Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Análise do ámbito Código 611507004
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Iglesias Gomez, Guillermo
Correo electrónico
guillermo.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Gomez, Guillermo
Correo electrónico
guillermo.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral Os contidos desta asignatura céntranse na análise e comprensión da incidencia do ámbito na actividade empresarial.
En particular, coñecer e interpretar en clave empresarial as decisións das autoridades públicas, a contorna económica, os factores socioeconómicos, a evolución tecnolóxica e os elementos para operar nun mundo global. Presentáranse e utilizáranse ferramentas que faciliten a toma de decisións considerando o ámbito presente e futuro no que se desenvolva a empresa. Tamén se tratará o impacto ambiental das actividades empresariais e a importancia da súa consideración nas formulacións estratéxicas da organización. Amosarase a importancia de comprender o interese da incorporación de valores éticos no ámbito da empresa, entendendo a utilidade dos enfoques teóricos á hora de resolver conflitos éticos no goberno da empresa. Os apartados prácticos desenvolvéranse en gran medida orientados ás empresas caso
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas. Coas correspondentes adaptacións para o desenvolvemento virtual, ou semipresencial, mediante ferramentas telemáticas como Moodle, Teams ou correo electrónico.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non hai
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, Teams e correo electrónico. Atendese baixo demanda do estudantado dacordo coa dispoñibilidade do profesor de luns a venres.
4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións
*Observacións de avaliación:
Realizarase a adaptación correspondente para a súa operatividade mediante ferramentas telemáticas como Moodle, Teams ou correo electrónico.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas.
A2 CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar as características dos factores do ámbito que mais inflúen na dinámica empresarial AP1
AP2
BP1
BP2
BP3
BP4
BP8
BP9
BP10
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
Coñecemento e capacidade de uso de ferramentas específicas para o estudo do ámbito e a toma de decisións empresariais. Consideración de elementos de incertidume baixo diferentes escenarios. AP2
BP1
BP2
BP3
BP4
BP8
BP9
BP10
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
Capacidade de elaboración de estratexias axeitadas para considerar os factores ambientais e sociais nos que incide a empresa AP1
AP2
BP1
BP2
BP3
BP4
BP8
BP9
BP10
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia. AP1
BP1
BP2
BP3
BP4
BP8
BP10
BP12
BP14
CP2
CP4
CP6
CP7
CP8
CP10
CP11
Desenvolvemento de habilidades para resolver tarefas en grupo BP2
BP3
BP8
BP9
BP12
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1. Factores do ámbito da empresa
1.1. Caracterización do ámbito
1.2. Análise PEST
1.3. Empresa e políticas públicas
1.4. Contorna económica
1.5. Ámbito socioeconómico
1.6. Dimensión tecnolóxica
1.7. O ámbito internacional
1.8. Aplicación ás empresas caso
2. A consideración do ámbito na toma de decisións 2.1. A toma de decisións: características xerais
2.2. Análise DAFO
2.3. Análise de escenarios
2.4. A toma de decisións multicriterio
2.5. Aplicación ás empresas caso
3. Impacto social e medioambiental da actividade empresarial 3.1. Desenvolvemento sustentable e empresa
3.2. Dimensión medioambiental da empresa
3.3. Estratexias medioambientais da empresa
3.4. Ética e empresa
3.5. A Responsabilidad Social Empresarial. Instrumentos de xestión e medida da RSC.
3.6. Os efectos sociais e medioambientais da globalización
3.7. Aplicación ás empresas caso

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 B12 C2 C3 C9 6 12 18
Solución de problemas A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 3 12 15
Presentación oral B4 B9 B10 C5 C6 C8 C10 2 4 6
Discusión dirixida A2 B2 B4 C2 C6 C7 C10 C11 4 12 16
Sesión maxistral A2 B1 B3 C1 C3 5 5 10
Análise de fontes documentais B2 B12 C1 1 4 5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Propoñeranse situacións relativas ós contidos da asignatura para que os alumnos empreguen os coñecementos e habilidades adquiridos para a súa análise, coa intención de ter unha visión práctica da asignatura. Procurárase que o vínculo entre os casos de estudo propostos e as empresas caso sexa o máis estreito posible para contribuír na realización do proxecto común dos diferentes grupos de traballo.
Solución de problemas Resolución de problemas cuantitativos concretos que esixe a aplicación das ferramentas presentadas na aula
Presentación oral De xeito tanto individual como en grupo, os estudantes presentarán mediante exposicións orais os avances efectuados nos seus traballos e tarefas. Defenderán a validez das súas decisións e conclusións perante o profesor, e de ser o caso con outros alumnos e grupos.
Discusión dirixida Participación activa na discusión dos temas propostos polo profesor e relacionados cos contidos do programa da materia. Consiste nun intercambio de ideas e opinións fundamentadas. A discusión pode desenvolverse a nivel de grupo, en particular no relativo ás empresas caso, ou do conxunto de integrantes da aula para cuestións de interese común.
Sesión maxistral Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Análise de fontes documentais O estudante deberá identificar e consultar as fontes documentais necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. Así mesmo, o profesor deberá ser un colaborador e orientador.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Presentación oral
Solución de problemas
Análise de fontes documentais
Descrición
As horas establecidas como atención personalizada correspóndense coas titoras programadas. A través de titorías persoais ou grupais abordaranse temas de especial dificultade para os estudantes, resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 B12 C2 C3 C9 Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso empregando os coñecementos específicos desta materia 70
Solución de problemas A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 Valorarase a capacidade do alumno para aplicar na resolución de problemas os coñecementos e ferramentas específicos desta materia 30
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación seguirá os mesmos criterios, tanto para a primeira, como para a segunda oportunidade. No caso da segunda oportunidade facilitarase que o alumno poida acadar o 100% da calificación, con adaptacións parciais de tarefas incompletas dun tema, ou no caso xeral, cun novo proxecto a desenvolver, de similares características ao orixinal do grupo que lle correspondía, que terá que ser acordado co profesor.

Nas situacións de matrícula a tempo parcial ou de exención de asistencia, acordárase unha programación e un sistema de entrega co profesor para os estudos de casos e problemas que non se poidan realizar na aula, sempre coas mesmas obrigas que os estudantes presenciais. En todo caso, os estudantes que se atopen nesta situación terán  que acudir, nas datas programadas, ás probas avaliables  presenciais do mesmo xeito que o estudantado a tempo completo.

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.


Cualificación de no presentado Corresponde al alumno, cuando sólo participe
de actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre
la calificación final, con independencia de la calificación alcanzada.



Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías