Identifying Data 2019/20
Subject (*) Economic Decisions and Market Analysis Code 611532001
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Coordinador
Varela Candamio, Laura
E-mail
laura.varela.candamio@udc.es
Lecturers
Varela Candamio, Laura
E-mail
laura.varela.candamio@udc.es
Web
General description O obxectivo desta mateira é dobre. Por un lado, dada a potencial heteroxeneidade do alumnado, busca igualar os coñecementos dos alumnos na materia. En segundo lugar, busca profundizar en problemas de coordinación dos axentes nos mercados e explicar as súas posibles solucións propostas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B11 CG6 - Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C3 CT3 - Sostenibilidad y compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable y eficiente de los recursos.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber:Conceptos e instrumentos básicos da asignación de recursos en mercados caracterizados por asimetrías informacionales AC2
AC7
AC12
AC13
Saber facer: Identificar os aspectos esenciais das poxas como mecanismo de asignación de recursos e os problemas derivados da selección adversa e do risco moral, así como dos remedios a estes problemas nunha ampla variedade de contextos AC4
AC5
AC6
BC1
BC3
BC4
BC6
BC8
BC11
BC13
Saber ser e saber estar: Valorar a importancia da información nas relacións contractuais CC3
CC5
CC6

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. FERRAMENTAS BÁSICAS 1.1. Que estudan os economistas?
1.2. Como pensan os economistas?
1.2.1. A regra de decisión racional
1.3. Como se poñen de acordo compradores e vendedores nun mercado?
1.3.1. Equilibrio dun mercado e benestar
1.3.2. Excedente do consumidor
1.3.3. Excedente do produtor
1.4. Que é o que se intercambia nun mercado?
1.4.1. O concepto de mercadoría
1.5. Como decide un consumidor?
1.5.1. A decisión do consumidor
1.5.2. A curva de demanda individual
1.5.3. A curva de demanda de mercado
1.6. Como decide unha empresa/un empresario? (I): Tecnoloxía e costes
1.7. Como decide unha empresa/un empresario? (II): A decisión da empresa en competencia perfecta
1.7.1. A curva de oferta individual
1.7.2. A curva de oferta de mercado
1.8. Como se poñen de acordo compradores e vendedores en todos os mercados?: Equilibrio xeral de mercados e benestar
1.8.1. Eficiencia en sentido de Pareto
1.8.2. Primeiro Teorema do Benestar
1.9. Como se poñen de acordo consumidores e empresas en todos os mercados? Equilibrio xeral de mercados con produción
1.9.1. A fronteira de posibilidades de produción
PARTE II. FALLOS DE MERCADO 2.1. Externalidades, bens públicos e poder de mercado
2.2. Asimetrías na información
2.3. Políticas públicas: Intervención estatal e Goberno

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test C3 C5 C6 5 0 5
Guest lecture / keynote speech A2 A7 A12 A13 30 90 120
Problem solving A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 0 25 25
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba para avaliar a capacidade do alumno para asimilar os conceptos e interrelacionalos
Guest lecture / keynote speech Presentación oral, apoiada por medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos
Problem solving Proba para avaliar a capacidade do alumno para resolver problemas relacionados cos conceptos teóricos

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Para a solución dos problemas plantexados nas clases é preciso a realización de traballos tutelados onde se apliquen as técnicas impartidas ao longo do curso. Para levar a cabo estas actividades, os alumnos precisan asesoramento e, se é o caso, a dirección dos profesores. Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos. Poderase esixir, nalgúns casos, a realización destas prácticas a través de TIC.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 Resolución de problemas propostos 75
Objective test C3 C5 C6 Examen escrito 25
 
Assessment comments

a. Avaliación da Parte I: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios e/ou proba obxectiva podendo obter un máximo de 3,75 puntos.

b. Avaliación da Parte II: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios, podendo obter un máximo de 3,75 puntos; e, cunha proba obxectiva podendo obter un máximo de 2,5 puntos.

puntos.

c. Asistencia a clase
obligatoria




Sources of information
Basic

Parte I

Frank, Robert (2001) Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill,

Varian, H (2010). Microeconomía intermedia. Antoni Bosch

Pindyck, RS., Rubinfeld, DL (2013) Microeconomía. Prentice Hall


Parte II

Stiglitz, Joseph (2000) Economía del Sector público. Antoni Bosch

Antelo, M (2015) Economía de la información. McGraw-Hill Goolsbee, A., Levitt, S., Syverson, C (2015) Microeconomía. Reverté Gravelle, H., Rees, R (2004) Microeconomía. Pearson Prentice Hall.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Advanced Topics in Economic Theory/611532031
Advanced Microeconomics/611532028
Advanced macroeconomics/611532029

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(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.