Identifying Data 2020/21
Subject (*) Information Systems Code 611448011
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Miñones Crespo, Ramon
E-mail
ramon.minones@udc.es
Lecturers
Miñones Crespo, Ramon
E-mail
ramon.minones@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Coñecer as funcións e compoñentes dos Sistemas de Información Empresarial e, en particular, dun Sistema de Información dunha entidade financeira desde a óptica do titulado en Administración e Dirección de Empresas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos.

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Sesión maxistral.
- Solución de problemas.
- Seminario.
- Proba mixta.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.

– Correo electrónico:Regularmente. Facer consultas; solicitar encontros virtuais.
– Moodle:Regularmente. Segundo a necesidade do alumnado e a sua interacción cos recursos utilizados na plataforma.
– Teams:Regularmente. Clases, tutorías o reunións virtuais.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizan modificacións.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. Se dispoñen de todos os materiais de traballo ou enlaces no Moodle da asignatura.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Analizar e deseñar un sistema de información, dende a perspectiva da xestión da empresa.
A11 Comprender o papel das TIC no desenvolvemento de novas formas de organización e de facer negocios
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B22 Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o papel que desempeñan os sistemas de información nas organizacións empresariais e cales son os seus compoñentes. Coñecer o ciclo de vida dun sistema de información empresarial e, especificamente, que papel desempeñan os usuarios do mesmo nas distintas fases que abarca devandito ciclo de vida. BJ2
BJ3
BJ5
BJ10
BJ12
BJ13
BJ27
BJ28
CC3
CC6
CC7
CC8
Aspectos prácticos específicos relacionados coas TIC no ámbito da xestión financeira da empresa. AJ10
AJ11
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ8
BJ10
BJ12
BJ13
BJ15
CC3
CC6
CC7
CC8
Coñecer e manexar ferramentas TIC usuais nos SIE, con especial incidencia nas denominadas de "automatización de oficinas". BJ2
BJ3
BJ5
BJ10
BJ12
BJ13
BJ22
BJ25
CC3
CC6
CC7
CC8
Coñecer, con carácter xeral, os elementos básicos do sistema da información dunha entidade financeira. BJ2
BJ3
BJ5
BJ10
BJ12
BJ13
BJ22
BJ24
BJ26
CC3
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución ao Sistema de Información empresarial. 1.1. A información como recurso da actividade empresarial.
1.2. O Sistema de Información na empresa. Concepto, actividades e compoñentes.
1.3. O Sistema de Información e os niveis de decisión empresarial.
1.4. O Sistema de Información empresarial e a contorna da empresa.
2. O ciclo de vida dun Sistema de Información. 2.1. Introdución.
2.2. Ciclo de vida dun Sistema de Información. Fases.
2.3. O compoñente humano: perfís e características.
2.4. Análise e deseño dun Sistema de Información. Concepto. Especial consideración do modelo de datos e procedementos.
3. Sistemas de Información Empresarial e TIC. 3.1. Ferramentas básicas.
3.2. Ferramentas OAS.
3.3. Outras ferramentas: de axuda ao deseño.
4. Visión xeral doutros aspectos relevantes nun Sistema de Información dunha entidade financeira. 4.1. Estrutura xeral do sistema de información nunha empresa financeira.
4.2. O banco en casa.
4.3. O diñeiro de plástico.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A11 B3 B4 B15 B22 B24 C3 C6 C7 C8 10 20 30
Problem solving A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 C4 8 16 24
Seminar A10 A11 B2 B3 B4 B8 B10 B12 B13 B22 B24 B26 C3 C6 C7 C8 3 3 6
Mixed objective/subjective test A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 2 11 13
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Realizarase unha exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de orientar ao alumno na súa preparación, proporcionado na devandita exposición material e/ou bibliografía para que o alumno poida profundar na temática dos diferentes contidos tratados.
Problem solving Con esta técnica preténdese resolver unha situación problemática concreta. Partindo dos coñecementos ques traballaron nas sesións teóricas exporanse e discutirán solucións para distintos exemplos prácticos.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Mixed objective/subjective test Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test , preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Problem solving
Description
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.

Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase o alumno será guiado, supervisado ou atendido polos docentes encargados.

O alumno dispón das tutorías virtuais dos profesores da materia nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.-

É unha exame seguindo os criterios expostos nas metodoloxías.
50
Problem solving A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 C4 A solución dos problemas expostos polo profesor para a súa solución por parte dos alumnos serán obxecto dunha avaliación continua nos termos fixados para cada un deles no momento da súa formulación.
50
 
Assessment comments

Os criterios de cualificación son os mesmos para cada unha das oportunidades de avaliación. Isto quere dicir:

1) en ambas as probas de avaliación teranse en conta as cualificacións obtidas na metodoloxía "Solución de problemas";

2) o exame correspondente á proba mixta, en ambas as oportunidades de avaliación, cualifícase sobre 5 puntos (o 50% da avaliación final).

Os estudantes en réxime de estudo a tempo parcial, en función da súa problemática particular e das posibilidades do profesorado, terán as mesmas oportunidades que o resto dos alumnos para realizar a avaliación continua da materia.

A cualificación final da oportunidade adiantada realizarase mediante unha proba mixta específica, que comprenda todos os contidos e competencias da materia.

A cualificación de non presentado aplicarase ao  alumnado que soamente participa en actividades de avaliación que presentan un peso inferior ao 20% na calificación final, independentemente da puntuación obtida. 


Sources of information
Basic GHOSH, AMALENDU (2012). Managing Risks in Commercial and Retail Banking. John Wiley & Sons
Díaz Salvo, Juan Manuel (2014). Aplicaciones informáticas de hojas de cálculo: UF0321. Excel 2013. Editorial Tutor Formación
Ferrer Gilabert, Sergio; Puig Denia, Alba (2014). Bases de datos para la gestión de los sistemas de información en la empresa: una aplicación a través de Access. Beatriz Forés Julián
Savoie, Michael (2016). Building Successful Information Systems. Business Expert Press
Lévy-Bencheton, Cornelia (2016). Data Science, Banking, and Fintech. O'Reilly Media, Inc.
Magal; Word (2009). Essentials of Business Processes and Information Systems. John Wiley & Sons
Sieber, Sandra; Valor, Josep; Porta, Valentín (2006). Los sistemas de información en la empresa actual: aspectos estratégicos y alternativas tácticas. McGraw-Hill España
Gutiérrez, Jairo (2016). Modelos financieros con Excel 2013: herramientas para mejorar la toma de decisiones empresariales (3a. ed.). Ecoe Ediciones
Fernández Otero, Marco; Navarro Huerga, Miguel (2014). Sistemas de información en la Empresa. Servicio de Publicaciones. Universidad de Alcalá

No desenvolvemento dos diferentes temas utilizaranse materiais realizados polos profesores da materia e recursos en liña. Estes materiais e recursos serán incluídos no Moodle oficial da materia.

Complementary Skinner, Chris (2014). Digital Bank. Marshall Cavendish International
Weickgenannt; Turner (2013). Accounting Information Systems: The Processes and Controls, 2nd Edition. John Wiley & Sons
Tur Faúndez, Carlos (2018). Derecho de las nuevas tecnologías. Editorial Reus
Gómez Fernández, Luis; Andrés Álvarez, Ana (2010). Guía de aplicación de la Norma UNE-ISO/IEC 27001 sobre seguridad en sistemas de información para pymes. AENOR - Asociación Española de Normalización y Certificación
Tegarden; Wixom; Dennis (2012). Systems Analysis and Design with UML,. John Wiley & Sons
Veena HingarhArif Ahmed (2015). Understanding and Conducting Information Systems Auditing. John Wiley & Sons Singapore Pte. Ltd


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.