Identifying Data 2020/21
Subject (*) Business Law Code 611507005
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Economía
Empresa
Coordinador
E-mail
Lecturers
Campo Villares, Manuel Octavio del
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Cernadas Lázare, Marta
E-mail
m.campov@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
marta.cernadas.lazare@udc.es
Web
General description O obxetivo da materia e facilitar e mostrar o alumno o uso dos coñecementos xerais nas materias de: dereito mercantil, laboral e tributario no momento de abordar un proxecto empresarial.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
- Sen cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Estudo de casos.
- Solución de problemas.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sen cambios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: diariamente, para facer consultas, solicitar reunions virtuais, resolver dubidas e facer seguimento do proxecto asignado.
- Moodle: semanalmente para subir ficheiros e depositar outros materiais.
- Teams: semanalmente para garantiz o avance dos contidos tanto teóricos como prácticos da materia, facer reuniones co grupo do proxecto e un seguimento do mesmo.

4. Modificacións na avaliación
- En canto os criterios da evaluación non se modifican: estudo de casos 70% e solución de problemas 30%.
- A presentación do proxecto se fará a través de Teams ca intervención de todolos membros do grupo integrante do proxecto, tanto na presentación como na resolución as preguntas do profesorado.

*Observacións de avaliación:
- Os criterios de avaliación serán os mesmos na primeira e segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Sen cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE03 - Coñecer os rasgos xerais e as diferenzas entre os principais tipos de sociedades mercantís.
A4 CE04 - Coñecer o proceso de creación dunha sociedade e saber redactar os seus estatutos.
A5 CE05 - Saber realizar un diagnóstico estratéxico do sector no que se atopa situado a empresa ou organización.
A6 CE06 - Saber realizar a segmentación e o posicionamento estratéxico nos mercados e elaborar un plan de mercadotecnia.
A18 CE18 - Coñecer as obrigacións tributarias das empresas.
A19 CE19 - Identificar as fontes que permitan a actualización permanente da normalización tributaria.
A20 CE20 - Coñecer a normativa laboral necesaria para a xestión empresarial.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Distinguir entre os distintos tipos sociais e elixir entre o tipo social adecuado en función da actividade empresarial que se propoña desenvolver, así como redactar estatutos sociais. AJ4
AJ5
AJ6
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ12
BJ14
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
Coñecer a normativa laboral e coñecer o sistema tributario español, particularmente as figuras impositivas relacionadas coa contorna empresarial. AJ3
AJ18
AJ19
AJ20

Contents
Topic Sub-topic
Introdución ao dereito de sociedades
- As sociedades de persoas
- As sociedades de capital
- As sociedades de base mutualista
- O proceso de creación dunha sociedade
- Introdución ao dereito Laboral
- Dereito Laboral Individual
- Dereito Laboral Colectivo
- Conceptos básicos de fiscalidad
- O sistema fiscal español
- Fiscalidad empresarial en España
- O IVA, definición, cálculo y excepciones
- O Imposto de Sociedades: identificación, base imponible: amortizaciones, existencias, deducciones y estructura del impuesto.
-
No es necesario un mayor detalle.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 16 34 50
Problem solving A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 5 15 20
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Os grupos de traballo asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contidos desta materia e de forma específica o seu emprego no proxecto asignado.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudio vinculados coa dirección do dereito da empresa, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto.
Problem solving Farase un especial fincapé na necesidade de que sexa o propio estudante quen formule o problema que pretende abordar, as técnicas, instrumentos, marcos conceptuais, bases documentais e estratexia para a procura de solucións ao mesmo.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Problem solving
Description
O profesor ademais de atender ás cuestións suscitadas polos estudantes en cada unha das clases, atenderaos de forma máis ampla e personal (o grupo do proxecto) nas sesións de tutorías. Nos horarios de tutoría os alumnos serán atendidos para aclarar aquelas dúbidas que lles xurdan para a preparación da materia.

Durante o desenvolvemento dos casos, o alumno poderá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto relativo ao caso, e atenderase de forma personalizada a cada un dos grupos de traballo orientándoos na formulación do caso, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixindo aqueles aspectos do traballo que a xuízo do profesor así o requiran.

O seguimiento de cada un dos traballos contribuirá a poder valorar de forma máis precisa o esforzo realizado por cada un dos compoñentes do grupo de traballo.

En relación co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, débese ter en conta o seguinte: acordarase ao comezo do curso un calendario específico de tutorías compatibles coa súa dedicación.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. Mediante presentación do proxecto por todolos membros do grupo. 70
Problem solving A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidad do alumno para la solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. Intervención de todolos membros do grupo do proxecto. 30
 
Assessment comments

Dado que no deseño currícular do MBA, para a valoración do alumno é
necesaria unha estreita colaboración dos profesores de cada materia co
director responsable da empresa o proxecto. A valoración do traballo desenvolvido
polo estudante en cada unha das materias soamente cobra sentido si
resulta adecuado para resolver os problemas de xestión da empresa na que
o alumno participa.


É evidente que o estudo de casos esixe para a súa realización a
aplicación adecuada das metodoloxías de solución de problemas, a
presentación oral dos resultados da análise, a capacidade de discutir e
defender os criterios que sustentan a análise e a procura, filtrado,
selección e consulta de fontes de documentación que apoien a análise.


En todo caso, o sistema de avaliación sería: 70% estudo de casos e 30% solución de problemas.


Os criterios de avaliación serán iguais tanto na primeira como na segunda oportunidade.


Os alumnos con dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de
exención de asistencia terase en conta o seguinte. En primeiro lugar,
empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos tutorías e entrega de
traballos. En segundo lugar, acordarase, ao comezo do curso, un
calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, pero terán
a mesma obrigación de realizar as actividades correspondentes e de
acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a teimpo
completo. E, en terceiro lugar, excepto para as datas aprobadas na Xunta
de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación.

Cualificación de non
presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.


Sources of information
Basic

Dado que a análise e procura de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e sometidas a valoración, será o propio alumno (orientado polo profesor) quen en función dos problemas que teña que abordar buscará as referencias documentales máis apropiadas.
No entanto, ao longo do desenvolvemento do curso, tanto os profesores como os directores de empresa suxerirán o material que consideren máis conveniente en cada momento.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.