Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Normas Internacionais de Información Financeira Código 611506005
Titulación
Mestrado Universitario en Contabilidade Superior e Auditoría de Contas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Puime Guillén, Félix
Correo electrónico
felix.puime@udc.es
Profesorado
Alvarez Dominguez, Maria America
Gomez Rodriguez, Maria Luz
Puime Guillén, Félix
Correo electrónico
america.alvarez@udc.es
luz.gomez@udc.es
felix.puime@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo e aplicación dos Estándares Internacionais de Información Financeira, a súa adopción pola Unión Europea e a comparación co Plan Xeral de Contabilidade e as súas normas de desenvolvemento.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer as normas vixentes de información financeira no ámbito internacional.
A5 Saber obter unha adecuada comprensión do negocio da entidad auditada, do sector no que ésta opera e a natureza das súas transaccións.
A6 Saber medir e analizar a orixe dos custos e os rendementos obtidos pola entidade auditada.
A7 Saber valorar a partir dos rexistros relevantes de información financeira, a situación e previsible evolución dunha empresa.
A9 Saber documentar os procedementos e principios contables que sigue a entidade así como os sistemas contables utilizados para registrar as súas transaccións.
A12 Saber obter unha base de xuizo razonable sobre as contas anuais individuais e consolidadas e expresar unha opinión respecto das mesmas no informe de auditoria, conforme á normativa vixente.
B1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
B4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse.
B12
C2 Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos ea súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C3 Que os alumnos sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
C4 Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e os motivos fundamentais que os sustentan a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca.
C5 Que os estudantes teñan as destrezas de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando de maneira que sexa autodirigida ou autónoma.
C8 Compromiso ético e moral coa sociedade analizados, ademáis, desde unja perspectiva solidaria.
C9 Capacidade de resolución de problemas.
C11 Desenvolvemento dun espírito crítico lóxico e creativo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos nas Normas Internacionais de Información Financeira (NIIF) do International Accounting Standards Board (IASB), con especial referencia aos adoptados pola Unión Europea. AP2
BP8
BP10
CP5
CP11
Profundizar nos aspectos que presentan diferenzas con respecto ás normas de contabilidade de ámbito exclusivamente español. AP9
AP12
CP4
Capacidade para interpretar as NIIF e as súas interpretacións, así como para aplicar os principios básicos contidos no marco conceptual, para emitir un xuízo sobre cuestións que non se inclúen expresamente nas normas. AP7
BP1
BP12
CP2
CP3
CP9
Valorar os feitos suxeitos a rexistro e valoración, facendo prevalecer o principio da sustancia económica da operación sobre a súa forma xurídica, para aplicar correctamente o principio de imaxe fiel, garantindo o cumprimento dos requisitos básicos da información no marco conceptual de referencia. AP5
AP6
BP4
CP8

Contidos
Temas Subtemas
O IASB: orixes, obxectivos e organización.
NIIF na Unión Europea: proceso de validación.
Normas Internacionais de Información Financeira. Clasificación e contidos.
Bases para as conclusións das regras.
Guías de aplicacións
Apéndices ás normas.
Procesos actuais de revisión das normas e proxectos actuais de novas normas
Se detallará ao comezo das clases.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 2 2 4
Sesión maxistral A2 A5 A6 A7 A9 A12 C11 10 10 20
Solución de problemas A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C4 C5 C9 C11 7 28 35
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 1 5 6
Análise de fontes documentais A2 A6 A9 B10 B12 B8 C5 2 6 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debates sobre cuestións formuladas polo profesor.
Sesión maxistral Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia.
Solución de problemas Suposicións prácticas sobre o programa da materia.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Análise de fontes documentais Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Titorías para axudar a resolver problemas.

Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que os primeiros alumnos deberían poñerse en contacto co profesor na primeira. dez días do semestre no que se imparte a materia, para establecer o calendario mencionado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C4 C5 C9 C11 Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. 10
Análise de fontes documentais A2 A6 A9 B10 B12 B8 C5 Avaliación dos traballos de análise das Normas Internacionais de Información Financeira e a súa comparación coas normas de contabilidade españolas. 40
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico dos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación

A) NORMAS DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: Queda prohibido o acceso á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario

2. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente.

B) TIPOS DE CALIFICACIÓN:

1. Cualificación non presentada: Correspóndelle ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso para a restantes probas.coa súa dedicación polo que é obrigatorio que se poña en contacto co profesor nos 10 primeiros días do cuadrimestre

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da materia no período oficial de exames que segue ao final das clases cuadrimestres.

2. Segunda oportunidade: prevalecerá a nota máis alta entre a nota obtida no exame final de 2a oportunidade e a media de ponderación do devandito exame coa nota de avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.

3. Convocatoria avanzada: As condicións de avaliación da oportunidade avanzada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións de Títulos de Estudos Grao e Mestrados Universitarios) serán específicas desta oportunidade. Esta avaliarase mediante unha proba mixta oral e/ou escrita que avalía todos os contidos e competencias da materia e que suporá o 100% da nota final.

Outras observacións da avaliación continua:

A solución de problemas pode realizarse durante o desenvolvemento das clases e sen necesidade de aviso previo. Todo isto require dunha asistencia activa e participativa por parte do alumno ademais do estudo actualizado do material achegado, de xeito que o profesorado poderá valorar aspectos como: a asistencia a clase e as intervencións orais e escritas do alumnado.

Para efectos de avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación continua como na proba final, corresponderá á porcentaxe de horas lectivas de cada parte.


Fontes de información
Bibliografía básica IFRS (). 2018 IFRS® Standards (Blue Book) Consolidated without early application. London
(). http://eur-lex.europa.eu/homepage.html.
(). www.cnmv.es .
(). www.efrag.org.
(). www.icac.meh.es.
(). www.ifrs.org.

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:

http://www.icac.meh.es

http://www.cnmv.es

Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade Superior I/611506004

Materias que continúan o temario
Contabilidade Superior II/611506007

Observacións
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.
2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.
3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.
4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.
5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.
6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías