Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dirección de recursos humáns Código 611507007
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Calvo Babío, Nuria Begoña
Correo electrónico
nuria.calvob@udc.es
Profesorado
Calvo Babío, Nuria Begoña
Correo electrónico
nuria.calvob@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo xeral da materia é o de facilitar o entendendemento da problemática de xestión de persoas na organización, analizando as interrelación das decisiones de recursos humáns no funcionamiento global da organización.
Plan de continxencia 1. Cambios de contido
A estrutura de contido non se modifica

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen

- Traballo en equipo
- Análise de casos empresariais

* Metodoloxías de ensino que se modifican

- Clases maxistrais presenciais
- Titorías presenciais

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes

- Correo electrónico: resposta en menos de
Tres días laborables.

- Equipos: formar clases maxistrais
gravado sincrónicamente para estudantes
pode acceder de forma asíncrona

- Moodle: uso da plataforma para
almacenamento de vídeos, materiais
xestión e avaliación de apoio e entrega
das tarefas de estudantes.

4. Modificacións na avaliación

* Observacións de avaliación: mantéñense os criterios de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: A bibliografía non se modifica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 CE23 - Deseñar postos de traballo.
A24 CE24 - Deseñar sistemas de incentivos.
A25 CE25 - Implantar políticas de selección de persoal e deseñar carreiras profesionais
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B11 CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas.
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar un análise estratéxico dos problemas de xestión de persoas nuna organización BP1
BP2
BP3
BP4
BP7
BP10
BP12
CP1
CP2
CP5
CP6
CP7
Coñecer o marco teórico dos procesos e políticas de recursos humáns nas organizaciones empresariais AP23
AP24
BP1
BP3
BP6
BP8
BP9
BP11
CP1
CP4
CP8
CP10
CP11
Deseñar un plan estratéxico de recursos humáns nunha organización de nova creación AP23
AP24
AP25
BP2
BP3
BP4
BP7
BP10
BP14
CP3
CP4
CP5
CP6
CP9
CP11
Deseñar e aplicar herramentas de apoio á toma de decisiones no ámbito da dirección de recursos humáns AP23
AP24
AP25
BP1
BP2
BP3
BP4
BP7
BP10
BP11
CP1
CP2
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11

Contidos
Temas Subtemas
1. O rol estratéxico da Dirección de RRHH 1.1. Diagnóstico dos problemas humáns na organización
1.2. A dirección por competencias
2. Proceso, políticas e tendencias da Dirección de RRHH 2.1. O proceso da xestión de persoas na organización
2.2. Políticas de Dirección de RRHH
2.3. Tendencias de Dirección de RRHH
3. Desenvolvemento dun plan estratéxico de RRHH 3.1. Planificación de RRHH
3.2. Perfil de posto vs perfil profesional
3.3. Plan operativo de RRHH
4. Deseño de herramientas de apoio á Dirección de RRHH 4.1. A entrevista de incidentes críticos
4.2. A avaliación do desempeño
4.3. Os sistemas de incentivos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 10 20 30
Solución de problemas A23 A24 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 4 12 16
Presentación oral C1 C5 C6 C7 C8 C10 C11 2 4 6
Discusión dirixida B1 B2 B3 B4 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 4 12 16
Análise de fontes documentais A23 A24 A25 B1 B3 B11 C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 0.5 1.5 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos
Os grupos de traballo asignados á realización do proxecto de empresa resolverán as cuestións de Direción de RRHH que se traballarán nos casos de estudo ad-hoc propostos, o que lles servirá para aplicar os coñecementos adquiridos no proxecto final.
Solución de problemas Diagnóstico de causas e consecuencias de conflictos humáns más organizacións empresariais.
Presentación oral Periódicamente cada grupo ten facer unha presentación oral dos avances do seu traballo e os próximos pasos.
Discusión dirixida Diálogo aberto de diagnóstico de problemas e propostas de deseño de derrame tras e planes estratéxicos de RRHH
Análise de fontes documentais Búsqueda individual e grupal de prácticas empresariales de Direción de RRHH e marcos conceptuais para a solución de os problemas plantexados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Presentación oral
Solución de problemas
Análise de fontes documentais
Descrición
O docente, ademáis de atender ás cuestions plantexadas polos estudantes en cada unha das clases, os atenderá nas sesións de titorías de xeito personalizado.

Durante o traballo con casos, o estudante poderá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista. O docente traballará cos grupos orientándolos no plantexamento do caso, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixendo aqueles aspectos do traballo que, a xuizo do docente, así o necesiten.

Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial e a dispensa académica de exención de asistencia utilizarán as plataformas Teams e Moodle e o correo electrónico como vehículos de comunicación principais para a xestión de contidos do curso, as titorías co profesor e a entrega de traballos.

Aquele alumnos afectados por problemas sanitarios poderán seguir as clases por Teams e entregar as súas tarefas en Moodle.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. 70
Solución de problemas A23 A24 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidade do alumno para a utilización dos coñecementos específicos desta materia. 30
 
Observacións avaliación

Dado o deseño currícular do MBA, para a avaliación do alumno é necesaria unha estreita colaboración dos profesores de cada materia co director responsable da empresa. 

O estudo de casos esixe para a súa realización a aplicación adecuada das metodoloxías de solución de
problemas, a presentación oral dos resultados do análise, a capacidade de
discutir e defender os criterios que sustentan o análise e a búsqueda, filtrado,
selección e consulta de fontes documentais que soporten o análise.

Os criterios de avaliación descritos (estudo de casos 70% e solución de problemas 30%) aplicaránse  para a primeira oportunidade.

Na segunda oportunidade, o alumno deberá presentar un proxecto de análise individual de RRHH na data oficial da convocatoria.

Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial e a dispensa académica de exención de asistencia utilizarán a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contenidos do curso, as titorías e a entrega de traballos. No se contará a súa asistencia presencial na evaluación final.

Cualificación de non
presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica

Dado que o análise e a búsqueda de fontes documentais é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e sometidas a avaliación será o propio alumno (orientado por o docente) quen, en función dos problemas que teña que abordar buscará as referencias documentais máis apropiadas.

No obstante, durante o curso, tanto os docentes como os directores de empresa suxerirán o material que consideren máis axeitado en cada momento.

Bibliografía recomendada de consulta:

De Juana Espinosa et al. (2012). Human resource management in the digital economy: Creating synergy between competency models and information

Gutiérrez et al. (2001). Manual práctico de política retributiva. Watson Wyatt.

Parker et al. (2002). Cómo recompensar eficazmente a un equipo de trabajo. Watson Wyatt. Díaz de Santos

Warren and Kourdi (2003). People Power: Developing the talent to perform. Vola Press Ltd.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías