Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Marketing financeiro Código 611448016
Titulación
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Profesorado
Blazquez Lozano, Felix
Rey García, Marta
Correo electrónico
felix.blazquez@udc.es
marta.reyg@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Sesión maxistral (realizarase de forma virtual a través de Teams)
– Sesións interactivas para desenvolver contidos prácticos e presentar estudos de caso (realizarase de forma virtual a través de Teams)
– Proba de resposta múltiple (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través del Campus Virtual)

*Metodoloxías docentes que se modifican
– Se elimina o requisito de asistencia a partir da suspensión da actividade presencial
– Seminarios: en caso de non realizarse a avaliación destes coñecementos se realizará mediante a participación en sesións maxistrais/interactivas e/ou traballos tutelados específicos.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Campus Virtual: De uso para consultar os materiais do curso, solicitar tutorías e facer o seguimento dos estudos de caso.
– Teams: sesións para titorías individuais ou en grupo reducido

4. Modificacións na avaliación
Non se realizarán cambios

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que: As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.

1. SITUACIÓNS:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
Mantéñense os mesmos que figuran na guía docente

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. As lecturas obligatorias se porán a disposición dos alumnos en formato dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Implementar un proceso de planificación estratéxica nos mercados financeiros
A18 Identificar oportunidades comerciais no sector bancario
B4 Habilidades informáticas.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B15 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións
B23 Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria
B24 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
B25 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B26 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B27 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B28 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender a identificar oportunidades e ameazas comerciais no sector bancario Comprender o proceso de comercialización de servizos financeiros Comprender a relevancia da implantación do cumprimento normativo e a ética no sector financeiro AP17
AP18
BP4
BP11
BP24
BP25
BP26
BP27
BP28
Desenvolver competencias comerciais orientadas ao asesoramento financeiro e a venda personal de servizos financeiros Adquirir ferramentas básicas para a mellora da responsabilidade social e a sustentabilidade en entidades financeiras Habilidades para superar el examen de certificación EFA AP17
AP18
BP4
BP11
BP15
BP23
BP24
BP25
BP26
BP27
BP28

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I: Ética, sostenibilidad y responsabilidad social corporativa (RSC) en el sector financiero 1. Conceptos y herramientas básicas: sostenibilidad y dimensiones ASG (medioambiental, social y gobierno), RSC. Mapeo de grupos de interés y análisis de materialidad
2. Aplicaciones prácticas en finanzas sostenibles: banca ética y sostenible, inversión (socialmente) responsable, educación financiera
3. Entorno normativo. Normas deontológicas. Conflictos de interés.
TEMA II: Competencias comerciales: de la transaccionalidad a la venta personal de servicios de asesoramiento financiero 1. El nuevo paradigma del marketing financiero: transformación digital, nuevos competidores, omnicanalidad, experiencia de cliente
2. La venta personal de servicios de asesoramiento financiero: fases de la venta, estilos de venta personal y herramientas. Comunicación persuasiva y negociación
TEMA III: FUNDAMENTOS DE MARKETING ESTRATÉGICO EN EL SECTOR FINANCIERO: OPORTUNIDADES COMERCIALES, SEGMENTACIÓN Y POSICIONAMIENTO
1. INTRODUCCIÓN: EVOLUCIÓN, CONCEPTO Y
FINALIDAD
2. ORIENTACION AL MERCADO
3. SERVICIOS: DEFINICIÓN, CARACTERÍSTICAS Y MARCO DE CALIDAD
4. COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR EN EL SECTOR FINANCIERO
5. LA PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA, SU APLICACIÓN
AL SECTOR FINANCIERO
6. SEGMENTACIÓN DE MERCADOS FINANCIEROS
7. POSICIONAMIENTO DE LOS PRODUCTOS/SERVICIOS FINANCIEROS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 A18 B4 B23 B25 7 14 21
Traballos tutelados A18 B11 B15 B23 B24 B25 B26 B27 B28 5 5 10
Presentación oral A18 B11 B15 B24 B26 B27 2 2 4
Seminario A18 B23 B28 4 4 8
Proba de resposta múltiple B25 B26 1 1 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Traballos tutelados Desarrollo de un trabajo independiente por parte del alumno, bien individualmente o en grupo, sobre un caso real o cuestión práctica planteada por el profesor que lo irá tutelando. Podrá presentarse por escrito u oralmente.
Presentación oral Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje basada en la exposición verbal a través de la que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, planteando cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica. Puede asociarse a discusiones dirigidas, presentación de trabajos tuteados o role play
Seminario Participación en conferencias invitadas a cargo de profesionales del sector financiero, cuyos contenidos serán evaluables
Proba de resposta múltiple Examen tipo test donde solo una respuesta es correcta y existe penalización para las respuestas incorrectas (penalización de un tercio del valor de la pregunta).

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Axudar o tratamento de problemas na preparación dos traballos tutelados e presentación oral, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A18 B23 B28 A participación nas conferencias e/ou seminarios que se poidan organizar será obligatoria na medida en que tanto a asistencia como os contidos dos mesmos son avaliables. 0
Presentación oral A18 B11 B15 B24 B26 B27 A calificación obtida nos traballos de equipo será a mesma para todos os membros do grupo que participen na presentación, con independencia do formato de presentación (oral e/ou escrito; presencial/virtual). 0
Traballos tutelados A18 B11 B15 B23 B24 B25 B26 B27 B28 A avaliación continua ponderará 40% e será unha combinación da participación en traballos tutelados, presentacións orais, e asistencia a tódalas sesións, xa sexan teóricas ou prácticas, incluidos seminarios ou conferencias.

A mera asistencia ás sesións, sin participación no resto de metodoloxías avaliables (traballos tutelados, presentacións orais, seminarios), non poderá ponderar máis dun 10% do total da calificación.
40
Proba de resposta múltiple B25 B26 Realizaráse un examen tipo test, que poderá ser administrado vía Campus Virtual na aula, donde solo unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizan un tercio do valor das correctas. É estrictamente necesario aprobar o examen (esto é, obter unha calificación igual ou superior a 5,00 nunha escala de 0-10) para aprobar a materia.
60
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN

 

1. Condicións de avaliación:
está prohibido o acceso ás aulas de examen con calquer dispositivo que permita
a comunicación co exterior e/ou almacenamento de datos (teléfonos móviles,
reloxos intelixentes, etc.).

 

2. Identificación do
estudante: o estudante ten que acreditar a súa identidade de acordo á normativa
vixente.

 

B) TIPOS DE CALIFICACIÓN

 

1. CALIFICACIÓN DE NON
PRESENTADO

 

Corresponde ó alumnado cando
solo participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior
ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación
alcanzada.

 

2. ESTUDANTES CON
RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE
ASISTENCIA

 

Para os estudantes
matriculados a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia
a proba de resposta múltiple suporá o 100 % da calificación final.

 

C. OPORTUNIDADES DE
AVALIACIÓN

 

1. PRIMEIRA E SEGUNDA
OPORTUNIDADE

Os criterios de avaliación
aplicaránse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluidos estudantes
Erasmus e de intercambio.

 

2. CONVOCATORIA ADIANTADA

As condicións de avaliación
da oportunidade adiantada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e
Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado Universitario)
serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba
de resposta múltiple que suporá o 100 % da calificación final.

 

D. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE
AVALIACIÓN

 

Os estudantes que suspendan a
proba de resposta múltiple recibirán a cualificación do examen como
cualificación final en todas as oportunidades.

 

As calificacións obtidas
polos estudantes na avaliación continua como resultado dos proxectos prácticos
en equipo (ata 30%) e participación individual (ata 10%) serán válidas solo
durante o curso académico en cuestión.

 

A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de
suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Castelló Muñoz, Enrique (2005). GESTIÓN COMERCIAL DE SERVICIOS FINANCIEROS. MADRID, ESIC
José María Barrutia Leganeta (2002). MARKETING BANCARIO EN LA ERA DE LA INFORMACIÓN. EDICIONES PIRÁMIDE
Pedro Embid Herraz, Miguel Martín Dávila, Victor Zorrilla Fernández (1998). MARKETING FINANCIERO. Mc Graw Hill
Jaime Rivera Camino y Carlos Mas Hernández (2015). Marketing financiero. Estrategia y planes de acción para mercados complejos. MADRID, ESIC
Arjan Sundardas Mirchandani (2005). MARKETING FINANCIERO. NUEVAS ESTRATEGIAS PARA EL S.XXI. Mc Graw Hill
Jose Ramón Sánchez Guzmán (1997). MARKETING FINANCIERO. PRINCIPIOS Y ESTRATEGIAS. EDITORIAL CIVITAS
Reggy de Feniks y Roger Peverelli (2011). REINVENTAR LOS SERVICIOS FINANCIEROS. Prentice Hall

 A bibliografía básica e complementaria actualizada se indicará en Campus Virtual (artigos, capítulos, informes, casos, materiais de soporte audiovisual, etc.)

Bibliografía complementaria (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías