Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Talleres de directivos Código 611507001
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Martinez Fernandez, Valentin
Correo electrónico
valentin.martinez@udc.es
Profesorado
Casal Rodríguez, Bruno
González García, Isaías
Martinez Fernandez, Valentin
Correo electrónico
bruno.casal@udc.es
isaias.gonzalezg@udc.es
valentin.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral Os talleres de directivos son unha peza central no deseño metodolóxico para a aplicación do método deste máster. A filosofía que subxace nos talleres directivos resúmese nos seguintes puntos:

- A utilización do método do caso práctico ou proxecto de grupo.
- O caso ha de ser explicado de forma interdisciplinar. Isto esixe unha gran coordinación entre as diferentes materias curriculares do MUDAE. Iso require que o caso sexa común para todas elas, sen prexuízo de que determinados contidos de cada materia esixan o desenvolvemento de casos breves concretos.
- O caso ha de ser resolto mediante equipos ou grupos de traballo.
- O caso se instrumentará, ao comezo do máster, nunha empresa caso para cada un dos grupos de traballo constituídos, que se manterá ao longo do curso.
- Cada un dos proxectos establecidos terá un titor que actuará como responsable da empresa.

Así mesmo, o alumno entrará en contacto co mundo real da empresa a través dunha serie de conferencias ou charlas impartidas por directivos e profesionais. Estas actividades permitirán que o alumno comece a coñecer a forma en que as empresas abordan os problemas que se lles expoñen, entra en contacto coa xerga propia da actividade empresarial e coñece de primeira man as metodoloxías e solucións que se aplican.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.
Non se realizan cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense as mesmas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Mantéñense as mesmas metodoloxías pero adaptaranse aos procedimentos de formación virtual. Empregando as plataformas Moodle e Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
Empregaranse como mecanismos: correo electrónico, Moodle e Teams. O horario de titorías adaptarase aos grupos de traballo e aos requerimentos do alumnado.

4. Modificacións na avaliación

Manteranse os mesmos criterios. Adaptaranse aos procedimentos de formación virtual. Empregando as plataformas Moodle e Teams.
*Observacións de avaliación:
As mesmas que na presencial pero adaptaranse ao entorno virtual.
Na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán os mesmos que os que se aplican na modalidade presencial, se ben adaptada a un entorno de formación virtual.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.
Sen modificaciones.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas.
A2 CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa.
A13 CE13 - Desempeñar os roles directivos
A15 CE15 - Aprender os principios básicos de dinámica de sistemas e as técnicas de simulación dinámica.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B11 CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas.
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B13 CG8 - Xestionar e administrar unha empresa ou organización entendendo a súa localización competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
B15 CG10 - Desenvolver no alumno capacidades analíticas, sintéticas e operativas necesarias para actuar no mundo das empresas familiares, o cal implica a capacidade para trasladar os coñecementos recibidos a situacións concretas.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conseguir unha formación interdisciplinar esencial para resolver calquera problema empresarial. AP1
AP13
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
Pór en contacto o estudante co contorno empresarial real. AP1
AP2
AP15
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Antecedentes do proxecto Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
O modelo de negocio Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Obxectivos estratéxicos Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Definición do mercado Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Análise da competencia Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Plan de márketing Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Plan de operacións Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Plan de recursos humanos Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Viabilidade económico e financeira. Creación de valor. Especificarase na aula en función do proxecto concreto.
Implantación: diseño e implantación de sistemas de información, planificación y control. Especificarase na aula en función do proxecto concreto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 20 40 60
Presentación oral C6 C7 C8 C9 C10 C11 4 8 12
Discusión dirixida A20 B3 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 8 24 32
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A13 A15 C3 16 16 32
Análise de fontes documentais C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 1 3 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Un caso concrétase nun proxecto que os estudantes teñen que desenvolver en grupo durante o curso. O caso/proxecto terá carácter interdisciplinar e deberá estar orientado á toma de decisións, a súa implantación e avaliación polo grupo.

Para iso o desenvolvemento do proxecto seguiranse os pasos seguintes:

- Formásense grupos de alumnos.
- Crearase un caso de empresa por grupo.
- Un profesor con experiencia profesional de recoñecida traxectoria responsabilizarase da dirección de cada unha das empresas caso.
- Cada grupo responsabilizarase da adopción e execución de decisións que a dirección da súa empresa encoméndelle.
- Para o cumprimento do punto anterior, os alumnos han de solicitar os coñecementos precisos de forma interdisciplinar, intradisciplinar e transversal.
- Os grupos non se poderán disolver, en caso de problemas entre os integrantes do grupo, serán os propios alumnos quenes deberán de xestionar os conflitos ou resolver as discrepancias. Non poderán abandonar o grupo ao cal fosen asignados.

Ao longo do curso académico o alumno participará no desenvolvemento dos labores de xestión do caso de empresa asignado.
Presentación oral Periodicamente cada grupo deberá facer unha presentación oral dos avances efectuados no seu traballo e a situación na que se atopa remarcando a evolución tanto da formulación do problema como das sucesivas etapas polas que o traballo foi avanzando.
Discusión dirixida Consiste nun intercambio de ideas e opinións entre os integrantes de cada un dos grupos e os responsables dos casos de empresa acerca dun tema específico relacionado co caso.
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos organizados polo equipo docente da materia ou a coordinación de MUDAE co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados co proxecto. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Análise de fontes documentais O estudante deberá de identificar e consultar as fontes documentais necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. O profesor ha de ser un colaborador e orientador fundamental.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Presentación oral
Análise de fontes documentais
Descrición
O profesor ademais de atender as cuestións expostas polos estudantes en cada unha das clases, atenderaos de forma máis ampla e personalizada nas sesións de tutorías.
Nos horarios de titoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación dos proxectos.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. 50
Presentación oral C6 C7 C8 C9 C10 C11 Valorarase a capacidade do alumno para presentar oralmente os coñecementos específicos desta materia aplicados ao caso de empresa. 30
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A13 A15 C3 Valorarase a asistencia e a elaboración de ensaios críticos sobre charlas/conferencias dos profesionais invitados. 20
 
Observacións avaliación
Avaliación Segunda Oportunidade e Convocatoria adiantada: O sistema de
avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para as demais
oportunidades dacordo aos seguintes criterios.

No caso do Estudo de casos e Presentación oral:
Para os estudantes que
participaron activamente, no proxecto empresarial, desenvolto polo
equipo ao que foron asignados, na cal consta a súa participación
mediante a pertinente avaliación continua, pediráselles que realicen e
presenten un traballo corrixido e ampliado daquela parte ou partes que
non alcanzasen os mínimos requiridos.
Para aqueles estudantes que non participasen de modo activo, no proxecto
empresarial, desenvolto polo equipo ao que foron asignados,
esixiráselles que realice e presente un traballo inédito relacionado co
proxecto e cun enfoque orixinal, sempre en coherencia coa visión
integral do realizado polo alumnado que superou a primeira oportunidade.
No caso dos eventos científicos/divulgativos: Pediráselles a todos os
alumnos que realicen algún ensaio crítico sobre situacións concretas e
reais á cales se tiveron que enfrontar ou se terían que enfrontar,
vinculadas coas decisións no ámbito da dirección, xestión ou
administración de empresas.

Alumnos con
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No
caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención
de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como
vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a
entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación, pero terán a mesma obrigación de realizar
actividades e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a
tempo completo.



Cualificación
de non presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.



.

 


Fontes de información
Bibliografía básica

Será o propio estudante quen busque as referencias documentais e materiais bibliográficos para resolver os problemas que se lle formulen. Tamén os docentes proporán materiais concretos ao longo do desenvolvemento da materia.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías