Identifying Data 2016/17
Subject (*) Valoración financeira Code 611448012
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Financeira e Contabilidade
Coordinador
Llano Monelos, Pablo de
E-mail
pablo.de.llano@udc.es
Lecturers
Llano Monelos, Pablo de
Piñeiro Sanchez, Carlos
E-mail
pablo.de.llano@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
General description La materia pretende proporcionar un conocimiento preciso de la fundamentación teórica del proceso de valoración financiera, tanto en lo relativo a proyectos de inversión como a empresas, y desarrollar las capacidades para aplicar con éxito estos conocimientos en situaciones reales.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna
A5 Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza
A6 Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo
A7 Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos
A8 Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa
A9 Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B20 Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ20
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
CC1
CC3
CC6
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
CC1
CC3
CC6
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CC1
CC3
CC6
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ8
BJ12
BJ14
BJ15
BJ17
BJ18
BJ20
BJ24
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
CC1
CC2
CC6
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ20
BJ23
BJ24
BJ25
CC1
CC2
CC3
CC6
CC7
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
BJ9
CC1
CC2
CC3
CC6
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ11
BJ12
CC1
CC2
CC3
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
El objetivo financiero de la empresa La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero.
El valor; especificación y contenido. Descuento de flujos y coste de capital.
Valoración de empresas. ¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas.
Valoración de intangibles. ¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento.
Selección de inversiones. Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza.
Riesgo e incertidumbre. La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión
Multicriterio. Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos.
Opciones Reales Valoración de opciones reales.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 15 30
Problem solving A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C6 C7 12 12 24
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 4 4 8
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 5 5 10
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos aspectos básicos dos capítulos.
Problem solving Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo
Mixed objective/subjective test Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico.
Mixed objective/subjective test Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. 50
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. 50
 
Assessment comments

De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os
ecriterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira,

  • A primeira e segunda oportunidade avaliaranse calculando a
    media dos resultados da avaliación continua e da proba final, coas
    ponderacións indicadas nesta guía.
  • Oportunidade adiantada:
    avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de
    tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía
    do curso inmediatamente anterior
  • Os alumnos con recoñecemento de
    dedicación a tempo parcial e dispensaacadémica de exención de
    asistencia serán avaliados calculando a media dos resultados das
    alomenos tres probas de avaliación continua e a proba final, coas
    ponderacións sinaladas nesta guía.

A avaliación continua
basearase nos resultados das alomenos tres probas mixtas. A primeira
delas pondera un 20% na cualificación do curso, e as outras dúas un 15%
cada unha.

Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas
sinaladas a tal efecto polo equipo docente da materia., ou cando
proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso
prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como
cero a efecto de calcula-la avaliación global.

De conformidade coa
normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado"
exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun
20% na avaliación global do curso, con independencia da cualificación
acadada.

De se considerar necesario, poderá publicarse undocumento
de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. En calquera caso, non se permitirá o emprego de material de
apoio en ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou
conxunto.

Durante as aulas, salvoautorización expresa por parte
dos profesores, os móbiles, ordenadores, smartwatches, ecalquera outro
aparello electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento
fóra da vista; duranteos exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou ouso indebido destes aparellos serán
causas de expulsión da aula ou dos exames,e neste último caso terán a
interpretación de fraude. A gravación das aulas e/ou as titiorías non
está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código
Penal.

A comisión de fraude poderáimplicar que o alumno deba
examinarse de forma oral ante un Tribunal compostopolo equipo docente da
materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicasque se poidan
derivar.


Sources of information
Basic Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.