Identifying Data 2020/21
Subject (*) Financial Appraisal Code 611448012
Study programme
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Calvo Silvosa, Anxo Ramon
E-mail
anxo.calvo.silvosa@udc.es
Lecturers
Calvo Silvosa, Anxo Ramon
Fernandez Castro, Angel Santiago
E-mail
anxo.calvo.silvosa@udc.es
angel.fernandez.castro@udc.es
Web http:////moodle.udc.es/
General description A materia pretende proporcionar un coñecemento preciso da fundamentación teórica do proceso de valoración financeira, para podelo aplicar a situacións concretas e prácticas (proxectos, empresas, operacións financeiras, etc.)

Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificación nos contidos.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Todas as previstas no plan inicial pero se desenvolverán online.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Todas as previstas no plan inicial pero se desenvolverán online.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Pasarán a desenvolverse online.

4. Modificacións na avaliación

A avaliación continua desenvolverase online.

*Observacións de avaliación:

Se for posible, o exame final sería presencial. Se non, faríase online.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non haberá modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna
A5 Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza
A6 Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo
A7 Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos
A8 Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa
A9 Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
B14 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B16 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca
B17 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas
B18 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro
B20 Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os fundamentos e xustificación da teoría do investimento, así como os instrumentos de valoración das operacións financeiras. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ20
BJ24
BJ25
BJ26
BJ27
BJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e o tipo de rendemento interno. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
CC1
CC3
CC6
Aprender a utilizar os principais modelos de análise e selección de investimentos, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
CC1
CC3
CC6
Estruturar o proceso de selección de investimentos considerando tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CC1
CC3
CC6
Identificar o contexto decisional e os modelos de axuda á decisión axeitados a este. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ8
BJ12
BJ14
BJ15
BJ17
BJ18
BJ20
BJ24
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
Coñecer os fundamentos e xustificación teórica-práctica da función financeira, da Análise Economica-Financeira, desde a perspectiva financeira. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
CC1
CC2
CC6
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ20
BJ23
BJ24
BJ25
CC1
CC2
CC3
CC6
CC7
Deteminar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
BJ9
CC1
CC2
CC3
CC6
Comprender o papel dos intanxibles na contribución ao valor da empresa. AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ11
BJ12
CC1
CC2
CC3
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
O obxectivo financiero da empresa A función financeira da empresa: concepto e obxectivo financeiro.
Fundamentos de matemáticas financieras. Fundamentos. Conceptos básicos. Leis financeiras máis comúns. Operación financeira. Tantos equivalentes. Rendas financeiras. Outras operacións financeiras.
O valor: concepto e cuantificación segundo o modelo de desconto de fluxos de caixa. Descuento de flujos y tipos de descuento.
Valoración de empresas. Contexto xeral da valoración de empresas. Métodos para a valoración de empresas.
Selección de investimentos Cuantificación e determinación das variables do modelo.
Delimitación do contorno de certeza.
Riesgo e incerteza Definición, captación e ajuste do risco. Análise de sensibilidade dun proxecto de investimento
Multicriterio. Análise dos modelos de decisión multicriterio máis difundidos.
Opcións reais A introdución de flexibilidade na valoración a través das opcións reais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 12 18
Problem solving A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C6 C7 18 18 36
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 4 4 8
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 5 5 10
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos aspectos básicos dos capítulos.
Problem solving Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo
Mixed objective/subjective test Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico.
Mixed objective/subjective test Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico ou Moodle, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC. As titorías desenvólvense online.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Esta proba terá lugar no período oficial de exames. 40
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 Probas escritas periódicas destinadas a controlar o progreso do alumno ao longo do curso. Poden incluír cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Estas probas constitúen a avaliación continua. 60
 
Assessment comments

O sistema mencionado arriba é común para a primeira e a segunda oportunidades.

Con
carácter xeral, as actividades de avaliación continua serán valoradas
cando se leven a cabo de acordo coa programación prevista do grupo
correspondente. No cálculo da avaliación continua serán consideradas as
seis mellores puntuacións das sete probas realizadas ao longo do período
docente. Cada proba valerá un punto. Porén, a cualificación dunha das
probas podería substituírse pola obtida mediante a participación en
actividades complementarias programadas (conferencias, seminarios,
etc.).

Na segunda oportunidade, o alumnado poderá recuperar até 4
puntos da avaliación continua. Para isto, antes do exame da segunda
oportunidade, realizará unha proba global sobre os casos nos que se
baseou a avaliación continua da primeira oportunidade. Se o resultado
desta proba fose inferior ao da avaliación continua da primeira
oportunidade, o alumno conservará a nota da primeira oportunidade.

As
condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19 das Normas
de Avaliación, Revisión e Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de
Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o
100 % da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira
singular e específica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu
os resultados da aprendizaxe aos que se fai referencia na presente
guía.

Os estudantes a tempo parcial serán avaliados segundo o sistema descrito.

A cualificación de non presentado aplicarase ao alumnado que soamente participa en actividades de avaliación con un peso inferior ao 20% da cualificación final, independentemente da puntuación obtida.


Sources of information
Basic Arnold, G. (2008). Corporate Financial Management. Prentice Hall, Harlow, 4th Ed.
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
de la Fuente, D. (2011). Ejercicios de valoración financiera. Editorial Universitaria Ramón Areces
Rodríguez, A. (2001). Estrategias de Planificación Financiera Aplicada. Andavira editora, Santiago
Berk, J.; DeMarzo, P (2017). Finanzas Corporativas. McGraw-Hill, 9ª Ed.
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Mascareñas, J. (2011). Fusiones, adquisiciones y valoracion de empresas. Ecobook, 5º edición
Morris, J.R.; Daley, J.P. (2017). Introduction to Financial Models for Management and Planning. CRC Press
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones
Fernández, P. (1999). Valoración de empresas. Gestión 2000

Complementary De Pablo, A. (2000). Matemática de las Operaciones Financieras II. UNED
De Pablo, A. (2002). Matemática de las Operaciones Financieras I. UNED


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesións presenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución.

En escenarios docentes presenciais e semipresenciais, intentaríase facilitar, na medida do posible, o seguimento en liña das sesións presenciais.

O uso de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na aula poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.