Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas. |
A2 |
CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa. |
A7 |
Saber realizar un diagnóstico estratégico del sector en el que se encuentra ubicado la empresa u organización. |
A9 |
CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios. |
A10 |
CE10 - Ler e interpretar estados financeiros. |
A11 |
CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas. |
A21 |
CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa. |
A22 |
CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B11 |
CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas. |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Comprende-lo papel das TIC nas organizacións empresariais |
AP1 AP2 AP21 AP22
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9 BP11 BP12
|
CP1 CP4 CP5 CP7 CP9 CP10 CP11
|
Relaciona-las TIC coa competitividade e o desempeño empresarial |
AP2 AP7 AP11
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP10 BP11 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP6
|
Comprende-la dinámica financeira dos investimentos intensivos en TIC |
AP9 AP10
|
BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP10
|
CP1 CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber avaliar invesvimentos, proxectos ou empresas intensivas en TIC |
AP7 AP9 AP10 AP21
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP7 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14
|
CP2 CP3 CP5 CP6 CP11
|
Fomenta-lo interese e o sentido crítico en relación á innovación e ó progreso da tecnoloxía |
|
BP11 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Información e toma de decisións |
(I)rracionalidade
Datos, información e coñecemento |
O sistema de información |
Sistemas vs. tecnoloxías da información
As TIC en perspectiva histórica
A organización como un entramado de fluxos de información |
A dimensión interna |
Procesamento de transaccións
Sistemas de xestión e para a toma de decisións |
A dimensión externa |
Comercio electrónico
Cambios estruturais: nube, inteligencia de negocio, inteligencia artificial, analítica avanzada |
Aspectos de xestión |
Avaliación de investimentos en TIC
Intanxibles e competitividade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B3 B2 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
6 |
12 |
18 |
Traballos tutelados |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
15 |
52 |
67 |
Solución de problemas |
A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 C2 C3 C11 |
15 |
30 |
45 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B14 C1 C2 C3 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise crítica de casos reais. Serán actividades prácticas mediante o uso das tecnoloxías da información e da comunicación e follas de cálculo. Búscase a discusión en pequenos grupos dos contidos |
Traballos tutelados |
Tarefas de duración media sobre temas ou cuestións específicas, relacionadas coa xestión da información e o tratamento de datos, dentro do ámbito de interese da materia |
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos que o alumno, en grupo ou individualmente, teña que realizar ao longo do curso.
2. Haberá exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumno en horario non presencial ou de traballo autónomo. Nas seguintes horas presenciais farase o seguinte:
a) unha revisión dos exercicios nos que o alumno poida intervir nos termos descritos no punto 3 e b) das lecturas, abrirase o correspondente horario de preguntas co fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno plantexa sobre o contido das mesmas. .
3. O alumno pode intervir: a) por iniciativa propia, logo de pedir quenda de palabra; b) por iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Sesión maxistral |
Presentación xeral dos temas de traballo, e coordinación do grupo |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumnado pode intervir, logo de petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención se estea a tratar.
2. Na solución de problemas e nos traballos tutelados, o alumnado pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. As titorías individualizadas para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesorado que imparte o grupo ao que pertence o alumnado, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titorías) en que está interesado en ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
3. Sin citar á persoa que evacuou a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle xunto coa resposta, coa finalidade de que o restante alumnado poida sacar proveito da mesma. Todo elo se o profesorado a considera oportuna e de interese xeral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B3 B2 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
Os casos consistirán na preparación e discusión de actividades relacionadas cos contidos específicos da materia |
20 |
Solución de problemas |
A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 C2 C3 C11 |
Os problemas consistirán en exercicios individuais e/ou en grupo utilizando follas de cálculo que conteñan datos relacionados coa xestión empresarial e a toma de decisións.
Valorarase i) o grao de participación; ii) creatividade e nivel de asertividade; iii) a capacidade para diagnosticar as situacións suscitadas e facer valiosas achegas; iv) a calidade das solucións propostas; v) o contido da memoria ou memoria presentada; e vi) a capacidade de apoiar as conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa.
No caso de tarefas grupais, a cualificación poderá individualizarse segundo estes criterios.
|
40 |
Traballos tutelados |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
Traballo en grupo autónomo no que cada grupo escollerá unha base de datos que deberá conter variables cualitativas e/ou cuantitativas e elaborará un informe en Word que incluirá os seguintes apartados:
- Características do sistema de información elixido
- Estrutura do sistema de información
- Fontes de información e tipo de datos empregados
- Análise e Visualización de datos mediante follas de cálculo, calquera ferramenta estatística ou “Business Intelligence” O informe explicará os pasos seguidos para realizar a análise correspondente e irá acompañado dos ficheiros de traballo empregados.
- Toma de decisións e conclusións
Adicionalmente, cada grupo fará unha exposición e presentará a análise e os resultados obtidos no Proxecto de Equipo, incluíndo unha reflexión sobre as dificultades atopadas (por exemplo: datos inexactos, información dispoñible, finalidade da análise, habilidades analíticas) e as leccións aprendidas.
A presentación do traballo realizarase e terá unha duración máxima de 10 minutos. Despois da exposición, cada equipo terá que responder ás preguntas ou aclaracións que lle formulen os seus compañeiros ou a profesora.
Todos os membros do equipo deberán participar na exposición oral
|
40 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Queda prohibido o
acceso á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co
exterior e/ou o almacenamento de información. A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa:
corresponderá unha cualificación de "suspenso" (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. 2. Identificación do alumnado: O alumnado deberá
acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao
alumnado, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% da nota final, independentemente da cualificación
acadada. 2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e exención académica de exención de asistencia: agás para o exame
final, para o resto de actividades acordarase un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación ao comezo do cuadrimestre. Por este motivo, este
alumnado deberán poñerse en contacto co profesorado da materia nos dez
primeiros días do cuadrimestre no que se imparte. As actividades terán o mesmo
formato que para o alumnado a tempo completo C) OPORTUNIDADES DE
AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios
de avaliación anteriormente sinalados neste apartado. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación
son os mesmos que na primeira oportunidade. 3. Oportunidade adiantada: Avaliarase mediante unha
proba mixta que suporá o 100% da nota final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN: 1. Con carácter xeral, sen perxuízo do sinalado
para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica da exención de asistencia, é necesaria a asistencia a clase para
optar á parte da nota correspondente á avaliación continua, tanto de primeira
como de segunda oportunidade. Rematado o período de avaliación correspondente á
primeira oportunidade, ao alumnado que aínda teña que superar a materia
poderáselle propoñer actividades que lle permitan recuperar a parte da
cualificación correspondente á avaliación continua para a segunda oportunidade,
o que deberá solicitar ao profesorado da materia cunha antelación mínima de dez
días á data do exame de segunda oportunidade. 2. Os criterios de cualificación de cada unha das
probas anunciaranse no momento da realización da proba e achegaranse co
enunciado da mesma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Andreu, R. (1996). Estrategia y sistemas de información. Madrid: McGraw - Hill
Hirschheim, R. et al. (2002). Information systems outsourcing: enduring themes, emergent patterns, and future directions. New York: Springer Verlag
Alter, S. (1996). Information Systems. A Management Perspective. Menlo Park, California: Benjamin Cummings
O'Brien, J. (2006). Management information systems. Boston: McGraw - Hill
Cardona, J. (ed.) (2011). Sistemas de información empresarial: casos y supuestos prácticos. Granada: GEU
Gómez Vieites, A. (2009). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: Ra-ma
Robson, W. (1994). Strategic management and information systems an integrated approach. Londres: Pitman
Li, F. (1995). The geography of business information. Chichester: Wiley |
A busca e análise de fontes é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e un dos seus obxectivos formativos; neste sentido, a bibliografía aportada debe entenderse como unha reseña básica e xeral, que se completa con referencias específicas para cada capítulo. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2.Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docenciauniversitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia.Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas einfluirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto eigualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xéneroe proporanse accións e medidas para corrixilas. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para unacceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|