 BJ14 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Desenvolver habilidades para superar o exame de certificación EFA |
AJ26 AJ27
|
BJ2 BJ3 BJ6 BJ7 BJ13 BJ14 BJ16 BJ17 BJ18 BJ23 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución. Mercado de futuros |
1.1. Risco financeiro e instrumentos derivados
1.2. Mercado de derivados: organizado e non organizado (OTC)
1.3. Mercado de futuros: organización e funcionamento
1.4. Principais contratos forward (OTC) e futuros
1.5. Formación xeral de prezos e aplicacións prácticas: cobertura e arbitraxe
|
2. Opcións financeiras |
2.1. Mercado de opcións
2.2. A prima (I). Modelo Black-Scholes
2.3. A prima (II). Modelo binomial
2.4. Aplicacións prácticas
2.5. Combinacións de opcións |
3. Outros produtos |
3.1. Permutas financeiras (swaps)
3.2. Derivados exóticos
3.3. Produtos complexos
3.4. Produtos estruturados
3.5. Outros derivados
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A26 B3 B23 B24 |
8 |
20 |
28 |
Problem solving |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
10 |
30 |
40 |
Objective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
1 |
1 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
2 |
2 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxectivo de orientar ao alumnado na súa preparación. |
Problem solving |
Realización de actividades prácticas, incluindo desenvolvemento de aplicacións da teoría e resolución de exercicios e problemas. |
Objective test |
Probas que se realizarán durante o periodo de clases, con preguntas tipo verdadeiro/falso, preguntas de elección múltiple, ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Mixed objective/subjective test |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo verdadeiro/falso, preguntas de elección múltiple, ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Nos horarios de titorías o alumnado será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia. Antes de acudir a titorías, recoméndase ao alumnado que empregue o correo electrónico do profesorado para plantexar a data e hora da súa preferencia, dentro das anunciadas para as titorías, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesorado da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre no que se imparte a materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Durante o periodo de clases realizaranse probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 45% da cualificación final. Cada proba non realizada puntúa como cero. |
45 |
Mixed objective/subjective test |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Exame da materia que supón o 55% da cualificación final. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ao resto das actividades de avaliación. |
55 |
|
Assessment comments |
O alumnado debe acreditar a súa personalidade, dacordo á normativa vixente, en todas as actividades de avaliación. Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade. Na oportunidade adiantada, e só neste caso, haberá unha proba mixta para avaliar todas as competencias e contidos da materia, coa que se poderá obter o 100% da cualificación. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, agás para as datas no que compete á proba mixta, para as restantes actividades de avaliación (que terán o mesmo formato que para o alumnado con dedicación a tempo completo) acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesorado da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre no que se imparte a materia. A cualificación de NON PRESENTADO outorgarase ao alumnado cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da Facultade. Segundo normativa da Universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación procederase á expulsión inmediata do alumnado implicado da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
Elvira, Óscar & Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs... Barcelona: Profit
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson
Knop, Roberto (2013). Manual de instrumentos derivados: cuatro décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas
Elvira, Óscar & Larraga, Pablo (2008). Mercado de productos derivados: futuros, forwards, opciones y productos estructurados. Barcelona: Profit
MEFF (web). Mercado Español de Futuros Financieros. http://www.meff.es
Castellanos Hernán, Enrique (2011). Opciones y futuros de renta variable: manual práctico. Madrid: Instituto de Bolsas y Mercados Españoles
CNMV (web). Productos derivados. http://www.cnmv.es/Portal/inversor/Derivados.aspx |
|
Complementary
|
De Weert, Frans (2011). An introduction to option trading. Chichester: John Wiley & Sons
Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments: options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Cohen, Guy (2013). Options made easy: your guide to profitable trading. New Jersey: Pearson
Hull, John C. (2011). Options, Futures, and Other Derivatives. New Jersey: Pearson
Poitras, Geoffrey (2002). Risk management, speculation, and derivative securities. Amsterdam: Academic Press
Cohen, Guy (2005). The bible of options strategies: the definitive guide for practical trading strategies. New Jersey: Pearson |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Applied Econometrics and Statistical Methods/611448003 | Financial Appraisal/611448012 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|