Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Contabilidade Sectorial Código 611506006
Titulación
Mestrado Universitario en Contabilidade Superior e Auditoría de Contas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
González García, Isaías
Correo electrónico
isaias.gonzalezg@udc.es
Profesorado
Andrade Calvo, José Manuel
González García, Isaías
Rodríguez Sánchez, Carlos Enrique
Correo electrónico
j.manuel.andrade@udc.es
isaias.gonzalezg@udc.es
carlos.rodriguez.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Ten por obxecto coñecer as normas de información financeira de sectores específicos, tales como as entidades financeiras e de seguros, as entidades sen fin de lucro e as entidades do sector público. Así mesmo, analizaranse as particularidades que presenta a supervisión e formulación das contas anuais nun proceso tan particular como o concurso de acredores.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer as normas vixentes de información financeira en España.
A2 Coñecer as normas vixentes de información financeira no ámbito internacional.
A5 Saber obter unha adecuada comprensión do negocio da entidad auditada, do sector no que ésta opera e a natureza das súas transaccións.
A6 Saber medir e analizar a orixe dos custos e os rendementos obtidos pola entidade auditada.
A7 Saber valorar a partir dos rexistros relevantes de información financeira, a situación e previsible evolución dunha empresa.
A9 Saber documentar os procedementos e principios contables que sigue a entidade así como os sistemas contables utilizados para registrar as súas transaccións.
A12 Saber obter unha base de xuizo razonable sobre as contas anuais individuais e consolidadas e expresar unha opinión respecto das mesmas no informe de auditoria, conforme á normativa vixente.
B1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
B4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse.
B12
C2 Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos ea súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C3 Que os alumnos sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
C4 Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e os motivos fundamentais que os sustentan a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca.
C5 Que os estudantes teñan as destrezas de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando de maneira que sexa autodirigida ou autónoma.
C8 Compromiso ético e moral coa sociedade analizados, ademáis, desde unja perspectiva solidaria.
C9 Capacidade de resolución de problemas.
C11 Desenvolvemento dun espírito crítico lóxico e creativo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as regras de información financeira de sectores específicos, como as aplicables a entidades financeiras e de seguros, entidades sen ánimo de lucro e outras regulacións sectoriais non abordadas noutras materias. AP1
AP2
AP9
CP5
CP8
CP11
Coñecer as regras de información financeira do sector público. AP5
AP6
AP7
AP12
CP9
Capacidade para interpretar estándares de información financeira sectorial, para interpretar correctamente os estados financeiros das entidades afectadas por estes marcos reguladores específicos. AP5
AP6
AP7
AP12
BP1
BP10
BP12
CP2
CP3
CP4
CP9
Valorar as particularidades das entidades sometidas a normas específicas de información financeira, que xustifican un tratamento diferente da representación e comunicación das súas operacións. BP1
BP4
BP8
BP10
CP2
CP3
CP4
CP8
CP11

Contidos
Temas Subtemas
A.- Normas de información financeira das entidades financeiras e de seguros
B.- Aspectos contables do concurso de acredores
C.- Normas de información financeira das entidades sen animo de lucro
D.- Normas de información financeira das entidades do sector público estatal, autonómico e local
A detallar en clase.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 4 4 8
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C2 C3 C4 C9 C11 14 56 70
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 3 15 18
Sesión maxistral A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C8 C11 25 25 50
Análise de fontes documentais A1 A2 A7 A9 A12 B10 B12 B8 C5 1 2 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debates sobre cuestións formuladas polo profesor.
Solución de problemas Suposicións prácticas sobre o programa da materia.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Sesión maxistral Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia.
Análise de fontes documentais Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Titorías para axudar a resolver problemas.

Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que os primeiros alumnos deberían poñerse en contacto co profesor na primeira. dez días do semestre no que se imparte a materia, para establecer o calendario mencionado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C2 C3 C4 C9 C11 Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. 50
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico dos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación

A) NORMAS DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: Queda prohibido o acceso á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

2. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente.

B) TIPOS DE CALIFICACIÓN:

1. Cualificación non presentada: Correspóndelle ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso para a restantes probas.coa súa dedicación polo que é obrigatorio que se poña en contacto co profesor nos 10 primeiros días do cuadrimestre

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da materia no período oficial de exames que segue ao final das clases cuadrimestres. A proba mixta é obrigatoria e deberá superarse un mínimo en cada unha das partes que compoñen o material.

2. Segunda oportunidade: prevalecerá a nota máis alta entre a nota obtida no exame final de 2a oportunidade e a media de ponderación do devandito exame coa nota de avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.

3. Convocatoria avanzada: As condicións de avaliación da oportunidade avanzada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións de Títulos de Estudos Grao e Mestrados Universitarios) serán específicas desta oportunidade. Esta avaliarase mediante unha proba mixta oral e/ou escrita que avalía todos os contidos e competencias da materia e que suporá o 100% da nota final.

Outras observacións da avaliación continua:

A solución de problemas pode realizarse durante o desenvolvemento das clases e sen necesidade de aviso previo. Todo isto require dunha asistencia activa e participativa por parte do alumno ademais do estudo actualizado do material achegado, de xeito que o profesorado poderá valorar aspectos como: a asistencia a clase e as intervencións orais e escritas do alumnado.

Para efectos de avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación continua como na proba final, corresponderá á porcentaxe de horas lectivas de cada parte.

A efectos de avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación continua como na proba final, corresponderase coa porcentaxe de horas de docencia de cada parte. Sen prexuízo doutras probas de avaliación que se poidan realizar de maneira continuada, para a avaliación continua de cada parte, o profesor poderá realizar unha proba final, que terá lugar inmediatamente despois de terminar de impartir o temario da devandita parte. Alternativamente, poderase programar un exame parcial liberatorio ao termo da impartición das dúas primeiras partes da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Pérez Ramírez, Jorge (Coordinador) (2018). Banca y Seguros. Capital y Contabilidad. Madrid: Marcial Pons
Trigueros Pina, José A. (Coordinador) (2018). Concurso de acreedores. Aspectos prácticos de contabilidad y valoración. Francis Lefebvre
España, Legislación (2013). Instrucciones de Contabilidad de la Administración Local 2013 https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2013-10268 https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2013-10269.
Aznar Giner, Eduardo (Coordinador) (2021). La Contabilidad y los Impuestos en el concurso de acreedores. Tirant Lo Blanch
ROMANO APARICIO, Javier (2018). Manual Contable de entidades no lucrativas.. Madrid: CEF (3ª edición)
España. Legislación (2010). Orden EHA/1037/2010, de 13 de abril, por la que se aprueba el Plan General de Contabilidad Pública. https://www.boe.es/buscar/pdf/2010/BOE-A-2010-6710-consolidado.pdf.
Gómez Martín, Fernando (2009). PROBLEMÁTICA CONTABLE, TRIBUTARIA Y DE LA TGSS, EN SEDE CONCURSAL. Tirant Lo Blanch
España. Legislación (2016). Real Decreto 1491/2011, de 24 de octubre, por el que se aprueban las normas de adaptación del Plan General de Contabilidad a las entidades sin fines lucrativos y el modelo de plan de actuación de las .
España, legislación (2020). Real Decreto Legislativo 1/2020, de 5 de mayo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley Concursal.. https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-4859&p=20211103&tn=1#a4-15
España, Legislación (2013). Resolución de 18 de octubre de 2013, del Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas, sobre el marco de información financiera cuando no resulta adecuada la aplicación del principio de empresa en. https://www.boe.es/boe/dias/2013/10/25/pdfs/BOE-A-2013-11162.pdf

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:

http://www.icac.meh.es

http://www.cnmv.es

http://www.aeca.es

http://www.iasb.org.

http://www.bde.es

http://www.minhap.gob.es/es-ES/Normativa%20y%20doctrina/Normativa/Paginas/NormativaResultados.aspx?normativa=:Presupuesto%20y%20Gasto%20P%c3%bablico:Contabilidad%20p%c3%bablica

https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-4859&p=20211103&tn=1#a4-15

https://www.boe.es/boe/dias/2013/10/25/pdfs/BOE-A-2013-11162.pdf

 

Bibliografía complementaria PÉREZ RAMÍREZ, Jorge (2009). Banca y contabilidad. Historia, instituciones, riesgos y normas internacionales IFRS. Madrid. Marcial Pons
Fernández González, Fernando Javier. (2008). Contabilidad especial : (UTE, AIE, CB, cooperativas, concurso y otros sujetos contables). Madrid: CEF
ROMANO APARICIO, Javier (2013). Manual Contable de entidades no lucrativas. Madrid. CEF
Lourdes Torres Pradas, Vicente Pina Martínez (2014). Manual de contabilidad pública. Adaptado al Plan de Cuentas de la Administración local. Madrid: CEF (7ª Edición)
Labeaga Azcona, Jose Maria; Gutiérrez Gilsanz, Ignacio (Dirección) (2011). Manual de contabilidad pública: Plan General de Contabilidad Pública 2010. Instituto de Estudios Fiscales (IEF)

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Superior I/611506004
Normas Internacionais de Información Financeira/611506005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade Superior II/611506007

Materias que continúan o temario

Observacións
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.
2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.
3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.
4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.
5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.
6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías