Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Sistemas de información Código 611448011
Titulación
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Miñones Crespo, Ramon
Correo electrónico
ramon.minones@udc.es
Profesorado
Miñones Crespo, Ramon
Correo electrónico
ramon.minones@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Coñecer as funcións e compoñentes dos Sistemas de Información Empresarial e, en particular, dun Sistema de Información dunha entidade financeira desde a óptica do titulado en Administración e Dirección de Empresas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Sesión maxistral.
- Solución de problemas.
- Seminario.
- Proba mixta.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.

– Correo electrónico:Regularmente. Facer consultas; solicitar encontros virtuais.
– Moodle:Regularmente. Segundo a necesidade do alumnado e a sua interacción cos recursos utilizados na plataforma.
– Teams:Regularmente. Clases, tutorías o reunións virtuais.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizan modificacións.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. Se dispoñen de todos os materiais de traballo ou enlaces no Moodle da asignatura.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Analizar e deseñar un sistema de información, dende a perspectiva da xestión da empresa.
A11 Comprender o papel das TIC no desenvolvemento de novas formas de organización e de facer negocios
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B22 Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer, con carácter xeral, os elementos básicos do sistema da información dunha entidade financeira. BP2
BP3
BP5
BP10
BP12
BP13
BP22
BP24
BP26
CM3
CM7
CM8
Aspectos prácticos específicos relacionados coas TIC no ámbito da xestión financeira da empresa. AP10
AP11
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
BP10
BP12
BP13
BP15
CM3
CM6
CM7
CM8
Coñecer e manexar ferramentas TIC usuais nos SIE, con especial incidencia nas denominadas de "automatización de oficinas". BP2
BP3
BP5
BP10
BP12
BP13
BP22
BP25
CM3
CM6
CM7
CM8
Coñecer o papel que desempeñan os sistemas de información nas organizacións empresariais e cales son os seus compoñentes. Coñecer o ciclo de vida dun sistema de información empresarial e, especificamente, que papel desempeñan os usuarios do mesmo nas distintas fases que abarca devandito ciclo de vida. BP2
BP3
BP5
BP10
BP12
BP13
BP27
BP28
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ao Sistema de Información empresarial. 1.1. A información como recurso da actividade empresarial.
1.2. O Sistema de Información na empresa. Concepto, actividades e compoñentes.
1.3. O Sistema de Información e os niveis de decisión empresarial.
1.4. O Sistema de Información empresarial e a contorna da empresa.
2. O ciclo de vida dun Sistema de Información. 2.1. Introdución.
2.2. Ciclo de vida dun Sistema de Información. Fases.
2.3. O compoñente humano: perfís e características.
2.4. Análise e deseño dun Sistema de Información. Concepto. Especial consideración do modelo de datos e procedementos.
3. Sistemas de Información Empresarial e TIC. 3.1. Ferramentas básicas.
3.2. Ferramentas OAS.
3.3. Outras ferramentas: de axuda ao deseño.
4. Visión xeral doutros aspectos relevantes nun Sistema de Información dunha entidade financeira. 4.1. Estrutura xeral do sistema de información nunha empresa financeira.
4.2. O banco en casa.
4.3. O diñeiro de plástico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A11 B3 B4 B15 B22 B24 C3 C6 C7 C8 10 20 30
Solución de problemas A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 8 16 24
Seminario A10 A11 B2 B3 B4 B8 B10 B12 B13 B22 B24 B26 C3 C6 C7 C8 3 3 6
Proba mixta A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 2 11 13
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Realizarase unha exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de orientar ao alumno na súa preparación, proporcionado na devandita exposición material e/ou bibliografía para que o alumno poida profundar na temática dos diferentes contidos tratados.
Solución de problemas Con esta técnica preténdese resolver unha situación problemática concreta. Partindo dos coñecementos ques traballaron nas sesións teóricas exporanse e discutirán solucións para distintos exemplos prácticos.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Proba mixta Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test , preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.

Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase o alumno será guiado, supervisado ou atendido polos docentes encargados.

O alumno dispón das tutorías virtuais dos profesores da materia nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 A solución dos problemas expostos polo profesor para a súa solución por parte dos alumnos serán obxecto dunha avaliación continua nos termos fixados para cada un deles no momento da súa formulación.
50
Proba mixta A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.-

É unha exame seguindo os criterios expostos nas metodoloxías.
50
 
Observacións avaliación

A)   NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1.    Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

2.    Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

B)   TIPOS DE CUALIFICACIÓN:

 1.    Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

 2.    Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo completo.

C)   OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1.    Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección.

2.    Segunda oportunidade: Manteranse as cualificacións obtidas na metodoloxía "Solución de problemas" realizadas no presente curso académico. Realizarase unha proba mixta que comprenda os mesmos contidos incluídos na primeira oportunidade.

3.    Convocatoria adiantada: Será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 % da cualificación final,  que comprenda todos os contidos e competencias da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica GHOSH, AMALENDU (2012). Managing Risks in Commercial and Retail Banking. John Wiley & Sons
Díaz Salvo, Juan Manuel (2014). Aplicaciones informáticas de hojas de cálculo: UF0321. Excel 2013. Editorial Tutor Formación
Ferrer Gilabert, Sergio; Puig Denia, Alba (2014). Bases de datos para la gestión de los sistemas de información en la empresa: una aplicación a través de Access. Beatriz Forés Julián
Savoie, Michael (2016). Building Successful Information Systems. Business Expert Press
Lévy-Bencheton, Cornelia (2016). Data Science, Banking, and Fintech. O'Reilly Media, Inc.
Magal; Word (2009). Essentials of Business Processes and Information Systems. John Wiley & Sons
Sieber, Sandra; Valor, Josep; Porta, Valentín (2006). Los sistemas de información en la empresa actual: aspectos estratégicos y alternativas tácticas. McGraw-Hill España
Gutiérrez, Jairo (2016). Modelos financieros con Excel 2013: herramientas para mejorar la toma de decisiones empresariales (3a. ed.). Ecoe Ediciones
Fernández Otero, Marco; Navarro Huerga, Miguel (2014). Sistemas de información en la Empresa. Servicio de Publicaciones. Universidad de Alcalá

No desenvolvemento dos diferentes temas utilizaranse materiais realizados polos profesores da materia e recursos en liña. Estes materiais e recursos serán incluídos no Moodle oficial da materia.

Bibliografía complementaria Skinner, Chris (2014). Digital Bank. Marshall Cavendish International
Weickgenannt; Turner (2013). Accounting Information Systems: The Processes and Controls, 2nd Edition. John Wiley & Sons
Tur Faúndez, Carlos (2018). Derecho de las nuevas tecnologías. Editorial Reus
Gómez Fernández, Luis; Andrés Álvarez, Ana (2010). Guía de aplicación de la Norma UNE-ISO/IEC 27001 sobre seguridad en sistemas de información para pymes. AENOR - Asociación Española de Normalización y Certificación
Tegarden; Wixom; Dennis (2012). Systems Analysis and Design with UML,. John Wiley & Sons
Veena HingarhArif Ahmed (2015). Understanding and Conducting Information Systems Auditing. John Wiley & Sons Singapore Pte. Ltd


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías