Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Contabilidade Superior II Código 611506007
Titulación
Mestrado Universitario en Contabilidade Superior e Auditoría de Contas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Borrajo Dios, Jorge
Correo electrónico
jorge.borrajo@udc.es
Profesorado
Borrajo Dios, Jorge
Rodríguez Sánchez, Carlos Enrique
Correo electrónico
jorge.borrajo@udc.es
carlos.rodriguez.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral O principal obxectivo do curso é ofrecer ao alumno unha visión práctica de como trasladar ao plano contable as distintas operacións de orde mercantil ou contable que se poden dar no ámbito da empresa.

Os fundamentos normativos do curso recollen as novidades lexislativas que afectan á materia tales como o Real Decreto Lexislativo 2/2010, do 2 de xullo, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de Sociedades de Capital ou a nova normativa sobre formulación de contas anuais consolidadas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer as normas vixentes de información financeira en España.
A2 Coñecer as normas vixentes de información financeira no ámbito internacional.
A5 Saber obter unha adecuada comprensión do negocio da entidad auditada, do sector no que ésta opera e a natureza das súas transaccións.
A6 Saber medir e analizar a orixe dos custos e os rendementos obtidos pola entidade auditada.
A7 Saber valorar a partir dos rexistros relevantes de información financeira, a situación e previsible evolución dunha empresa.
A12 Saber obter unha base de xuizo razonable sobre as contas anuais individuais e consolidadas e expresar unha opinión respecto das mesmas no informe de auditoria, conforme á normativa vixente.
B1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
B3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse.
C1 Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación das ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
C2 Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos ea súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C3 Que os alumnos sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
C4 Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e os motivos fundamentais que os sustentan a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca.
C6 Capacidade de traballo en equipo.
C7 Capacidade de liderado.
C9 Capacidade de resolución de problemas.
C11 Desenvolvemento dun espírito crítico lóxico e creativo.
C12 Capacidade para xestionar as tecnoloxías da información e as comunicacións no exercicio da súa actividade profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Afondar no estudo da normativa aplicable na elaboración e presentación de contas anuais por parte dos grupos de empresas españolas, diferenciando a casuística dos grupos que emiten valores negociables nos mercados secundarios organizados da Unión Europea. AP1
AP2
BP3
BP8
BP10
CP11
CP12
Capacidade para interpretar as normas legais relativas á formulación de contas anuais consolidadas de grupos de empresas, tanto nacionais como internacionais. AP5
AP7
AP12
BP1
BP3
CP1
CP2
CP3
CP4
CP6
CP7
CP9
Capacidade para avaliar prospectivamente o rendemento económico e financeiro dunha empresa ou grupo de empresas en función da información financeira dispoñible en cada ambiente. Ser capaz de revisar o sistema de información contable dunha empresa ou grupo de empresas. AP5
AP6
AP7
AP12
BP3
CP6
CP7
CP9
CP12
Valorar as implicacións dunha correcta aplicación das normas na representación dunha imaxe real dos activos, a situación financeira e os resultados do grupo de empresas como entidade na que se informa. BP1
BP8
BP10
CP11
CP12
Valorar as vantaxes e desvantaxes ou as limitacións das diferentes técnicas de análise. Ser consciente dos distintos factores, tanto exóxenos como endóxenos, que poden afectar á aplicación dunha determinada técnica de avaliación. AP12
BP1
BP3
CP11

Contidos
Temas Subtemas
1. Definición do grupo de empresas e perímetro de consolidación.
2. Regulación de combinacións de negocios.
3. Métodos de consolidación.
4. Operacións intragrupo.
5. Imposto sobre sociedades consolidado.
6. Consolidación de filiais estranxeiras.
7. Os estados financeiros que compoñen as contas anuais consolidadas.
8. Desenvolvemento e planificación da estratexia.
9. Integración de planificación estratéxica e execución operativa: o cadro de mando
10. Clasificación e características dos distintos métodos de valoración.
11. Modelos de desconto de fluxos: variables relevantes. Estudo crítico
12. Opcións reais.
13. Elaboración de plans de viabilidade.
Non se precisa maior detalle

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A5 A6 A7 A12 B10 B8 C2 C3 C11 24 24 48
Discusión dirixida A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B10 B8 C2 C3 C4 C11 4 8 12
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 C12 1 1 2
Estudo de casos A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 2 10 12
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 2 8 10
Presentación oral A5 B1 B10 C2 C3 C4 1 4 5
Análise de fontes documentais A1 A2 A7 A12 B10 B8 1 3 4
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 11 44 55
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos
Discusión dirixida Debates sobre cuestións plantexadas polo profesor.
Aprendizaxe colaborativa Exposición de prácticas ante o resto de alumnos.
Estudo de casos Análisis e resolución dun problema baseado nunha empresa real.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Presentación oral Exposición dun caso.
Análise de fontes documentais Análisie de fontes documentais de carácter normativo e doctrinario
Solución de problemas Supostos prácticos sobre o temario da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Titorías para axudar a resolver un caso e a súa presentación oral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico do contido da asignatura. 50
Estudo de casos A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 Traballo individual sobre valoración de empresas 13
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 Tarefas a realizar na clase 37
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: Está
prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

2. Identificación do estudante: O
estudante ha de acreditar a súa identidade #de acordo con a normativa vixente.

B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:

1. Cualificación de non presentado:
Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación alcanzada.

2. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba mixta final,
para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico
de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal, devandito alumnado
deberá poñerse en contacto co profesor no primeiros dez días do cuadrimestre en
que a materia se imparta, co fin de fixar o citado calendario. As probas terán
o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: aplicaranse os
criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección.

2. Segunda oportunidade: sempre que se
cumpra o requisito de asistencia sinalado no punto 4, prevalecerá a nota máis
alta entre a nota media ponderada entre avaliación continua (50%) e proba mixta
final (50%) e a nota obtida na proba mixta final. Noutro caso manteranse os
criterios de avaliación da primeira oportunidade.

3. Convocatoria adiantada: As condicións
de avaliación da oportunidade adiantada (art. 19 dás Normas de 
Avaliación, Revisión e  Reclamacións dás  Cualificacións dúas 
Estudos de  Grao e  Mestrado Universitario) serán específicas para
esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta oral e/ou
escrita que valore a totalidade dos contidos e competencias da materia e que
supoñerá o 100 % da cualificación final.

4. Outras observacións:  A avaliación
continua representará un 50% da nota total, polo que a asistencia a clase é
obrigatoria para os alumnos sen dispensa académica de exención de asistencia ou
recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Na avaliación continua, o estudo de casos
e a solución de problemas poderanse realizar durante o desenvolvemento das
clases e sen necesidade de aviso previo. Todo iso require unha participación en
clase activa por parte do alumno e un estudo actualizado do material
facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como a resolución
de exercicios e as intervencións orais dos alumnos.

O 50% restante corresponderá á
cualificación da proba mixta final a realizar sobre todo o contido da materia
no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do cuadrimestre.

Para efectos de
avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación
continua como na proba final, corresponderá á porcentaxe de horas lectivas de
cada parte. Sen prexuízo doutras probas de avaliación que poidan realizarse de
forma continuada, para a avaliación continua de cada parte, o profesor poderá
realizar unha proba final, que terá lugar inmediatamente despois de rematar a
impartición do temario da dita parte. Como alternativa, poderá programarse un
exame parcial liberatorio ao finalizar a parte correspondente.


Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez Melcón, Sixto (2011). Cuentas anuales consolidadas. Madrid: Pirámide
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2005). Documento núm. 7 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Escobar, Tomás; Cortijo, Virginia (2012). Fundamentos de contabilidad de gestión. Madrid: Pearson
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2014). Opciones Reales y Gestión de Empresas. La importancia de la Flexibilidad y el Riesgo en la Valoración. Documento número 12 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Fernández, Pablo (1999). Valoración de empresas. Barcelona: Gestión 2000

Bibliografía complementaria Fundación de Estudios Bursátiles y Financieros (2009). El arte de valorar empresas.. Civitas-Thomson Reuters

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES: http://www.icac.meh.es http://www.cnmv.es http://www.aeca.es http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/company/index.htm http://www.iasb.org.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Superior I/611506004
Normas Internacionais de Información Financeira/611506005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade Sectorial/611506006

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías