Competencias do título |
Código
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Competencias do título
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A2 |
CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas. |
A4 |
CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes. |
A5 |
CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales. |
A6 |
CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía. |
A9 |
CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos. |
A11 |
CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial. |
A12 |
CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas. |
B1 |
CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. |
B3 |
CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades. |
B6 |
CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos. |
B8 |
CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas. |
B11 |
CG6 - Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar. |
B13 |
CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales. |
C1 |
CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria. |
C4 |
CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc. |
C5 |
CT5 - Comunicación oral e escrita. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestión de la información. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer os indicadores económicos básicos, o sector público e o sector exterior |
AM9 AM11
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BM1 BM3 BM6
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CM1 CM6
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Habilidade para atopar, identificar e interpretar as fontes de información económica e financeira relevantes |
AM4 AM5 AM9 AM11
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BM1 BM3 BM4 BM13
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CM4 CM5 CM6
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Valorar as implicacións da evolución da economía nas decisións de política económica e nas decisións empresariais |
AM2 AM5 AM6 AM9 AM11 AM12
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BM4 BM6 BM8
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CM4 CM5
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Comprender a necesidade crecente da análise de indicadores socioeconómicos complementarios respecto á análise económica tradicional |
AM5 AM6 AM11 AM12
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BM1 BM3 BM6 BM8 BM11
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CM1 CM5 CM6
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Comprender os fundamentos teóricos dos ciclos económicos |
AM2 AM4 AM5 AM9
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BM1 BM4 BM6 BM8
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CM4 CM5
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Coñecer e interpretar os factores que determinan o crecemento económico a longo prazo |
AM2 AM4 AM6 AM12
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BM1 BM4 BM6 BM11
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CM1 CM4
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Fundamentos da análise de conxuntura |
1.1. O ciclo económico conxuntural
1.2. Ferramentas básicas de análise
1.3. Os informes de conxuntura económica
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Tema 2.- Indicadores de conxuntura económica |
2.1. Actividade económica
2.2. Sector público
2.3. Sector exterior
2.4. Indicadores monetarios e financeiros
2.5. Outros indicadores |
Tema 3.- Aplicacións da análise de conxuntura |
3.1. Política conxuntural
3.2. Previsión económica
3.3. Contorna económica e actividade empresarial
3.4. Economía internacional |
Tema 4.- A transición do curto ao longo prazo. Efectos cíclicos versus estructurais |
4.1. Producción agregada e o seu nivel potencial
4.2. Desemprego cíclico e estructural
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Tema 5.- Do crecemento económico aos ciclos |
5.1. O modelo de crecemento neoclásico (modelo de Solow) e as súas aplicacións
5.2. A converxencia internacional
5.3. O crecemento endóxeno
5.4. Introdución ao modelo de Ramsey
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Tema 6.- A explicación da fluctuación da actividade económica a través das teorías dos ciclos. A teoría dos Ciclos Económicos Reais: Unha introdución |
6.1. Ciclo e tendencia
6.2. Feitos estilizados
6.3. Os ciclos nas escolas económicas. Os Ciclos Económicos Reais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A2 A6 B1 B3 B6 C1 |
12 |
28 |
40 |
Actividades iniciais |
B1 B3 C5 |
2 |
4 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A6 B4 B8 B11 C4 |
2 |
8 |
10 |
Estudo de casos |
A2 A5 A9 A11 B3 B4 B6 B8 B11 C5 C6 |
4 |
12 |
16 |
Seminario |
A4 A5 A11 A12 B1 B3 B4 B6 C4 |
8 |
40 |
48 |
Solución de problemas |
A6 B1 B6 B13 |
1 |
3 |
4 |
Traballos tutelados |
A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 |
1 |
10 |
11 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A11 B8 B4 C5 |
2 |
12 |
14 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicánse oralmente e con medios audiovisuais os aspectos fundamentais da asignatura |
Actividades iniciais |
Presentación xeral de conceptos para o desenvolvemento da asignatura e interacción cos estudantes para identificar o seu nivel de coñecementos para unha aprendizaxe máis efectiva |
Prácticas a través de TIC |
Realización de traballos e tarefas de contido práctico a través de TIC |
Estudo de casos |
Resolución de problemas en grupo, a partir dunha situación e supostos de partida que requiren discusión fundamentada e elaboración dunhas conclusións |
Seminario |
Estudo intensivo dun tema proposto na aula coa aportación activa do estudante |
Solución de problemas |
Resolución de problemas mediante os coñecementos adquiridos durante o curso |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento dun traballo autonómo a partir das orientacións do titor |
Proba obxectiva |
Exame global de avaliación da aprendizaxe e da capacidade de razoamento do estudante |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Estudo de casos |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Seguemento dos progresos na elaboración de tarefas con orientacións específicas para o seu desenvolvemento |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias |
Descrición
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Cualificación
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Solución de problemas |
A6 B1 B6 B13 |
Problemas específicos da asignatura |
25 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A11 B8 B4 C5 |
Proba global |
50 |
Traballos tutelados |
A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 |
Traballos específicos |
25 |
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Observacións avaliación |
O sistema de avaliación seguirá os mesmos criterios tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Nas situacións de matrícula a tempo parcial ou de exención de asistencia, acordárase unha programación para as actividades de avaliación do curso, agás a proba obxectiva que se realizará na mesma data para todos os estudantes.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Barro, R. J. y Sala-i-Martin, X. (2003). Economic Growth. MIT Press
Muñoz,C.; Iraizoz,B. y Rapún,M. (2013). Introducción a la economía aplicada. TME
Jones, C.I (2000). Introducción al crecimiento económico. Ed. Alhambra
Romer, D. (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw Hill
Cuadrado, J.R (2010). Política Económica. McGraw Hill |
No curso tamén resultarán de interese páxinas web de diversos organismos. Así pódense empregar informes e bases de datos internacionais (FMI, OCDE), nacionais (BDE, Ministerio de Economía, BBVA, FUNCAS) e autonómicos (IGE, Foro Económico de Galicia,…) |
Bibliografía complementaria
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Facilitaranse as referencias complementarias que sexan necesarias ao longo do curso |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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