Identifying Data 2019/20
Subject (*) Management Information Systems Code 611507011
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Piñeiro Sanchez, Carlos
E-mail
carlos.psanchez@udc.es
Lecturers
Piñeiro Sanchez, Carlos
E-mail
carlos.psanchez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia pretende forma-los coñecementos e desenvolve-las competencias básicas relativas á aplicación das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nun contexto empresarial, adoptando unha perspectiva de xestión

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas.
A2 CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa.
A7 Saber realizar un diagnóstico estratégico del sector en el que se encuentra ubicado la empresa u organización.
A9 CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios.
A10 CE10 - Ler e interpretar estados financeiros.
A11 CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas.
A21 CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa.
A22 CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B11 CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas.
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprende-lo papel das TIC nas organizacións empresariais AJ1
AJ2
AJ21
AJ22
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ11
BJ12
CJ1
CJ4
CJ5
CJ7
CJ9
CJ10
CJ11
Relaciona-las TIC coa competitividade e o desempeño empresarial AJ2
AJ7
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
BJ11
BJ12
BJ14
CJ1
CJ2
CJ6
Comprende-la dinámica financeira dos investimentos intensivos en TIC AJ9
AJ10
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
CJ1
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Saber avaliar invesvimentos, proxectos ou empresas intensivas en TIC AJ7
AJ9
AJ10
AJ21
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ12
BJ14
CJ2
CJ3
CJ5
CJ6
CJ11
Fomenta-lo interese e o sentido crítico en relación á innovación e ó progreso da tecnoloxía BJ11
BJ12
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11

Contents
Topic Sub-topic
Información e toma de decisións (I)rracionalidade
Datos, información e coñecemento
O sistema de información Sistemas vs. tecnoloxías da información
As TIC en perspectiva histórica
A organización como un entramado de fluxos de información
A dimensión interna Procesamento de transaccións
Sistemas de xestión e para a toma de decisións
A dimensión externa Comercio electrónico
Cambios estruturais: teletraballo e máis
Aspectos de xestión Avaliación de investimentos en TIC
Intanxibles e competitividade

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 10 15 25
Directed discussion A1 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 8 8 16
Supervised projects A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 15 60 75
Document analysis C1 C3 C5 C7 C9 1 10 11
Objective test A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C11 4 6 10
Guest lecture / keynote speech A2 A7 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B14 C1 C2 C3 3 0 3
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise crítica de casos. Valorarase i) a capacidade para diagnostica-las situacións formuladas; ii) a calidade das solucións propostas; iii) o contido do informe ou memoria presentado; iv) a capacidade para afirma-las conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa.
Directed discussion Dinámicas de grupo en relación a casos, situacións ou escenarios. Valorarase i) o grao de participación; ii) a creatividade e o nivel de asertividade; iii) a relevancia e interese das contribucións realizadas ó debate.
Supervised projects Traballo de campo en relación ó uso de TIC polas empresas da nosa contorna económica: busca de información, análise das evidencias recopiladas, e elaboración de informe cos resultados e conclusións. Valorarase i) a calidade do traballo preliminar de busca de información, mostraxe, etc.; ii) a calidade do traballo estatístico realizado para analiza-los datos dispoñibles; iii) a relevancia das conclusións obtidas, e o seu respaldo na lóxica financeira e organizativa; iv) a calidade da memoria ou informe final, e no seu caso, da exposición.
Document analysis Busca de bibliografía e fontes de información relevantes, lectura e análise do seu contido.
Objective test Probas escritas a realizar na aula, relativas ós contidos discutidos nas sesións presenciais e á programación de traballo non presencial.
Guest lecture / keynote speech Presentación xeral dos temas de traballo, e coordinación do grupo

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
Os alumnos teñen á súa disposición apoio personalizado dentro do horario de titorías (información actualizada na web da Facultade), previa petición de cita por correo electrónico. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poden solicitar ou propor un horario de atención compatible coa súa dedicación, cando existan razóns obxectivas que lles impidan asistir no horario ordinario.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C11 Probas escritas a realizar na aula, relativas ós contidos discutidos nas sesións presenciais e á programación de traballo non presencial. 20
Case study A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Análise crítica de casos. Valorarase i) a capacidade para diagnostica-las situacións formuladas; ii) a calidade das solucións propostas; iii) o contido do informe ou memoria presentado; iv) a capacidade para afirma-las conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa. 30
Directed discussion A1 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase i) o grao de participación; ii) a creatividade e o nivel de asertividade; iii) a relevancia e interese das contribucións realizadas ó debate. 10
Supervised projects A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 Valorarase i) a calidade do traballo preliminar de busca de información, mostraxe, etc.; ii) a calidade do traballo estatístico realizado para analiza-los datos dispoñibles; iii) a relevancia das conclusións obtidas, e o seu respaldo na lóxica financeira e organizativa; iv) a calidade da memoria ou informe final, e no seu caso, da exposición. 40
 
Assessment comments

De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade
e os criterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira e Contabilidade,

  • A primeira e segunda oportunidade avaliaranse de conformidade cos criterios
    expostos máis arriba. As actividades deben desenvolverse e/ou entregarse
    nas datas e condicións que se indiquen en cada momento; de non ser así, sen
    perxuizo das excepcións que no seu caso prevea a normativa académica, puntuaranse
    como cero.
  • Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado dunha proba
    mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de
    acordo coa guía do curso inmediatamente anterior
  • Alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia: cando existan razóns obxectivas e acreditadas que lles impidan realiza-las actividades
    ou tarefas co resto do grupo serán cualificados calculando a media de
    i) Traballos titorizados (50%) e ii) Proba mixta escrita (50%). Estes alumnos deberán propoñer, na primeira semana lectiva do cuatrimestre, unha programación para a entrega dos traballos titorizados respectuosa co ritmo de traballo do grupo e a equidade cos restantes
    alumnos, e que non poderá reducións nos niveis de
    cumprimento ou esixencia, nin prazos de entrega máis longos que os
    previstos para o resto do estudantado. De non realizarse esa proposta, acomodaranse ós prazos de entrega comúns. A proba escrita realizarase na data que
    determine a Facultade, ou no seu defecto, o equipo docente da materia, dentro do período de avaliación fixado polo calendario académico da UDC, e
    versará sobre tódolos contidos e competencias da materia.



De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase
como "no presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan
tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación global del curso, con
independencia da cualificación obtida.



Salvo autorización expresa por parte dos profesores,
durante as sesións presenciais os móbiles, ordenadores, tablets e similares
permanecerán en todo momento fóra da vista; durante as probas de avaliación deberán
ademais estar apagados. O incumprimento destas normas será causa suficiente
para a expulsión da aula ou da proba, e neste último caso terá a interpretación
de fraude. A gravación das sesións presenciais e/ou das titorías non está
permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código Penal.



A comisión de fraude poderá implicar que o alumno deba examinarse de
forma oral, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.


Sources of information
Basic Andreu, R. (1996). Estrategia y sistemas de información. Madrid: McGraw - Hill
Hirschheim, R. et al. (2002). Information systems outsourcing: enduring themes, emergent patterns, and future directions. New York: Springer Verlag
Alter, S. (1996). Information Systems. A Management Perspective. Menlo Park, California: Benjamin Cummings
O'Brien, J. (2006). Management information systems. Boston: McGraw - Hill
Cardona, J. (ed.) (2011). Sistemas de información empresarial: casos y supuestos prácticos. Granada: GEU
Gómez Vieites, A. (2009). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: Ra-ma
Robson, W. (1994). Strategic management and information systems an integrated approach. Londres: Pitman
Li, F. (1995). The geography of business information. Chichester: Wiley

A busca e análise de fontes é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e un dos seus obxectivos objetivos formativos; neste sentido, a bibliografía aportada debe entenderse como unha reseña básica e xeral, que se completa con referencias específicas para cada capítulo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.