Identifying Data 2021/22
Subject (*) Financial Derivative Instruments Code 611448005
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Vizcaino Gonzalez, Marcos
E-mail
marcos.vizcaino@udc.es
Lecturers
Vizcaino Gonzalez, Marcos
E-mail
marcos.vizcaino@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description Coñecer os instrumentos financeiros derivados, con especial atención aos modelos de valoración, ás consecuencias do uso destes instrumentos, e á consideración crítica das vantaxes e desvantaxes de cada instrumento ou estratexia nun contexto específico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Manteranse todas as que figuran na guía docente, adaptadas ao formato virtual

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Os que figuran na guía docente, adaptados ao formato virtual

4. Modificacións na avaliación
- Adaptaranse ao formato virtual as actividades que figuran na guía docente.

*Observacións de avaliación:
- Manteranse as que figuran na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A26 Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos
A27 Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados AJ26
BJ3
BJ23
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso AJ26
BJ2
BJ3
BJ18
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados AJ26
BJ2
BJ16
BJ17
BJ24
BJ28
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico AJ27
BJ6
BJ7
BJ13
BJ14
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
Desenvolver habilidades para superar o exame de certificación EFA AJ26
AJ27
BJ2
BJ3
BJ6
BJ7
BJ13
BJ14
BJ16
BJ17
BJ18
BJ23
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución. Forwards, futuros e swaps 1.1. Risco financeiro e instrumentos derivados
1.2. Mercado de derivados: organizado e non organizado (OTC)
1.3. Mercado de futuros: organización e funcionamento
1.4. Tipos de contratos. Forward e futuros
1.5. Formación de prezos e aplicacións prácticas: cobertura e arbitraxe
1.6. Permutas financeiras (swaps)
2. Opcións e outros produtos 2.1. Mercado de opcións. Tipos de contratos
2.2. A prima. Modelos de valoración
2.3. Aplicacións prácticas. Combinacións de opcións
2.4. Produtos complexos. Outros derivados
2.5. Derivados exóticos. Produtos estruturados

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A26 B3 B23 B24 8 20 28
Problem solving A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 10 30 40
Objective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 3 1 4
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 1 1 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia.
Problem solving Actividades prácticas que poden implicar o uso das TIC.
Objective test Probas que se realizarán durante o periodo de clases.
Mixed objective/subjective test Exame teórico-práctico dos contidos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
As titorías para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia.

Antes de facer uso das titorías, recoméndase ao alumnado que empregue o correo electrónico do profesorado para plantexar a data e hora da súa preferencia (dentro das anunciadas para as titorías), indicando a materia á que se refire, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.

Se algunha consulta das recibidas en titorías pode ser de interese xeral para todo o alumnado, publicarase a pregunta e a resposta na aula virtual, preservando o anonimato de quen formulou a consulta.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 Durante o período de clases realizaranse actividades, individuais ou en grupo, que poden implicar o uso das TIC. 20
Objective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 Durante o período de clases realizaranse probas que non terán carácter liberatorio. 20
Mixed objective/subjective test A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 Exame da materia. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. 60
 
Assessment comments

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.

2. Identificación do alumnado: O alumnado deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente.

B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:

1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que teñen unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Serán avaliados cos mesmos criterios que o alumnado a tempo completo.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección.

2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos que na primeira oportunidade.

3. Convocatoria adiantada: Avaliarase cunha proba mixta que suporá o 100% da cualificación final.


Sources of information
Basic Martín García, Rodrigo & Pra Martos, Inmmaculada (coords.) (2020). El asesoramiento financiero en Europa tras la MiFID II (I). Madrid: Pirámide
Elvira, Óscar & Larraga, Pablo (2008). Mercado de productos derivados: futuros, forwards, opciones y productos estructurados. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar & Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Knop, Roberto (2010). Manual de instrumentos derivados: más de tres décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Lamothe Fernández, Prósper & Pérez Somalo, Miguel (2005). Opciones financieras y productos estructurados. Madrid: McGraw-Hill
Castellanos Hernán, Enrique (2011). Opciones y futuros de renta variable: manual práctico. [S.I.]: Instituto BME
Hull, John C. (2017). Options, futures, and other derivatives. Upper Saddle River, NJ: Pearson, Prentice Hall

Complementary Kolb, Robert W. & Overdahl, James A. (2011). Financial derivatives: pricing and risk management. Hoboken, N. J.: Wiley
Fernández Izquierdo, M. Ángeles (1996). Gestión de riesgos con activos derivados. Castelló de la Plana: Publicacions de la Unversitat Jaume I
Taylor, Francesca (1996). Mastering derivatives markets: a step-by-step guide to the products, applications and risk. London: Pitman
Boyle, Patrick & McDougall, Jesse (2019). Trading and pricing financial derivatives: a guide to futures, options, and swaps. Boston: De Gruyter
Tavakoli, Janet M. (2001). Credit derivatives & synthetic structures: a guide to instruments and applications. New York: Wiley
Sacks, Jana (2015). Elementary financial derivatives: a guide to trading and valuation with applications. Hoboken: John Wiley & Sons
Mack, Iris Marie (2014). Energy trading and risk management: a practical approach to hedging, trading and portfolio diversification. Singapore: John Wiley & Sons
Beder, Tanya & Marshall, Cara M. (2011). Financial engineering: the evolution of a profession. Wiley
Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments: options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Valls Martínez, María del Carmen & Cruz Rambaud, Salvador (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Marroni, Leonardo. & Perdomo, Irene (2014). Pricing and hedging financial derivatives: a guide for practitioners. Chichester, West Sussex: Wiley
Young, Jeanette Schwarz (2015). The options doctor: option strategies for every kind of market. Hoboken, N.J.: Wiley


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Markets/611448002
Financial Asset Values/611448008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Risk Management and Analysis/611448004

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1. A entrega dos traballos documentais realizados nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Farase a través da aula virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade no comportamento persoal e profesional.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.