Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna |
A5 |
Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza |
A6 |
Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo |
A7 |
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos |
A8 |
Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa |
A9 |
Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B20 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24 BJ25 BJ26 BJ27 BJ28
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CC1 CC3 CC6
|
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7
|
CC1 CC3 CC6
|
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ8 BJ12 BJ14 BJ15 BJ17 BJ18 BJ20 BJ24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC6
|
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ13 BJ14 BJ15 BJ16 BJ17 BJ18 BJ20 BJ23 BJ24 BJ25
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ6 BJ8 BJ9
|
CC1 CC2 CC3 CC6
|
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ11 BJ12
|
CC1 CC2 CC3 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
El objetivo financiero de la empresa |
La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero. |
El valor; especificación y contenido. |
Descuento de flujos y coste de capital. |
Valoración de empresas. |
¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas. |
Valoración de intangibles. |
¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento. |
Selección de inversiones. |
Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza. |
Riesgo e incertidumbre. |
La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión |
Multicriterio. |
Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos. |
Opciones Reales |
Valoración de opciones reales. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Problem solving |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
12 |
12 |
24 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Problem solving |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Mixed objective/subjective test |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Assessment comments |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os
ecriterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira,
- A primeira e segunda oportunidade avaliaranse calculando a
media dos resultados da avaliación continua e da proba final, coas
ponderacións indicadas nesta guía. - Oportunidade adiantada:
avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de
tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía
do curso inmediatamente anterior - Os alumnos con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensaacadémica de exención de
asistencia serán avaliados calculando a media dos resultados das
alomenos tres probas de avaliación continua e a proba final, coas
ponderacións sinaladas nesta guía.
A avaliación continua
basearase nos resultados das alomenos tres probas mixtas. A primeira
delas pondera un 20% na cualificación do curso, e as outras dúas un 15%
cada unha. Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas
sinaladas a tal efecto polo equipo docente da materia., ou cando
proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso
prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como
cero a efecto de calcula-la avaliación global. De conformidade coa
normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado"
exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun
20% na avaliación global do curso, con independencia da cualificación
acadada. De se considerar necesario, poderá publicarse undocumento
de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. En calquera caso, non se permitirá o emprego de material de
apoio en ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou
conxunto. Durante as aulas, salvoautorización expresa por parte
dos profesores, os móbiles, ordenadores, smartwatches, ecalquera outro
aparello electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento
fóra da vista; duranteos exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou ouso indebido destes aparellos serán
causas de expulsión da aula ou dos exames,e neste último caso terán a
interpretación de fraude. A gravación das aulas e/ou as titiorías non
está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código
Penal. A comisión de fraude poderáimplicar que o alumno deba
examinarse de forma oral ante un Tribunal compostopolo equipo docente da
materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicasque se poidan
derivar.
|
Sources of information |
Basic
|
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|