Identifying Data 2021/22
Subject (*) Banking Code 611448010
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Veiga Fernández, Luís Angel
E-mail
l.veiga@udc.es
Lecturers
Maixe Altes, Joan Carles
Veiga Fernández, Luís Angel
E-mail
carlos.maixe@udc.es
l.veiga@udc.es
Web http://http://fv.udc.es/
General description Esta materia consta de dúas partes. Na primeira parte trátanse con carácter preferente aspectos da contorna bancaria en perspectiva internacional e histórica: a crise financeira actual con relación ás crises pasadas, a incidencia do cambio tecnolóxico na competitividade do sector e a evolución da banca comercial polo miúdo e de servizos. Na segunda parte preténdese achegar ao alumno unha visión global das entidades financeiras, da súa actividade, do seu tipo de negocio, os seus productos e a súa operatoria, con referencia a los contenidos da certificación EFPA o similar, así como aos requisitos de acreditación pola CNMV e polo Banco de España para asesorar en materia de investimento e en materia de contratos de crédito inmobiliario
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:
Non haberá cambios no contido e no programa da materia

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Uso da plataforma moodle con materiais dispoñibles para o traballo personalizado do estudante, incluido o material audiovisual gravado coas sesións en liña do curso, de ser o caso.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Incorpórase o material audiovisual gravado coas sesións en liña do curso, de ser o caso.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle/Email/Teams no horario de titorías semanal de cada profesor.

4. Modificacións na avaliación:
Avaliación continua: 60% (corresponde a avaliación continua tradicional)
Exame final: 40% (Primeira parte: en liña, proba de tipo test sobre o conxunto das ensinanzas: 20%; Segunda parte: en liña, proba con preguntas que poden ser de escolla múltiple (test), resposta curta, ensaio, numérica, verdadeiro/falso, etc., 20%)

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios no material bibliográfico nin nas ligazóns web respecto á guía docente inicial.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer os aspectos históricos e institucionais do desenvolvemento bancario, especialmente o papel da banca universal, a diversificación, o cambio tecnolóxico e a informatización na era da globalización
A3 Identificar os retos estratéxicos e tendencias aos que se enfrontan as entidades financeiras
A11 Comprender o papel das TIC no desenvolvemento de novas formas de organización e de facer negocios
A12 Entender o sistema de formación de prezos dos produtos financeiros e a regulamentación básica
A19 Saber percibir as fontes de risco financeiro
A25 Coñecer o papel e o funcionamento do banco central. Identificar as relacións entre os tipos de xuro do banco central e os tipos dos mercados monetarios
A28 Valorar a solvencia dunha empresa e das entidades financeiras
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B20 Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar os retos estratéxicos e tendencias aos que se enfrontan as entidades financeiras AJ3
AJ11
AJ12
AJ19
AJ25
AJ28
BJ1
BJ3
BJ5
BJ6
BJ9
BJ10
BJ13
BJ14
BJ15
BJ17
BJ20
BJ23
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer os aspectos históricos e institucionais do desenvolvemento bancario, especialmente o papel da banca universal, a diversificación, o cambio tecnolóxico e a informatización na era da globalización AJ2
AJ3
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
BJ6
BJ8
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ17
BJ23
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
PRIMERA PARTE (J. Carles Maixé-Altés):
Banking environment: International historical perspectives – Entorno bancario: Perspectiva internacional e histórica
***
Unidad 1. Las crisis financiera ¿viejos o nuevos problemas en las finanzas internacionales desde 1929 hasta hoy? 1. Las crisis financieras en perspectiva: El crack de 1929 y las crisis de finales del siglo XX
2. Crisis financieras y préstamo interbancario internacional. Nuevos análisis a raiz de la reciente crisis
3. La depresión de 2008 y las políticas emprendidas por los gobiernos y los supervisores
4. Qué lecciones pueden obtenerse de las crisis pasadas

***

Adaptación programa EFPA: Módulo 1. Instrumentos y mercados financieros (1.B. Los ciclos económicos; 3.D.1. Mercados financieros: conceptos y funciones)
Unidad 2. La dinámica de la ventaja competitiva: informatización y cambio tecnológico en la industria bancaria 1. Cambio tecnológico y competitividad en los mercados bancarios. Consideraciones sobre la "paradoja de la productividad"
2. Informatización y teleproceso en los bancos y cajas españoles
3. Un caso de estudio: el liderazgo tecnológico de "la Caixa" - Caixabank

***

Adaptación programa EFPA. Estudio de caso: desarrollos de la estrategia multicanal en los productos bancarios
Unidad 3. Sistemas de pago, banca minorista y banca de servicios 1. Comercio minorista, banca y sistemas de pago
2. Las tarjetas de plástico y el desarrollo de una banca de servicios: la perspectiva evolutiva y el "Two-Sided Market Approach"
3. Resistiendo al "cambio climático": las incertidumbres de la banca de servicios europea, los nuevos paradigmas tecnológicos y el reto del FinTech

***

Adaptación programa EFPA: Módulo 1. Instrumentos y mercados financieros (3.E.3. El Banco Central Europeo y la política monetaria. El sistema TARGET: objeto y funcionamiento). Módulo 7. Crédito y financiación (1.A.5. Tarjetas de crédito)
SEGUNDA PARTE (Luis Angel Veiga Fernández):
Negocio bancario. Crédito y Financiación.
Temas 1 al 6 totalmente adaptados al módulo 7 del programa EFPA: Crédito y Finanaición.
***
Tema 1.- Productos de crédito A. Tipos de préstamos
1.Crédito al consumo
2.Crédito hipotecario
3.Leasing
4.Renting
5.Tarjetas de crédito
B. Análisis financiero del préstamo
1.Comisiones y otros costes
2.Tipo de interés fijo y variable
3.Métodos de amortización
Tema 2.- Análisis del riesgo de particulares A. Riesgo de crédito
B. Riesgo jurídico
C. Riesgo operativo
D. Factores que determinan el nivel de riesgo
Tema 3.- Las fases del riesgo de particulares A. Estudio
B. Concesión
C. Formalización
D. Seguimiento
Tema 4.- Análisis de las garantías A. Garantías reales
B. Garantías personales
C. Garantías pignoraticias con activos financieros
Tema 5.- Apalancamiento A. Efecto del apalancamiento en una operación de crédito
B. Ratios de endeudamiento en una operación de crédito
Tema 6.- Gestión de la insolvencia A. Clasificación de las operaciones vencidas
B. Negociación con la entidad
C. Proceso de impago. El impago como un problema de pronóstico.
D. Soluciones
E. Procedimiento judicial
Tema 7.- Otros temas relacionados con el negocio bancario A. Reestructuración del sector bancario. Unión Bancaria (MUS, MUR)
B. Protección al cliente bancario. Servicio de Reclamaciones del Banco de España
C. Fondo de Garantía de Depósitos en Entidades Bancarias
D. Exclusión Financiera. Banca Ética: responsabilidad social, idoneidad de clientes y otras cuestiones éticas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B2 B5 B6 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C4 C5 C6 C7 C8 16 36.8 52.8
Seminar A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 19.1 29.1
Supervised projects B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 9 17.1 26.1
Objective test A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B5 B6 B8 B9 B12 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 2 0 2
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación e desenvolvemento por parte do profesor da materia correspondente na sesión de clase. Dita explicación irá acompañada das fontes e bibliografía axeitadas para que o alumno poda profundar na materia desenvolvida, tanto en termos teóricos como prácticos.
Seminar Clase-seminario
Supervised projects Ao comezo de cada unha das partes da materia asignaranse unha serie de traballos que nalgúns casos desenrolaranse de xeito individual e outros en grupo. Ditos traballos serán titorizados particularmente (alumno ou grupos de alumnos) para que se acaden os obxectivos previstos. Para a súa avaliación podería esixirse que os traballos se expoñan públicamente e se estableza un debate na clase ao redor dos mesmos.
Objective test Exame final

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Nos casos que proceda realizarase atención personalizada, preferentemente en horas de titoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A súa avaliación compútase xunto cas intervencións do alumno en clase nos traballo tutelados. 0
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B2 B5 B6 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C4 C5 C6 C7 C8 A súa avaliación compútase dentro da proba obxectiva. 0
Supervised projects B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Esta porcentaxe constitúe a media dos porcentajes da primeira e a segunda parte da asignatura: A porcentaxe exacta para cada parte explicítase en "Observacións" 40
Objective test A2 A3 A11 A12 A19 A25 A28 B1 B5 B6 B8 B9 B12 B14 B15 B17 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Esta porcentaxe constitúe a media dos porcentajes da primeira e a segunda parte da asignatura: A porcentaxe exacta para cada parte explicítase en "Observacións" 60
 
Assessment comments

DETALLE DO SISTEMA DE AVALIACIÓN (tanto para a primeira como a segunda oportunidade):

Avaliación continua: Participación en clase, Seminarios e Traballos tutelados (Primeira parte: 50%; Segunda parte: 30%)

Proba final: Avaliación do conxunto das habilidades e contidos do curso a través dunha proba escrita (Primeira parte: 50%; Segunda parte: 70%)

CONDICIÓNS PARA SER AVALIADO

- En primeiro lugar é necesaria unha asistencia mínima ás sesións de clase do 80% en cada parte da asignatura; de non acadar ese mínimo non poderá realizarse o exame final.

- É necesario superar ambas partes da materia para que se poida aplicar unha nota final media (se non se supera unha das partes a nota final sería de suspenso). Así mesmo na segunda parte é necesario obter no exame final polo menos 4 puntos sobre 10 para poder sumar a avaliación continua e superar esta parte.

Segundo acordo na reunión de coordinación do 20.05.2019, en relación coa Avaliación da materia: 

Na avaliación continua da materia, será requisito indispensable para ser avaliado a asistencia regular, con participación activa e aproveitamento, ás sesións presenciais e actividades organizadas polos coordinadores da materia e do Mestrado.” Como se indica anteriormente, a asistencia mínima a cada parte da asignatura é do 80% das sesións de clase.

Lémbrase tamén o Acordo marco para elaboración das guías GADU (Aprobado na reunión da Comisión Permanente do 4 de xullo de 2011) consonte a cualificación de non presentado:

“Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.”

As condicións de
avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19 das Normas de Avaliación,
Revisión e Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado
Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por
medio dunha proba mixta que suporá o 100 % da cualificación final. Esta proba
mixta será deseñada de maneira singular e específica para valorar en que medida
o/a estudante adquiriu os resultados da aprendizaxe aos que se fai referencia
na presente guía.

Os criterios de
avaliación son os mesmos tanto para o alumnado matriculado a tempo completo
como no caso do que posúe recoñecemento de dedicación a tempo parcial e/ou
dispensa académica de exención de asistencia.

OBSERVACIÓNS XERÁIS

Está prohiblido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

O estudantando acreditará a súa personalidade de acordo coa normativa vixente


Sources of information
Basic

PRIMEIRA PARTE

Alvarez, Sebastián (2015): "The Mexican debt crisis redux: international interbankmarkets and financial crisis, 1977–1982", Financial History Review 22 (1), 79-105.

A­lvarez,Sebastian y Flores Zendejas, Juan (2014): " Trade finance and Latin America's lost decade: Theforgotten link", Investigaciones deHistoria Económica-Economic History Research 10 (2), 127-139

Barba Navaretti, G.; Calzolari, G. and Pozzolo, A.P. (2017): FinTech and Banking. Friends or Foes? EUROPEAN ECONOMY: BANKS, REGULATION, AND THE REAL SECTOR 2017, issue 2. (disponible en https://european-economy.eu/)

Baskin, J.B. and Miranti, P. J. (1997): A History of Corporate Finance, Cambridge UniversityPress, Cambridge.

Bátiz-Lazo,B., Haigh, T., & Stearns, D. (2014): "How the Future Shaped the Past:The Case of the Cashless Society". Enterprise & Society, 15 (1),103-131.

Batiz-Lazo, Bernado; J. Carles Maixé-Altés; Paul Thomes (eds.) (2010): TechnologicalInnovation in Retail Finance: International Historical Perspectives. Oxford-New York: Routledge.

Bátiz-Lazo, B. & Del Angel-Mobarak, G. (2018). “The Ascent of Plastic Money: International Adoption of the Bank Credit Card, 1950–1975”. Business History Review , vol. 92, no. 3, Autumn. DOI: 10.1017/S0007680518000752

Brandeis, L. D. (1994): Eldinero de los demás y de cómo lo utilizan los banqueros , Ariel, Barcelona.

Cortada, James W. (2006): The Digital Hand. HowComputers Changed the Work of American Financial, Telecommunications, Media,and Entertainment Industries . New York, Oxford Universiy Press.

Evans,David S., and Richard Schmalensee (2008): "Markets with Two-sidedPlatforms." Issues in Competition and Law Policy 1, no. 28,667-693.

King, Michael R. and Richard W. Nesbitt (eds.) (2020): The Technological Revolution in Financial Services. How Banks, Fintechs, and Customers Win Together. UNIVERSITY OF TORONTO PRESS, Toronto-Buffalo-London.

Maixé-Altés, J. Carles (2020): "Retail trade and payment innovations in the digital era: a cross-industry and multi-country approach", Business History 62 (4), 588-612. [DOI: 10.1080/00076791.2018.1471062]

Maixé-Altés, J. Carles (2019): "The Digitalisation of Banking: A New Perspective from the European Savings Banks Industry before the Internet," Enterprise and Society, 20 (1), 159-198. [DOI : 10.1017/eso.2018.18 ].

Mizen, P.(ed.) (2003): Monetary History, Exchange Rates and financial Markets. Essays inhonour of Charles Goodhart, Edward Elgar, Cheltenham, vol. 2.

O’Rourke, K. H. and Williamson, J. G. (2000): Globalization and History, The MIT Press,Cambridge, Mass.

Piketty, Thomas (2014): Capital in the Twenty-First Century. Londres, Belknap Press

Reinhart, CarmenM. and Rogoff, Kenneth S. (2009): This time is different: eight centuries offinancial folly. Princeton: Princeton University Press

Rochet,Jean-Charles and Jean Tirole (2006): "Two-sided markets: a progressreport." The RAND Journal of Economics 37, no. 3, 645-667.

Stearns, D.L. (2011): Electronic Value Exchange. Origins of the VISA Electronic PaymentSystem . London, New York: Springer.

Sylla, R.;Tilly, R. and Tortella, G. (1999): The State, the Financial System, and Economic Modernization, Cambridge University Press, Cambridge.

SEGUNDA PARTE

Ayora Aleixandre, J., Deprés Polo, M. y Villegas Martos, R. (2017): Manual de Regulación Bancaria en España. Edita FUNCAS

Bueno Campos, E. -Director- (2001): Evolución y perspectivas de la banca española, Civitas, Madrid.

Calvo González, J.L. y Calvo González, T. (2005): Préstamos Hipotecarios (la compra de bienes inmuebles), Aula Aberta UNED, Madrid.

Calvo González, J.L. y Martínez Àlvarez, J.A. (2006): Fundamentos del dinero y de la banca, Sanz y Torres, S.L.

Calvo, A.; Parejo, J.A.; Rodríguez Saiz, L., Cuervo, A. y Alcalde, E. (2018): Manual del sistema financiero español, Ariel, Barcelona.

Castaño, F.J., Tascón, M.T. y Castro, P. (2017): Gestión y operativa bancaria. Ed. Pirámide.

Castelló Muñoz, E. (1996): Dirección y organización de entidades financieras, ESIC.

Garrido Buj, S. (2001): Las entidades de créditos: funcionamiento y gestión, UNED, Madrid.

López Pascual, J. y Sebastián González, A. (2008): Gestión Bancaria. Factores clave en un entorno competitivo, McGraw Hill, Madrid.

López Pascual, J. y Sebastián González, A. (2015): Economía y Gestión Bancaria, Pirámide, Madrid.

Pampillón Fernández, F. y otros (2004): Apuntes de tendencias del sistema financiero español, Dykinson, Madrid.

Pérez Ramírez, J. y Calvo González-Valinas, J. (2006): Instrumentos financieros. Análisis y valoración con una perspectiva bancaria y de información financiera, Pirámide.

Rasines García, L.A. y Sánchez Ávila, A. (2013): Dinero y Banca, Uned, Madrid

Rasines García, L.A. y Sánchez Ávila, A. (2013): Dinero y Banca. Cuestiones resueltas, Uned, Madrid

Río Bárcena, J. (2001): Guía práctica de los servicios bancarios I, Pirámide.

Río Bárcena, J. (2001): Guía práctica de los servicios bancarios II, Pirámide.

Santos Palacio, J.R. y Camps Torres, J. (2002): Dirección estratégica bancaria, Díaz de Santos.

Urbaneja Cillán, J. (2018): La ordenación internacional y europea de las entidades de crédito: la Unión Bancaria. Editorial Tirant lo Blanch.

Uría Fernández, F. (2018): La nueva regulación y supervisión bancaria. Diez años de reforma tras la crisis. Editorial Aranzadi – Thomson Reuters.

Complementary Buscador de Economía y Empresa (). http://www.buscadoree.udc.es/. Facultad Ciencias Económicas y Empresariales - UDC
Centre for Economic Policy Research (). http://www.cepr.org/default_static.htm.
Comisión Nacional del Mercado de Valores (). http://www.cnmv.es/index.htm.
Federal Deposit Insurance Corporation (). http://www.fdic.gov/index.html.
Federal Reserve Board, USA - Statistics (). http://www.federalreserve.gov/econresdata/releases/statisticsdata.htm.
The Federal Reserve Board USA: Statistics: Releases and Historical Data (). http://www.federalreserve.gov/releases/.
Fundación de las Cajas de Ahorros (FUNCAS) (). http://www.funcas.es/.
International Futures – Exploring Alternative Global Possibilities (). http://www.ifs.du.edu/index.aspx.
Istituto Galego de Estadística (). http://www.ige.eu/ga/index.htm.
Istituto Galego de Estadística - IGE (). http://www.ige.eu/ga/index.htm.
Savings Banks; Retail Banking (WSBI - ESBG) (). http://www.savings-banks.com/generalHome.aspx.
Asociación Española de la Banca (). www.aebanca.es.
Analistas Financieros Internacionales (). www.afi.es.
Asociación Hipotecaria de España (). www.ahe.es.
Establecimientos financieros de crédito (). www.asnef.es.
Banco de España (). www.bde.es.
Confederación Española de Cajas de Ahorros (). www.ceca.es.
Cinco Dias (). www.cincodias.com.
Banco Central Europeo (). www.ecb.int.
El Economista (). www.eleconomista.es.
El País (). www.elpais.com.
Expansión (). www.expansion.com.
Instituto Nacional de Estadística (). www.ine.es.
Inverco (Inversión Colectiva) (). www.inverco.es.
Invertia (). www.invertia.com.
La Voz de Galicia (). www.lavozdegalicia.es.
Ministerio de Economia y Hacienda (). www.mineco.es.
La Gaceta de los Negocios (). www.negocios.com.
Unión Nacional de Cooperativas de Crédito y Cajs Rurales y Profesionales (). www.unacc.es.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fiscalidade das Operacións e dos Instrumentos Financeiros/611403301
Análise e xestión de riscos/611403304
Instrumentos financeiros derivados/611403305
Contabilidade de entidades e instrumentos financeiros/611403309

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Mercados Financeiros/611403302
Sistema financeiro/611403307

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.